Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

helgebl

Ho

Snakket med min langer og fikk beskjed om levering 21/5.

Nydelig!!

H

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Radar70

Sitat fra: kammiz på mandag 30. januar 2017, klokken 18:11
Bestillinger fram til medio oktober ca, er det mulig å få nøyaktig status, ble jeg fortalt nå.
Jeg tok nettopp en telefon til selgeren i Oslo og fikk fortsatt litt ullent svar. Det er tydelig det er satt opp en plan for når bilene skal i produksjon og forventet ankomst. Min bil blir satt i produksjon i mars og selgeren vil ha mer info om min bil i mars/april sa han og at forventet ankomst er i juni. Det som overrasket meg mest var at kundebiler som ankommer i mai, kanskje ikke blir levert ut før juni! Det er noe som kom fra Opel Norge, men ikke var helt landet enda?! Hva er greia med det?
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

bmw2002

Sitat fra: Radar70 på tirsdag 31. januar 2017, klokken 10:35
Jeg tok nettopp en telefon til selgeren i Oslo og fikk fortsatt litt ullent svar. Det er tydelig det er satt opp en plan for når bilene skal i produksjon og forventet ankomst. Min bil blir satt i produksjon i mars og selgeren vil ha mer info om min bil i mars/april sa han og at forventet ankomst er i juni. Det som overrasket meg mest var at kundebiler som ankommer i mai, kanskje ikke blir levert ut før juni! Det er noe som kom fra Opel Norge, men ikke var helt landet enda?! Hva er greia med det?

Virker rart, men ingenting overrasker meg. Synes hele prosessen har vært litt klønete.

Olemann


Tror Opel gjør klokt i å ikke distribuere for mye detaljer om kø-nummer, bestillingsdato, forhandler, forventet levering etc.  Men den fokus det er på dette her så vil den minste "feil-levering" der en kunde som har kønummer etter en annen OG får bilen sin litt før, trigge reaksjoner, mailer og telefoner og sure kunder.....Så Opel er klok om de holder dette for seg selv  :D


S4e

Vi har alle veldig utålmodige naturlig nok, men vi må ha respekt for at det er en veldig stor operasjon å starte opp produksjon av en ny bilmodell.

Det skal også godt gjøres å informere alle kanaler godt. Og lykkes med at alle forhandlere er like oppdatert og sier nøyaktige det samme til sine kunder. Eller at vi som skriver her for den slags skyld oppfatter det samme.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Olemann


Vi har vel sett dette før vi som husker Leaf lanseringen og så Tesla lanseringen.  Snart kommer det webcam fra havna i Drammen, kanskje MIN bil er der nå,  det kommer linker til nettet for utsjekk av marine transportskip der MIN bil kanskje er med, det kommer uskarpe mobilbilder av biltransport trailere med et lass av Opel'er og påfølgende analyser av farger og utstyr og kanskje MIN var en av dem, fordi det bildet ble jo tatt langs Mjøsa nordover og da skulle den kanskje til..... :D
Venting er gøy det...

kammiz

Husker jeg fulgte vår kia jorda rundt, siden kona ikke ville godta annen farge enn hvit med blått tak og da måtte vi vente 8 mnd lenger enn de andre.. :-P
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

helgebl

Ahra
Sitat fra: Arha på tirsdag 31. januar 2017, klokken 09:50
Når reserverte du?

Jeg reserverte veldig tidlig! Husker ikke nøyaktig, men før det ble nevnt i særlig grad her på forumet at det var mulig å reservere.

S4e

Sitat fra: Olemann på tirsdag 31. januar 2017, klokken 17:19

Vi har vel sett dette før vi som husker Leaf lanseringen og så Tesla lanseringen.  Snart kommer det webcam fra havna i Drammen, kanskje MIN bil er der nå,  det kommer linker til nettet for utsjekk av marine transportskip der MIN bil kanskje er med, det kommer uskarpe mobilbilder av biltransport trailere med et lass av Opel'er og påfølgende analyser av farger og utstyr og kanskje MIN var en av dem, fordi det bildet ble jo tatt langs Mjøsa nordover og da skulle den kanskje til..... :D
Venting er gøy det...

Ha ha! Vi gleder oss :-)

Mener jeg har sett et bilde fra fabrikken med den blå farge jeg har bestilt...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut3448

Sitat fra: S4e på tirsdag 31. januar 2017, klokken 19:48
Ha ha! Vi gleder oss :-)

Mener jeg har sett et bilde fra fabrikken med den blå farge jeg har bestilt...

Du har rett! Og jeg ser en grå også!!
https://goo.gl/maps/G1WCTB7Pyrw

(:

Counterpointer

Sitat fra: knut7 på tirsdag 31. januar 2017, klokken 20:14
Sitat fra: S4e på tirsdag 31. januar 2017, klokken 19:48
Ha ha! Vi gleder oss :-)

Mener jeg har sett et bilde fra fabrikken med den blå farge jeg har bestilt...

Du har rett! Og jeg ser en grå også!!
https://goo.gl/maps/G1WCTB7Pyrw

(:
Puhh
Heldigvis sto min hvite der også
Noen som klarer å se om den har begge pakkene?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom E.

Det er min hvite som står der!

Med begge pakkene ser jeg......

AmocoCadiz

Sitat fra: knut7 på tirsdag 31. januar 2017, klokken 20:14
Sitat fra: S4e på tirsdag 31. januar 2017, klokken 19:48
Ha ha! Vi gleder oss :-)

Mener jeg har sett et bilde fra fabrikken med den blå farge jeg har bestilt...

Du har rett! Og jeg ser en grå også!!
https://goo.gl/maps/G1WCTB7Pyrw

(:
Fint oversiktsbilde fra fabrikken,
merker meg menyvalget til venstre i kartbildet
" Gjør krav på denne bedriften "
kanskje vi kan ta over kontrollen og få sendt alle bilene direkte til Norge  :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA