Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Olemann

Tipper mange har reservert både Model 3 og Ampera-e, og vi la 2 kriterier avgjøre hva de velger, leveringstid og pris.  Pris på M3 er meget usikker, i alle fall med det utstyr mange vil ha, nå som leveringen av M3 vil skje før MVA kommer i 2020 vil nok noen heller vente 1 år på denne og dermed kansellere sin AE. Det kan bety at leveringstid og kø på AE ikke blir så lang som listene nå tilsier. 
Motsatt kan endelig pris på M3 bli så heftig at det heller blir den som droppes.....blir spennende å se i alle fall, ser man bort fra hengerfeste og design og litt techno (AP?) og ikke minst SC og i AE sin favør antatt mindre plunder og verksted, så dekker jo bilene mye av det samme behovet.

Trond.m

Sitat fra: Olemann på søndag 09. oktober 2016, klokken 00:06
..blir spennende å se i alle fall, ser man bort fra hengerfeste og design og litt techno (AP?) og ikke minst SC og i AE sin favør antatt mindre plunder og verksted, så dekker jo bilene mye av det samme behovet.
Litt OT, men det var en interessant kommentar om blant annet hengerfeste her. Har Tesla bekreftet hengerfeste på Model 3 ? Kan ikke se at Model 3 vil dempe salget av AE nevneverdig før den faktisk er leverigsklar. Jeg ser Ampera-e som en interessant ventebil til det finnes et europeisk premium alternativ på markedet. Men hvis den prises som en premium i3 eller høyere, så blir det lavutslipps bensinbil + evnt. i3 som venteløsning.

bno


Jakal

Ikke glem at Ampera har 5 dører, mens Tesla 3 er en sedan. Amperaen går dermed rett inn i Golf-segmentet.

S4e

Det som ville vært drømmen var hengerfeste på Ae. Da kunne kanskje denne erstatte hovedbilen også...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Trond.m

Sitat fra: S4e på søndag 09. oktober 2016, klokken 10:23
Det som ville vært drømmen var hengerfeste på Ae. Da kunne kanskje denne erstatte hovedbilen også...
Det blir nok med drømmen er jeg redd. At Musk sier han vil tilby hengerfeste som opsjon er nok en "goodwill" til norske kunder. Tror ikke det er mange amerikanere som etterspør hengerfeste på en slik bil.

Trond.m

Har tenkt på dette med at prisen først blir fastsatt i januar 2017. Jeg tror utvilsomt det vil vil være en fordel for oss. For det første vil vi kunne få en stabilisering og trolig gunstig utvikling av valutakursen. Det vil nok iallefall være ugunstig om den norsk prisen blir fastsatt før den europeiske. Siden vi har så gode insentiver, vil vi da kunne ende opp med en høyere pris. Så for min del kan Opel bruke all den tid de trenger. Jeg klarer meg fint uten pris, og det påvirker jo uansett ikke leveringstiden.

S4e

Sitat fra: TM på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:16
Har tenkt på dette med at prisen først blir fastsatt i januar 2017. Jeg tror utvilsomt det vil vil være en fordel for oss. For det første vil vi kunne få en stabilisering og trolig gunstig utvikling av valutakursen. Det vil nok iallefall være ugunstig om den norsk prisen blir fastsatt før den europeiske. Siden vi har så gode insentiver, vil vi da kunne ende opp med en høyere pris. Så for min del kan Opel bruke all den tid de trenger. Jeg klarer meg fint uten pris, og det påvirker jo uansett ikke leveringstiden.

Er vi riktig heldige så kommer Opel med en knallpris og venter bevist med å vise kortene så de får markedet i fred så lenge som mulig ;-)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

kammiz

noen som har hørt tall på antall kontrakter hos forskjellige forhandlere? ca 130 på Thrane Steen Skøyen.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Mener at Thrane Steen Skøyen sa de hadde ca 120 for en uke siden. De mente at det nå var over 1000 kundekontrakter totalt, og det høres ikke usannsynlig ut. De snakket også om at de snart hadde fylt opp hele 2017 kvoten, forutsatt at de ikke fikk flere biler. Jeg vil tro at antall nye kontrakter nå bremser kraftig opp. Det er tross alt de færreste som kjøper noe de ikke vet hva er, til en pris de ikke kjenner.

AmocoCadiz

Opel forhandleren antydet at det kommer presentasjon av priser og utstyrspakker i november, da forventet de en "invasjon" av ny kunder og kontrakter, men regnet at de vil få svært lenge til levering.

Gurba

Hvor mange avbestiller sin Ampera e og bestiller på nytt senere nå som det er bekreftet adaptiv cruise Control og autopilot mon tro? :)

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

AmocoCadiz

#118
Sitat fra: Gurba på fredag 14. oktober 2016, klokken 19:15
Hvor mange avbestiller sin Ampera e og bestiller på nytt senere nå som det er bekreftet adaptiv cruise Control og autopilot mon tro? :)
Med den allerede lange og voksende køen på AE, blir det vel 2018 modell med ACC og autopilot som man får levert hvis stiller seg i kø nå...!

zbk

Ingen kilder på at acc og ap er bekreftet, så jeg anser ikke den sot etterrettelig informasjon foreløpig.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA