Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Counterpointer

Min selger som er konservativ i sine antagelser og foreløpig har kun gitt korrekt info sa mai/juni mest sannsynlig juni kan bli juli også......

Olemann


Har en ide om at det tenkes og skrives og bekymres og drømmes og håpes og forventes mer om leveringstid her inne enn det Opels samlede selgerkorps gjør.... ;D

kammiz

Sitat fra: Olemann på torsdag 09. februar 2017, klokken 12:53

Har en ide om at det tenkes og skrives og bekymres og drømmes og håpes og forventes mer om leveringstid her inne enn det Opels samlede selgerkorps gjør.... ;D

er det så rart da? :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Sitat fra: Olemann på torsdag 09. februar 2017, klokken 12:53

Har en ide om at det tenkes og skrives og bekymres og drømmes og håpes og forventes mer om leveringstid her inne enn det Opels samlede selgerkorps gjør.... ;D
Dream on

AmocoCadiz

Sitat fra: kammiz på torsdag 09. februar 2017, klokken 10:43
jeg vet at de må kurse alle mekanikere før de kan levere ut bilene, det skal skje iløpet av mai. kanskje dette er en del av årsaken til at levering ikke skjer før juni uansett?
Dette høres ut som en typisk (bort)forklaring fra en importør,
men hvis dette er ankepunktet på levering av biler som er kommet til havnen i Drammen, går det an å ha litt mer proaktiv holdning fra Opel Norge.

La mekanikerne ta "teori"prøvene allerede nå, og gi de en demobil eller to av de som kommer til påske for hands on, så kan de stå parat 1mai, og utlevere biler da!
Eller bruke litt av det kommende overskuddet fra salgssuksessen AmperaE og sende en gjeng mekanikere til Russelheim i Tyskland for kursing allerede nå.

Men regner med det også er andre grunner Opel ikke lever ut AmperaE før juni og at det er en del år siden Opel organisasjonen i Norge fikk i hånden på en slik suksserik og populær bilmodell? AmperaE må være bilselgers (våte?) drøm for tiden!

Tom E.

Målet er vel kanskje en felles utrulling slik at alle Opel forhandlere starter utlevering av de første bilene omtrent samtidig?

Dette slik at kursing/ opplæring kan håndteres og samkjøres av importøren i god tid før utlevering? Det vil jo kanskje gi Opel noen ekstra presseomtaler hvis de lager en jippo utav dette?

Masse spørsmål og ingen svar........

Gi meg bilen min nå!

AmocoCadiz

Sitat fra: Tom E. på torsdag 09. februar 2017, klokken 16:22
Målet er vel kanskje en felles utrulling slik at alle Opel forhandlere starter utlevering av de første bilene omtrent samtidig?

Dette slik at kursing/ opplæring kan håndteres og samkjøres av importøren i god tid før utlevering? Det vil jo kanskje gi Opel noen ekstra presseomtaler hvis de lager en jippo utav dette?

Masse spørsmål og ingen svar........

Gi meg bilen min nå!
Fra Broom 5 spm og svar;
"5. Nå lages bilene som kommer til Norge
Produksjonsstart for bilene som kommer til Norge, og kommer til oss som aller første land i verden, startet opp mandag 30. januar."
Da er de første bilene ferdiglaget som skal til Norge i løpet av våren/juni.
Båten til Norge tar ikke 3-6 måneder, skal disse lagres på tomta til Orionfabrikken, Russelheim, Tyskland eller havnen i Drammen?

Hva med batteriet, de blir ikke vedlikeholdsladet på slike uteområder, er det så lurt for lang levetid på batteriene?
Og AmperaE er en oppkoblet bil, hva da med vampiredrain, eller har de en egen dvalemodus på batteri og telematikk ved lagring?

Tom E.

Vel, det tar en stund å få bilene hit.

Først må de bruke et par uker på å produsere nok biler til å fylle et helt tog. Det er mange biler.
Så bruker toget en drøy uke på å laste opp, nå frem til kysten og laste av i eksporthavnen.
Deretter er det kanskje 1-2 uker før båten ankommer og bilene tas ombord.

Vi snakker altså om minimum 1 måned før bilene i det hele tatt avreiser USA.

Så tar båtturen 10 -13 dager til eks. Rotterdam og det er hvis båten går direkte.
Regn så med 1-2 uker før bilene blir omlastet fra storhavnen på kontinentet til bilene er ombord på båten til Norge. Derfra er det kun ca. 2 døgn til Drammen. Så skal bilene losses og klargjøres for videre transport til forhandler. Hvor lang tid dette tar vet jeg ikke.

Ting tar tid!

Counterpointer

Sitat fra: Tom E. på torsdag 09. februar 2017, klokken 23:03
Vel, det tar en stund å få bilene hit.

Først må de bruke et par uker på å produsere nok biler til å fylle et helt tog. Det er mange biler.
Så bruker toget en drøy uke på å laste opp, nå frem til kysten og laste av i eksporthavnen.
Deretter er det kanskje 1-2 uker før båten ankommer og bilene tas ombord.

Vi snakker altså om minimum 1 måned før bilene i det hele tatt avreiser USA.

Så tar båtturen 10 -13 dager til eks. Rotterdam og det er hvis båten går direkte.
Regn så med 1-2 uker før bilene blir omlastet fra storhavnen på kontinentet til bilene er ombord på båten til Norge. Derfra er det kun ca. 2 døgn til Drammen. Så skal bilene losses og klargjøres for videre transport til forhandler. Hvor lang tid dette tar vet jeg ikke.

Ting tar tid!
Totalt 9 uker med dine maks

Det er da rundt påske.
Men første sending er demobilene, neste tar sikkert et par til.
Det burde kunne gi levering i mai

Ipadjove


Counterpointer


AmocoCadiz

Skuespillere, nei! Men får heller ikke med meg hva denne skal advare mot, står jo tydelig at "Does not detect people or items", hva skal den detektere da, gjenglemte husdyr?!?

Like fantastisk (U)brukbart som "LåsBilenNårJegStarterÅKjøre" funksjonen


Zuexi

Håper ikke GM har betalt Networx Media for å lage de videoene. Da hadde jeg forlangt penga tilbake

jkirkebo

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 10. februar 2017, klokken 00:15
Skuespillere, nei! Men får heller ikke med meg hva denne skal advare mot, står jo tydelig at "Does not detect people or items", hva skal den detektere da, gjenglemte husdyr?!?

Like fantastisk (U)brukbart som "LåsBilenNårJegStarterÅKjøre" funksjonen

Den funksjonen er vel en slik typisk amerikansk sak, anti-hijacking. I visse strøk er det greit at bilen er låst når du står og venter på rødt lys...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA