Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

AmocoCadiz

#1035
Sitat fra: trykkertor på søndag 30. april 2017, klokken 15:59
Kan godt være at de holder kortene tett til brystet fordi første båt med kundebiler inneholder en viss "standardbil".
La oss si de første bestillingene var 150 grå kjedelige biler, så 100 biler med litt gøyere farger.
Alle med full utstyrspakke. (Se bort i fra hjulpakke da det er lett å sette sammen lokalt).

De starter produksjonen av de første kundebilene, men for å unngå å skifte farge i lakkroboten hele tiden, så produserer vi først de 150 grå, så kommer etterhvert de andre fargene.

På første skipet kommer alle de grå, og på et skip rett bak, kommer biler produsert av en annen standard.
Men for at opel ikke skal få "sure kunder" som bestilte først, gjerne i en farge, og likevel ikke få bil først, så sier de ingen ting. Fordi leveransen mellom disse to skipene bare er noen uker imellom.
Da holder vi kortene tett til brystet, later som vi ikke vet så mye, og så i løpet av 2-3 uker er alle disse bilene fra 2 skip utlevert, og ingen føler seg "forbigått" i køen.

Opel visste nok ikke i starten hvilke kritereier de første bilene ble produsert etter, da dette ville gi seg ut fra hva som ble de  vanligste valgene. Derfor kunne de ikke love en "slik spekket bil blir først levert".

Alt det jeg skrev om farger og pakker er variabler, og en kan skifte ut farge med f.eks skinn vs ikke skinn, eller hva som helst.
Enkelt sagt. En grå bil med skinn og full pakke = standard = først ut.
En oransje bil, stoffseter = utenforn standar = senere produsert.

Vi blander 2 skip til "1" stor kunde-utlevering og håper alle blir fornøyd.

Så kan en spekulere i om det hadde vært mer riktig å gå ut for 1 måned siden og si alle med fullspekket grå bil får siste uken i mai, andre biler er forventet medio juni. (Og sett eventuelle hylekor og kontrakts-dato-ryttere ri sin høye hest).

Alt dette er rene spekulasjoner og fantasier fra min side.
Fantasifull fortelling men underholdende,
og kan godt være det stemmer at opel vil ha felles utlevering av ulike farger og utstyrspakker, selv om et standardopsett ble produsert først.
Men det kan også være det er uproblematisk for Opel å produsere valgfrie oppsett og farger av bilene, siden produksjonen har vært igang i over et halvt år allerede og lakkverkstedet har lakkert mange biler i de ulike fargene som står klar til montering av de ulike utstyrspakkene.

alv1

Artig tanke, men jeg tror ikke det er tilfellet. På kryss av forhandlere har vi alle hørt om "første batch" og jeg tror den vil inneholde variabler av ulike Ampera-E, ikke bare grå men også av annen farge som blant annet jeg har bestilt. At bilene ankommer Drammen havn i slutten av mai og kan leveres fra starten/midten av juni tror jeg også blir fellesstarten, uavhengig av at noen har fått beskjed fra visse selgere om levering rundt 20mai.

kammiz

Vi vet jo allerede at de blir en mix i første batch. Men kun 20 av hver farge, utenom sky Silver. Så hvis det er 20 foran deg med samme farge så kan det vel hende du dropper ut første batch. Bare en tanke.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

trykkertor

Sitat fra: kammiz på søndag 30. april 2017, klokken 21:17
Vi vet jo allerede at de blir en mix i første batch. Men kun 20 av hver farge, utenom sky Silver. Så hvis det er 20 foran deg med samme farge så kan det vel hende du dropper ut første batch. Bare en tanke.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ja, den er nok mer realistisk.
Men jeg tror Opel vet mer om hver enkelt kunde sin bil, hvor den er og hvilken dato, enn de gir inntrykk av å vite.
Så kan vi jo bare spekulere i om det er sant, og hvorfor i så tilfelle de ønsker å holde igjen informasjon.

alv1

Sannsynligvis holder Opel igjen informasjon for å unngå at noen blir skuffet, ja. Vi er vel alle havnet i "første batch" men jeg regner med at de holder ord, i mitt tilfelle  ;D

kammiz

Liten tur for å spionere idag.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

kammiz

Pressebilene til opel Norge, samt tyske biler. Er nok en del tidlig produksjon og bastarder.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

AmocoCadiz

Sitat fra: kammiz på mandag 01. mai 2017, klokken 20:56
Pressebilene til opel Norge, samt tyske biler. Er nok en del tidlig produksjon og bastarder.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
'
Bastarder?

Ipadjove

Biler som ikke er helt Bolt eller Ampera-e. F.eks en Chevrolet Bolt med alt utstyr som Bolt har, men med Opel-logoer, Opel-grill og Opel-ratt.

Myrvang

Hvor er disse bildene tatt?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

AmocoCadiz


AmocoCadiz

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 02. mai 2017, klokken 00:04
Biler som ikke er helt Bolt eller Ampera-e. F.eks en Chevrolet Bolt med alt utstyr som Bolt har, men med Opel-logoer, Opel-grill og Opel-ratt.
Ok, men hva brukes disse til, de har vel ingen fremtid i Norge, vil noen kjøpe en slik?
Eller kan det fungere som opplæringsbiler for Opelverksted?
Er det bilene som er under teltkassene, eller er det slik biler må beskyttes for transporten over Atlanteren??

Trond.m

Ser ingen grå biler på bildene. På den annen side, så vil jeg ikke ha en bastard heller  ;)
Noen som har sett Quantum grey Ampera-e ennå ?

kammiz

Det kan godt hende at bastardene aldri mer blir brukt til noe fornuftig. Evt sendes de tilbake til Usa.

Innpakningen er slik de fraktes over Atlanteren.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA