Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

bmw2002

Her er det klart at noen har tabbet seg ut, og at Opel ikke har gitt nok informasjon.

I følge min forhandler er bilen min ca 1 måned forsinket (bestilte 19.9), men de som har bestilt senere har langt større forsinkelser (3 måneder +).

Det merkelige med min bil er at den har hatt samme status i 1 1/2 måned, så enten oppdateres ikke tracking eller så venter bilen enda på transport.

Counterpointer

Hvis det er Tyskland som har tatt biler så kan det jo bli bruktimport av biler derfra slik som det var/er med Kia Soul. De har jo ekstremt behov for å registrere biler der og så eksportere de som "nye" brukte

simon.s

Er nok Opel Norge som har tabbet seg, da de tilslutt måtte omfordele en del av bilene som skulle gått til Norge, som  isteden går til Tyskland og noen andre land. Dette liker jeg ikke. I mitt tilfelle ser det ut for at jeg må vente langt ute i 2018 for å få bil. Da blir det nok avbestilling med gyldig grunn fra meg. Kommer mye annet som er like bra.
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

Kriss

Fikk beskjed fra selger om at produksjonen av vår bil blir flyttet fra mai til aug/sept, med levering helt på slutten av året (altså 4. mnd forsinkelse). Skrev kontrakt 5. oktober. Eneste lyspunkt hadde vært om bilen ble en oppgradert 2018-modell, men det er sikkert for optimistisk.
Ampera e leveres desember 2017

pilt

Sitat fra: Tom E. på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:22
Tviler på det da jeg så listen hos min forhandler for 5 uker siden. Den var da produsert og på vei til Europa. Hva med alle de andre 30 talls kundene hos min forhandler som var blitt lovet biler i 2017 men som nå får ny leveringsdato?

Hvor ble min bil av?
Mulig du har sagt det før, men hvem er din forhandler?
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Odd Knutsen

Bestilte i november og i kontrakten står det levering januar 2018. Fikk brev fra forhandler på Jessheim i går om at det blir forsinkelser. At det kommer en del forbedringer på 2018 modellene (som produseres fra desember 2017) og at pris 2018 modeller ØKER MED 15.000 !!!
Men i kontrakten min står det faktisk 2018 modell.
Om jeg ønsker å kansellere kontrakten, kan jeg gjøre det innen utløpet av september 2017.
Så jeg får bare følge med på hva som kommer på markedet etter hvert (leverte tilbake 2014 Leaf på leasing 1. april så nå er det kun en bil i familien).
Kontrakt AE 09.11.2016.
Nissan Leaf Tekna 2014 tilbakelevert etter lease 02.04.17.
Fosil historie: Mange MB, Opel, Golf

Banan

At den utsettelsen kommer overraskende på Opel - tror jeg ikke et sekund på. Opel Norge er tross alt en proff organisasjon som selvsagt har visst hvor mange biler de får levert når. Det å love leveringstid på 1 år når de etter all sannsynlighet har visst at de ikke vil klare det - kalles BONDEFANGERI - og vil isåfall være noe de har gjort for å lure kundene på kroken...

Noen som kjenner igjen denne historien fra Tesla Model 3 - de som har bestilt den har jo fått så mange utsettelser at de ikke engang husker antallet?

Personlig går jeg i tenkeboksen på hvorvidt å ganske enkelt avbestille Opel Ampera-e. Ikke for å "straffe" Opel, men for selv å ikke bli irritert gang på gang på gang på gang med stadig nye utsettelser de neste 1-3 årene fra det jeg anser som en totalt useriøs forhandler - som jeg nå innser at er helt i henhold til ryktene man har hørt om Opel i alle år. Jeg hadde opprinnelig lovet meg selv aldri å kjøpe en Opel, men falt for fristelsen i en Ampera-e - som altså nå viser seg kun å være basert på tomme Opel-løfter om en leveringstid som aldri noen gang har vært reell.

Tenk over dette:
En bil som ble solgt i f.eks desember-2016... På hvilken måte kan det at man ETTERPÅ har solgt tusenvis av biler ha noen som helst innvirkning på leveringstiden av den bestilte bilen? Kan det forsinke produksjon av en bil at noen har bestilt flere biler for seinere leveranse - selvsagt ikke. Det sier seg selv at dette er tåkeprat - og intet annet!

En annen tanke er at dersom Opel ikke engang klarer å holde en leveringstid på en ny bil - hvordan er da ellers å være kunde hos Opel all den tid det virker åpenbart at fornøyde kunder er det siste de bryr seg med - bare de får signert kontrakter fra naive kunder som tror på en lovet leveringstid.

Banan

Leser i innlegget over mitt at Opel nå også øker prisen med 15.000.- !!!

Ja... man har vel sett muligheten for å melke kundene ved først å love de en leveringstid så de bestiller - for så å få mye positiv omtale i pressen bl.a. FOR DEN LAVE PRISEN - for så å komme med utsettelser (som de selvsagt på ingen som helst måte har hatt oversikt over tidligere...) og nå altså en prisøkning på 15.000.-

Jeg oppfordrer folk til å slå opp ordet "BONDEFANGERI"...

Mulig det må til med en gruppe kunder som organiserer seg samlet juridisk mot Opel Norge?

Kjetil1986

Sitat fra: Atle Hammelow-Berg på onsdag 03. mai 2017, klokken 12:37
Leser i innlegget over mitt at Opel nå også øker prisen med 15.000.- !!!

Ja... man har vel sett muligheten for å melke kundene ved først å love de en leveringstid så de bestiller - for så å få mye positiv omtale i pressen bl.a. FOR DEN LAVE PRISEN - for så å komme med utsettelser (som de selvsagt på ingen som helst måte har hatt oversikt over tidligere...) og nå altså en prisøkning på 15.000.-

Jeg oppfordrer folk til å slå opp ordet "BONDEFANGERI"...

Mulig det må til med en gruppe kunder som organiserer seg samlet juridisk mot Opel Norge?

Opel Norge burde heller gitt prisavslag på minst 15 000,- til de som har fått forlenget leveringstid.
Model 3 long range 2021

kammiz

Har det ikke blitt sagt noe om endring av utstyrsnivå for 2018 modellen?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Goggen123

Det burde vel være regulert i kontrakten? Dere som har fått levering 2018, hva står dere i kontrakten deres? Dere har vel en kontraktssum (da kan vel ikke Opel legge på 15.000), og forsinkelser er sikkert også omtalt (hvem bærer risiko).

Zuexi

Sitat fra: kammiz på onsdag 03. mai 2017, klokken 12:58
Har det ikke blitt sagt noe om endring av utstyrsnivå for 2018 modellen?
Ble det ikke nevnt mulighet for tilvalg 360 kamera og "kameraspeil" et sted for biler som ikke var produsert enda.
Enten her inne eller i FB-gruppa.

S4e

Det ville vært fair om de som ligger an til leveranse langt fram i tid, der mye er usikkert (inklusive endelig leveransetid, pris og hvilke andre konkurrenter som kan levere alternativer på det tidspunktet), får mulighet til å hoppe av inngått avtale i en periode framover - f.eks. fram til leveransetid/spesifikasjon/pris er bekreftet. Det ville kanskje roet ned gemyttene noe?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: simon.s på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:10
Er nok Opel Norge som har tabbet seg...

Tipper det er Opel i Europa som har tabbet seg ut. De har sikkert lovet alle AE biler til Norge. Så ser de at de er nødt til å begynne salget i Europa også, for å holde PSA fornøyd. Dermed blir det færre biler til Norge og at store deler av de første bilene må gå til Europa. Da blir det plutselig full krise innad hos Opel Norge, som har gått høyt ut og lovt biler i gjevnt tempo utover høsten. Når vi så må konkurrere med Europa om biler, blir det kun smuler igjen utover...

Så over til det store spørsmålet: Hvorfor greier ikke/vil ikke GM produsere flere Amera-e,er? Skal vi tippe at LG Chem har gått på en smell og sliter med å produsere nok batteripakker, på samme måte som LG også sliter med å levere batterier til Hyundai sin Ioniq. Her er det også nærmest stans etter at LG ikke greier å levere batteripakker.

Tipper herr Musk nå smiler en smule og er fornøyd med de valgene han tok da han planla og siden bygde Gigafactory 1 for å kunne greie å produsere nok batteripakker....

Dette kunne vært Opel Norge sin mulighet til å reise seg i Norge. Nå ender det opp med sure kunder, dårlig inntrykk og at konkurrentene (Nissan/Tesla) overtar markedet fra 2018.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

turfsurf

Sitat fra: Atle Hammelow-Berg på onsdag 03. mai 2017, klokken 12:29
Noen som kjenner igjen denne historien fra Tesla Model 3 - de som har bestilt den har jo fått så mange utsettelser at de ikke engang husker antallet?
Nå blander du vel med Model X? Model 3 har vel ikke vært utsatt en eneste gang.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA