Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: kammiz på tirsdag 02. mai 2017, klokken 19:59
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 02. mai 2017, klokken 19:57
Sitat fra: kammiz på tirsdag 02. mai 2017, klokken 19:55
Jeg vil ikke ødelegge for mine kilder. Men kan bekrefte at det er dårlige nyheter på gang.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Da blir det ny e-Golf.
Sånt bullshit er jeg ikke interessert i.
Det kommer informasjon. Opel kan ikke klandres for at noen er løsmunnede.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Bullshit er at de ikke kan levere bilen i tide.
Jeg vil ikke ha den i oktober. Kanskje med 30-40000 i rabatt om de trygler.

bmw2002

Hvis dette stemmer lurer jeg på hvordan muligheten for å kansellere kontrakten er?

Tom E.

Sitat fra: kammiz på tirsdag 02. mai 2017, klokken 19:59
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 02. mai 2017, klokken 19:57
Sitat fra: kammiz på tirsdag 02. mai 2017, klokken 19:55
Jeg vil ikke ødelegge for mine kilder. Men kan bekrefte at det er dårlige nyheter på gang.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Da blir det ny e-Golf.
Sånt bullshit er jeg ikke interessert i.
Det kommer informasjon. Opel kan ikke klandres for at noen er løsmunnede.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
[/quoteInrømmer herved at jeg er løsmunnet, men med hensyn på hva vår "kjære presse" klarer å formidle av feilinformasjon så tror jeg at jeg ligger godt ann.

Tom E.

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 02. mai 2017, klokken 20:06
Hvis dette stemmer lurer jeg på hvordan muligheten for å kansellere kontrakten er?
Fikk tilbud om å trekke meg fra kontrakten i dag uten kostnad. Ga beskjed om at jeg fortsatt vil ha bilen. Gøy å følge med på denne greske tragedien.

Hvem har sex med hvem i morgen.........

Jakal

Hvis dette er sant er det litt av et mareritt for Opel (Norge), som de siste månedene har ridd på en bølge av suksess de aldri har opplevd før. Senest i dag hadde VG en test av Ae til terningkast 6. Nå gløder telefonene over Atlanteren, misunner heller ikke de norske kundekontaktene.
Samtidig er det lett å forstå kjøpere som nå har tilrettelagt for ny el- bil i sommer, utrolig surt.
Men hvis konsekvensen er at en forsinkelse på 4 måneder betyr at vi i stedet for levering i juni får en 2018-modell levert i oktober for samme pris ser jeg ikke helsvart på. Vi kan vel da forvente (?) visse utbedringer av innvendig finish / seter og teknisk utstyr, som ACC og ryggekamera med fugleperspektiv. Personlig er jeg villig til å vente i ytterligere 4 måneder for en enda bedre bil (til samme pris). Men min sympati for dere andre som ikke er like fleksibel.

Arha

Har vi krav på kompensasjon fra Opel dersom bilen blir 4 måneder forsinket?  Min nåværende Leaf taper seg en del i verdi når jeg må vente 1/3 år med salg.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

kammiz

Jeg mente løsmunnede ansatte som sier ting de tror og som kanskje ikke stemmer.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

S4e

Sitat fra: kammiz på tirsdag 02. mai 2017, klokken 20:21
Jeg mente løsmunnede ansatte som sier ting de tror og som kanskje ikke stemmer.


Nå er forvirringen total. Hva stemmer ikke - at bilen blir forsinket for alle eller årsaken til forsinkelsen?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Ipadjove

Tror egentlig ikke det stemmer før jeg får lese det fra Opel.. men.. om det er 4 mnd... så nærmer det seg raskt lansering av Leaf"2" med kanskje 40-60kWt-batteri. Og etterhvert Model 3.

Det var nevnt 'politisk'.. kan det være noe med PSA/Opel?

...

Om det stemmer at det ikke kommer AE før om 4-5mnd, så venter jeg like godt på Model 3, evt en oppgradert Ioniq eller Niro EV.

S4e

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 02. mai 2017, klokken 20:27
Det var nevnt 'politisk'.. kan det være noe med PSA/Opel?

Ikke ut fra salget i USA som vel går tregere enn forventet.

https://electrek.co/2017/05/02/gm-chevy-bolt-ev-sales/

Men hvis de har store problemer med å få opp tempo i produksjonen så kan det jo tenkes de prioriterer land der Chevrolet skal kjøre videre...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

telcontar

Hvis Leaf 2 kommer omtrent samtidig eller før med 60kWt batteri så er valget enkelt. De har tross alt bygget noen el-biler gjennom åra

Counterpointer

Har kommunisert med Opel på messenger (normalt er dette Stein Pettersen.....) De (han) henviser til forhandler og vil ikke bidra til rykter . Dette tar jeg som bekreftelse på at noe er galt. Hvis ikke ville de blankt avvist det.
Det gjorde de tidligere om bestillingene, når det verserte rykter om dem.

tomrh

Hmm...skal 2017 bli året der forventningene glødet og ingenting skjedde? :(
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Ipadjove

Ting sprer seg raskt. Uansett om det er fake eller ikke. Om det er noe i dette så blir det kanskje ekle ting å lese om bilen vår i avisene.
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2382605

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA