Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model X på finn.no

Startet av Bjoris, lørdag 10. september 2016, klokken 11:32

« forrige - neste »

Bjoris

Ja, ser det er en del som prøver seg på en god gevinst på finn.no.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82259207

Artig å se denne som må være blant de første uten skinnseter og premiumpakke:) Ser veldig bra ut, men bildene var jo ikke helt enorme, ny slik koster 879.000, dog uten oppgradert lader som har lite for seg og som han her har fått med gratis pga tidlig bestilt bil, jeg vil derfor si at 110.000 er premien som må betales for å få bil nå:)

Leafy

#1
Denne koster vel rundt 920K siden den har AP, oppgradert lader og abachi tre-interiør. Så påslaget er 40-50K med referral og 20" hjul.  Sikkert noen som lar seg "lure".
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

nie

19 stk Model X på Finn akkurat nå.
Synes det er mange tatt i betraktning det relativt lave antallet som er utlevert til nå?

Prisene er vel også såpass høye at jeg ville valgt å heller vente noen måneder på min egen direkte fra fabrikk...men så er ikke jeg en typisk "early-adopter" heller da :-)

sven erik

ja jeg har vurdert alle på finn men alle ligger såpas høyt at selv om jeg  har solgt min kan jeg helller leie bil til jeg får ny

Bjoris

#4
Sitat fra: nie på onsdag 14. september 2016, klokken 14:19
19 stk Model X på Finn akkurat nå.
Synes det er mange tatt i betraktning det relativt lave antallet som er utlevert til nå?

Prisene er vel også såpass høye at jeg ville valgt å heller vente noen måneder på min egen direkte fra fabrikk...men så er ikke jeg en typisk "early-adopter" heller da :-)


Det er en del lykkejegre ute og går, var en av dem selv nettopp ved å selge en helt ny S. Mesteparten av disse selges nok kun for å tjene penger og går ikke det beholdes de... Kan vel ikke si at det er noe feil med det... Det er jo ganske enkelt å se at det er overpris så kan en velge selv om en vil kjøpe eller vente på ny... Så kan det være at noen har bestilt for lenge siden og syns det har blitt for dyrt, men heller tar ut bilen i håp om å tjene penger, men jeg tror det er en risky affære nå som leveringstiden er så kort. Det kan jo være at noen har gamblet på at det skulle bli veldig lang leveringstid...

nie

Joda, dette er jo temmelig transparent og det er en helt ærlig sak å forsøke å tjene noen kroner.
Men slik jeg ser det, er risikoen for stor i forhold til den lille fortjenesten som kan oppnås.

Bjoris

Sitat fra: nie på torsdag 15. september 2016, klokken 10:42
Joda, dette er jo temmelig transparent og det er en helt ærlig sak å forsøke å tjene noen kroner.
Men slik jeg ser det, er risikoen for stor i forhold til den lille fortjenesten som kan oppnås.

Ja, jeg tror nok at det er for kort leveringstid på ny til at folk hiver seg på disse prisene iallefall, at noen kan legge 20-30.000 mer fordi de trenger bil der og da forstår jeg, men ikke 200.000!!!

ToWalkOrDrive



I Rogaland er det nok en del som har fått seg en kjip beskjed jobbmessig, eller venter på en, og finner ut at de ikke tør sitte på en X. Særlig med tanke på Opel Ampera E som kommer på norske veier i 2017 til ca 320.000 med 60kWt batteri og 4 mil lenger rekkevidde enn Model 3. I sånne tider er det ikke å forakte å skrape sammen noen kroner på bilsalg...
Tesla Model Y                         2021-

Bjoris

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 17. september 2016, klokken 22:17


I Rogaland er det nok en del som har fått seg en kjip beskjed jobbmessig, eller venter på en, og finner ut at de ikke tør sitte på en X. Særlig med tanke på Opel Ampera E som kommer på norske veier i 2017 til ca 320.000 med 60kWt batteri og 4 mil lenger rekkevidde enn Model 3. I sånne tider er det ikke å forakte å skrape sammen noen kroner på bilsalg...

Ja, det gjelder nok hele vestlandet i større eller mindre grad, jeg fikk bare henvendelser fra østlandet når jeg ut min nye S...

nie

Virker ikke så himla sprekt dette X-markedet på Finn. Virker som det bare akkumuleres mer og mer biler?

RonnyØ

Sitat fra: nie på onsdag 21. september 2016, klokken 17:29
Virker ikke så himla sprekt dette X-markedet på Finn. Virker som det bare akkumuleres mer og mer biler?

Folk legger jo ut biler 100k +- over nypris, da er det greit å vente på en ny selv tenker jeg

Kanutten

Jeg banner selvsagt i kirken nå, men noen må si det: Model X er jo stygg som juling. I tillegg er den smekkfull av elektriske dingser som kan gå i stykker, noe som i mine øyne gjør kjøp til en skikkelig risikosport. Hva er det egentlig som gjør denne mer attraktiv enn Model S?


jkirkebo

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 21. september 2016, klokken 17:41
Sitat fra: nie på onsdag 21. september 2016, klokken 17:29
Virker ikke så himla sprekt dette X-markedet på Finn. Virker som det bare akkumuleres mer og mer biler?

Folk legger jo ut biler 100k +- over nypris, da er det greit å vente på en ny selv tenker jeg

Enig. Vi skal inn og se på X'en skikkelig på fredag, om vi bestemmer oss for å bytte kan vi jo få bil alt i desember. Akkurat slik vi vil ha den og ikke slik noen annen har spesifisert den. Ville aldri vurdert å kjøpe en ny en på Finn.

Sitat fra: Kanutten på onsdag 21. september 2016, klokken 19:16
Jeg banner selvsagt i kirken nå, men noen må si det: Model X er jo stygg som juling. I tillegg er den smekkfull av elektriske dingser som kan gå i stykker, noe som i mine øyne gjør kjøp til en skikkelig risikosport. Hva er det egentlig som gjør denne mer attraktiv enn Model S?

Hengerfeste er det absolutt viktigste for vår del.
God plass til 6 voksne for mange andres del tenker jeg (6-seter utgaven).
Bedre bagasjeplass når man skal frakte 4 personer.
Plass til kjøleboks mellom setene på rad 2 er pluss for oss, har ofte med en stor 50L Waeco-boks på tur. Tar mye av bagasjerommet på TMS og det er klønete å måtte gå ut for å hente en ny flaske drikke.

Ulempen er som du nevner designet. Noen andre ulemper har den ikke for vår del, vel kanskje noe kortere rekkevidde. Men nå er det så mange hurtigladere rundt omkring at vi klarer oss fint med en X60D uansett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nie

Sitat fra: Kanutten på onsdag 21. september 2016, klokken 19:16
Jeg banner selvsagt i kirken nå, men noen må si det: Model X er jo stygg som juling. I tillegg er den smekkfull av elektriske dingser som kan gå i stykker, noe som i mine øyne gjør kjøp til en skikkelig risikosport. Hva er det egentlig som gjør denne mer attraktiv enn Model S?
Du banner iallfall ikke i min kirke.
Er begynt å møte endel av disse ute i trafikken nå. Hver gang griper jeg meg i å tenke "fy f... for en stygg bil".
Problemet mitt er at jeg har prøvekjørt og synes det var en fantastisk bil å kjøre så jeg klarer ikke helt å slå den fra meg.

jmt2016

Sitat fra: Kanutten på onsdag 21. september 2016, klokken 19:16
Jeg banner selvsagt i kirken nå, men noen må si det: Model X er jo stygg som juling. I tillegg er den smekkfull av elektriske dingser som kan gå i stykker, noe som i mine øyne gjør kjøp til en skikkelig risikosport. Hva er det egentlig som gjør denne mer attraktiv enn Model S?

stygg? flere som sa det før jeg skulle prøvekjøre den men jeg synes den var vakker med unntak av bakenden som dog kunne vært noe pener. da tenker jeg på baklyktene. grusomme.

ellers synes jeg bilen var nydelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA