Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

pilt

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 20. april 2017, klokken 22:03
Sitat fra: Krisw på torsdag 20. april 2017, klokken 20:59
Knipset disse bildene på Filipstad i dag. Det var en fotograf der som tok bilder til et britisk magasin.

Tja. Noen i første pulje som vil byttehandel røde mot min blå?
Den blå er da også kjempefin! Så et bilde i en eller annen av trådene i går (eller i dag?) der det var bilde av en rød, en blå og mange lyse grå i bakgrunnen. Jeg kunne godt tatt den blå, men vi har allerede en blå (og grå) bil, så da ble det rød nå. Jeg var litt redd for at den skulle være like mørke rød/burgunder som Leaf'ene er, men denne ser skikkelig fin ut syns jeg. Syns i grunn alle fargene ser pene ut, bare synd den ikke kom i gul også, for det ville jeg egentlig hatt. 
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

AmocoCadiz

Enig i at rød på bil ofte enten blir for mye mot burgunder eller motsatt for knall som en brannvesenkulør,
men Opel AE ser ut å ha en fin balanse i sin rødfarge.

Trond Mjøs

Eg har tinga raud. Og denne raudfargen synest eg ser flott ut  :)

Stikkkontakt

Sitat fra: Trond Mjøs på fredag 21. april 2017, klokken 10:51
Eg har tinga raud. Og denne raudfargen synest eg ser flott ut  :)

Sjansen for at jeg folierer er stor. Det er jo også momsfritt.

mzziaz

Sitat fra: Trond Mjøs på fredag 21. april 2017, klokken 10:51
Eg har tinga raud. Og denne raudfargen synest eg ser flott ut  :)

Jeg også. Synes det er den klart fineste tilgjengelige fargen.

Trond Mjøs

Ei anna sak er den vesle forskjellen i fronten mellom Bolt og Ampera-e. Fronten på Opelen er etter min smak mykje finare enn Chevrolet sin.

Jakal

Helt enig i det, Trond.
Jeg er ellers veldig godt fornøyd med min røde bestilling, men kunne forsåvidt også gått for (eksempelvis) blå. Jeg er litt overrasket at de fleste velger trygge farger som grå, men det er kanskje en forventning om at etablerte ("safe") farger hjelper ved videresalg. Når farger imidlertid omtales i tester anbefales det sterke farger som fremhever bilen dynamiske kvaliteter.   

Trond.m

Autolease sin vurdering i DN sin test er at man bør velge begge utstyrspakker, samt nøytral mettallic lakk for best annenhåndsverdi. Men på kort sikt (1 år) tror jeg verditapet blir lavt uansett farge. Kjøper bare grå metallic biler og det er både praktisk og problemfritt ved salg. Ville helst hatt blå bil selv, men i min alder (60+) er det grått som er in  ;)

Counterpointer

Har kjøpt den fargen som jeg synes gir best uttrykk på bilen! Uavhengig av andre faktorer.
Vil helst ha sølv/grå/titan, men Opel sine varianter falt ikke i smak hos oss (konemor er med på vurderingen). Grå er for mørk og sølv var alt for mye blåskjær i. Så da ble valget hvit, dette anses å være dårlig farge, med mindre det er topputstyrt bil generelt sett..... Tror dette er litt premium bil tenkning.
Ser ut som hvite biler er populært i alle segmenter nå.
Den får begge pakkene, Ditec behandling og tonede ruter samt sorte vinterfelger.
Siste fra Opel er levering midt i juni, gikk frem en uke fra siste estimat. Min forhandler (Kjeller) leverer antagelig ikke noen biler i mai og får demobilen sin i juni også!

Trond.m

Har ikke funnet gode bilder av Ampera-e / Bolt Quantum grey ? Forhandleren sa at Quantum Grey på Mokka ikke er identisk med QG Ampera-e, da koden er forskjellig. Har gått ut fra at QG ikke er veldig forskjellig fra andre mørk grå metallic fra andre...eks. Indium grå VW eller Mineralgrå BMW.
Virker som min leveranse vil bli rundt 20.6 etter dagens info.

trykkertor

Ikke kjøp den fargen neste eier har lyst på. Kjøp den fargen DU har lyst på!
Du skal jo tross alt kjøpe en ny bil, du skal eie, du skal bli glad i.
Ja til fargerike biler på norske veier.

AmocoCadiz

Sitat fra: trykkertor på lørdag 22. april 2017, klokken 12:52
Ikke kjøp den fargen neste eier har lyst på. Kjøp den fargen DU har lyst på!
Du skal jo tross alt kjøpe en ny bil, du skal eie, du skal bli glad i.
Ja til fargerike biler på norske veier.
:+1:
Det er tross alt du selv som skal bruke og se bilen hver dag, og selv ansvarlig for vedlikehold og vask og polering.
Hvem gidder holde en bil med farge man egentlig ikke synes er finest ren og pen? Velg farge du har lyst på, det er jo virkelig nybilkjøperens privilegie å velge finest farge etter egen smak.
Så får bruktbilkjøperen ta det han får!

bmw2002

Var innom forhandler i dag igjen. Bilen var fremdeles ikke sendt fra USA selv om den ble produsert tidlig i mars. Ikke rart de bruker lang på å komme hit...

seidl

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 22. april 2017, klokken 14:46
Var innom forhandler i dag igjen. Bilen var fremdeles ikke sendt fra USA selv om den ble produsert tidlig i mars. Ikke rart de bruker lang på å komme hit...

Når signerte du kontrakt?
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Trond.m

Det virker ikke som forhandlerne kan se i datasystemet hvor bilen befinner seg. På min bil står står det i følge forhandler forventet Drammen 9.6. Men de sier at det er et estimat, og at det kan endre seg. Det er forsåvidt greit nok, men skulle gjerne visst hvor den befant seg. Synd ikke bilens GPS er aktivert så vi kunne spore den  ;)
Hvor lang tid tar transporten normalt fra fabrikken til Norge ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA