Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

zbk

Noen som har blitt oppringt og kan bekrefte at det er fargefordelingen på første lass som det gjelder? Eller bedriver vi spekulering basert på gjetninger?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

orienteringsbass

Her bør ballen gå til kammiz. Har du hørt noe fra vår felles kamerat på Skøyen?
1999 Renault Mégane med tiltagende småproblemer
2017 Ampera e Glory Red levert 2.6.2017

Stigzy

Altså slik jeg forstod det. Så kom det alle fargene som de tilbyr, men ulik antall av forskjellig farge. Det er tilfeldig hvilken farge de 120 første får og da får de spørsmålet; Vil du har denne bilen i den fargen? Svarer en ja, så får en den bilen. Svarer en nei og faktisk vil vente på rett farge, så får noen andre sjansen. Det kan jo være at noen faktisk får fargen de ønsket seg, mens noen må ta til takke med annen farge om de vil ha bilen tidligere :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Jakal

"Vi har bestilt blå, men det spiller liten rolle for meg. Likte godt den sølvfargede de hadde på utstillingen i Geneve. Men interiøret var for lyst syns jeg. Men det er vel et valg med litt mer mørkegrått dashbord."

Stikkkontakt, den skjønte jeg ikke helt. Ukjent for meg med fargevalg på dashbord?



orienteringsbass

Jeg har bestilt den minst populære fargen (rød), så da kan det hende jeg ikke får noen telefon om å skifte...

Vi får se. Blir vel oppklart snart.
1999 Renault Mégane med tiltagende småproblemer
2017 Ampera e Glory Red levert 2.6.2017

zbk

Hvis dette fargekaoset stemmer må de vel fordele bilene slik at de første som bestilte får fargen de har bestilt og at man får tilbudet om å bytte farge om det er så mange foran deg som skal ha samme farge som deg slik at alle førstelass-bilene i "din" farge allerede er fordelt til andre?

Alt annet vil jo være renspikka idioti! Noe som forøvrig det at de ikke kan klare å få nok av hver farge tilsendt også på første lass er...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Stigzy

Hvordan de løser det er opp til dem. Satser da på at de tenker mest mulig fornuft og har god kontroll på hvordan det løses :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

mfurmyr

Opel Ampera-e og flere andre biler har nå blitt lagt inn på http://www.jurassictest.ch/GR/ sitt kart. Ser at det skal være mulig å kjøre fra Berkåk til Oslo uten mellomlading. Det burde jo være en konkurranse om hypermiling fra Trondheim til Oslo.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

Stikkkontakt

Sitat fra: Jakal på torsdag 16. mars 2017, klokken 22:37
"Vi har bestilt blå, men det spiller liten rolle for meg. Likte godt den sølvfargede de hadde på utstillingen i Geneve. Men interiøret var for lyst syns jeg. Men det er vel et valg med litt mer mørkegrått dashbord."

Stikkkontakt, den skjønte jeg ikke helt. Ukjent for meg med fargevalg på dashbord?

Nei,jeg ser det i ettertid. Det er dersom man velger stoffseter bilen generelt blir litt lysere inni.
Men interiøret i bilen i Geneve fremstod betydelig lysere enn bildene i konfig. Ellers var interiøret kjipt. Det var jeg dog forberedt på. Skumfylt plast i dørene fant jeg ok, men spesielt de koppholderene mellom setene var av Pez-kvalitet. Skjermen i midten var grei nok. Åpenbart ømfindtlig for fingermerker og litt glorete. Men det som er viktig er at den presenterer relevante data. Testet ikke Anog droid-auto-grensesnitt i bilen,men gjorde det hos VW. Det var kult.
Ellers var bagasjerommet dypere og kortere enn jeg trodde og det også var kjipt. Ikke noe skikkelig stiv plate i bunnen f.eks.
Bakseteplassen var god. Helt klart over Golf-klassen i knerom,men bredden er for liten til 3 voksne. Bredden foran er også forbausende liten i forhold til bilens bredde. Sitter nesten like nærmet hverandre som i e-up. Ellers var forsetene som mange har sagt smale. Men følte likevel ikke at jeg satt dårlig. (Jeg er 183 og ca 100 kilo. Ganske lang i ryggen.) Bak tok jeg oppi taket.

orienteringsbass

Har hørt fra forhandler (Oslo). Vi spekulerer litt for fort, ser det ut til.

Han sa han skulle ringe snart for å tilby finansiering, forsikring og slikt, men at så langt, så vidt han visste, er alt på stell med leveringstid og farger.

Altså kan vi slappe av foreløpig. Som en kamerat av meg sa en gang: ikke nødvendig med panikk nå, det nok av tid for panikk senere.
1999 Renault Mégane med tiltagende småproblemer
2017 Ampera e Glory Red levert 2.6.2017

elhansen

Sitat fra: orienteringsbass på fredag 17. mars 2017, klokken 11:52
Har hørt fra forhandler (Oslo). Vi spekulerer litt for fort, ser det ut til.

Han sa han skulle ringe snart for å tilby finansiering, forsikring og slikt, men at så langt, så vidt han visste, er alt på stell med leveringstid og farger.

Altså kan vi slappe av foreløpig. Som en kamerat av meg sa en gang: ikke nødvendig med panikk nå, det nok av tid for panikk senere.

Dette er i samsvar med det jeg har fått beskjed om av min forhandler i Drammen. Alt går etter oppsatt plan. Denne beskjeden fikk jeg i forrige uke.

Amoss

Sitat fra: Frissy på fredag 17. mars 2017, klokken 12:02
Sitat fra: orienteringsbass på fredag 17. mars 2017, klokken 11:52
Altså kan vi slappe av foreløpig. Som en kamerat av meg sa en gang: ikke nødvendig med panikk nå, det nok av tid for panikk senere.
Alt går etter oppsatt plan.

Nå gikk vel ikke "panikk tendensene" de siste dagene på om hvorvidt alt gikk etter oppsatt plan eller ei, men snarere misstanker/rykter om hva denne planen egentlig gikk ut på :p
Model S 85D

kammiz

Sitat fra: orienteringsbass på torsdag 16. mars 2017, klokken 22:18
Her bør ballen gå til kammiz. Har du hørt noe fra vår felles kamerat på Skøyen?

det kommer 120 biler til forhandlere som demo. disse er sky silver og amber orange.

samtidig kommer det 120 biler til til de første kundene, men da 20 av hver av de resterende fargene pluss amber orange.

Virker altså som at det ikke kommer noen sky silver biler til kunde i første levering. Alle er max utstyrt.¨

ikke ta dette som 100% bankers, men som ganske så kvalifisert gjetning med ganske trygge kilder.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

anki

Fikk høre fra min forhandler i dag at bilen min er forventet til Drammen bilhavn 20.5.
Jeg har bestilt tektylbehandling og keramisk behandling av lakken.
Estimert levering er ca. 8-10 virkedager fra bilen har landet, til den er leveringsklar hvis alt går etter planen.
Så ser ut som begynnelsen av juni for min del :)

kammiz

Du er i første pulje og det har jo blitt sagt at vi får bilene våres i mai fra sjefen sjøl, så kan hende båten kommer tidligere. :-)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA