Det kan også være litt usikkert også med grønne Charge & Drive-brikker i Sverige.
Jeg har opplevd tilfeller der grønn brikke ikke blir godtatt på Mc-Donalds i Töcksfors, og jeg har opplevd episoder der det har fungert. Da det ikke fungerte, fikk jeg forklaringen at enkelte brikker fungerer, og andre ikke.
Har du flere brikker, kan det være lurt å ta med flest mulig, når du skal til Sverige.
Fortum har mange slags utstyr. Også her i landet var det problemer for 2 år sida, med at enkelte av brikkene dems, ikke fungerte i enkelte av laderene dems. Jeg hadde ei brikke som ikke blei akseptert av laderen i Sandvika, og det var også visse problemer på Liertoppen. Det er vanskelig å se sammenhengen, og man må prøve og prøve mange ganger, for å se mønster i når ting virker og når det ikke virker, og man må gjerne klare å finne fram til rette vedkommende hos Fortum, før man får noen forklaring.
I Norge har Fortum fått betydelig mer pålitelige tjenester enn de hadde før, og det er vel håp om at det ordner seg i Sverige også.