Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Gallerian Strømstad.

Startet av Adrian Stachnik, torsdag 21. juli 2016, klokken 01:47

« forrige - neste »

tutti

#15
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 28. september 2016, klokken 22:30
Har aldri problemer med f.eks Salto-bokser.
Jeg har endel erfaring med Salto-bokser.  De er nesten feilfrie. Det har hendt at den ikke vil låse type2 i bilen eller låse opp etter lading. Jeg ser slike ting kanskje en gang årlig. Det er derfor veldig kjekt med en Salto nøkkel og resetting av sikringen slik at man kan hjelpe seg selv eller andre. Etter resetting pleier disse alltid å fungere etterpå. Jeg tror det har vært mindre tull med min Saltoboks med fast kabel enn med løs.

En annen feil på Saltobokser jeg har sett er skjeve kontaktpinner/slitasje. Dette kan muligens gjelde andre ladebokser også og skyldes nok dårlig brukere som er litt for hardhente når de setter inn kablene for skrått.

Forøvrig har jeg ikke hatt særlig problemer med løse ladekabler. Både VW og f.eks. 16A ladeklatt fra ev-institute. Dette er glimrende produkter.

ruppert

Fungerte helt greit på mandag. Så ingen kabler som hang der heller

ruppert


morten69

Brukte type 2, 22 kw mange ganger i høstferien, ingen problem da.
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Gustav Ditter

Nye Gallerian Strömstad :   Alle e- kontakter er ikke merket - så du får ikke vite noe om kontaktene ,  noen lyser,  andre lyser ikke  -  full kaos.

Hurtiglading ? glem det !

På den andre siden - under System bolaget parkeringsplassen,  finnes en elektrisk kontakt for 2 biler !  jeg har funnet den revet flere ganger .

Ellers ,  i Sverige,  langst E-6 -  fra Strömstad til Göteborg - så til Kunnsbaka - til Hamlstad - til Malmö ,  har kjekket -  de fleste virker ikke,   noen er ødelagt med vold , revet i stykker  -  det er helt utrolig ,  men jeg tror de blir ødelagt på bestilling  !!!    de eneste som funker  er Tesla kontakter.   I Tyskland er enda verre -  mitt erfaring er helt negativ .

AmocoCadiz

#20
Sitat fra: Gustavditter på tirsdag 10. januar 2017, klokken 15:55
Nye Gallerian Strömstad :   Alle e- kontakter er ikke merket - så du får ikke vite noe om kontaktene ,  noen lyser,  andre lyser ikke  -  full kaos.

Hurtiglading ? glem det !

På den andre siden - under System bolaget parkeringsplassen,  finnes en elektrisk kontakt for 2 biler !  jeg har funnet den revet flere ganger .

Ellers ,  i Sverige,  langst E-6 -  fra Strömstad til Göteborg - så til Kunnsbaka - til Hamlstad - til Malmö ,  har kjekket -  de fleste virker ikke,   noen er ødelagt med vold , revet i stykker  -  det er helt utrolig ,  men jeg tror de blir ødelagt på bestilling  !!!    de eneste som funker  er Tesla kontakter.   I Tyskland er enda verre -  mitt erfaring er helt negativ .
Gallerian har hatt merking på veggen, mulig det er revet ned. 22kW skal være merket med større skillt.
Men riktig at noen ikke funker, selv om de lyser, har vært slik lenge og sløvt av gallerian å bruke måneder på å få de reparert.
Opplever også at svenske plugin hybrider ofte velger å koble på 22kW ladere, uvitenhet eller dumhet?

Ladepunkt med semihurtiglader i kjeller ved Systemet er en klassiker med 2 plasser til en lader!
Den var ofte i  revet ned før, men har fungert bra siste året (hvis man finner den ledig - et semihurtigladepunkt er håpløst)

Stemmer at det er 2 schuko i tillegg. Man må jammen storhandle på systemet om det skal gi noe....

Hurtigladerne i Tannumshede er gratis og har alltid funket for meg, men er ikke der så ofte.


(edit presisert type ladere kjelleren under Systemet)

jkirkebo

Sitat fra: Gustavditter på tirsdag 10. januar 2017, klokken 15:55
På den andre siden - under System bolaget parkeringsplassen,  finnes en elektrisk kontakt for 2 biler !  jeg har funnet den revet flere ganger .

Nja, det stemmer ikke, det er to ladeplasser til der (med schuko).
Har aldri opplevd at 22kW-ladestasjonen ikke har virket. Den er som regel ledig også når jeg er der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Eg har aldri hatt problem med å finne ledig 22kw kontakt i Galerian. Og eg har alltid fått 22kw
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

AmocoCadiz

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 11. januar 2017, klokken 00:28
Eg har aldri hatt problem med å finne ledig 22kw kontakt i Galerian. Og eg har alltid fått 22kw
Er noen av 22kW som lyser operative men som ikke "starte opp" lading, skjedd flere ganger siste ukene. Flyttet samme kabel over i 22kW laderen ved siden av som da fungerte, så noe stemmer ikke helt.

Håkon77

Har det blitt noe bedre her eller risikerer man fortsatt å måtte forlate en dyr kabel i laderen?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

eriksj

Ladet her på fredag på 11kw, ingen problemer.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

turfsurf

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 11. januar 2017, klokken 00:48
Er noen av 22kW som lyser operative men som ikke "starte opp" lading, skjedd flere ganger siste ukene. Flyttet samme kabel over i 22kW laderen ved siden av som da fungerte, så noe stemmer ikke helt.
Men hvorfor i huleste står en plug-in og blokkerer en 22kW lader (som den ikke kan nyttegjøre seg)? Den er i tillegg merket med kun for elbil. Der er nok av 16A ladere der.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

AmocoCadiz

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 28. mars 2017, klokken 18:03
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 11. januar 2017, klokken 00:48
Er noen av 22kW som lyser operative men som ikke "starte opp" lading, skjedd flere ganger siste ukene. Flyttet samme kabel over i 22kW laderen ved siden av som da fungerte, så noe stemmer ikke helt.
Men hvorfor i huleste står en plug-in og blokkerer en 22kW lader (som den ikke kan nyttegjøre seg)? Den er i tillegg merket med kun for elbil. Der er nok av 16A ladere der.
Yep, dagens....Fortsatt en del igjen før folk flest slutter putte diesel på bensinbiltanken, eh, slutter koble 3.6kw hybridbilen på 22kW ladeplassen.

Håkon77

Jeg var innom her for å handle. Alle ladeplassene som virket var opptatt hovedsakelig​ av hybridbiler. Med unntak av de tre defekte ladepunktene var det bare 22kw laderne som var ledige. Kan jeg bruke disse på en Leaf?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

AmocoCadiz

Sitat fra: Håkon77 på fredag 19. mai 2017, klokken 15:13
Jeg var innom her for å handle. Alle ladeplassene som virket var opptatt hovedsakelig​ av hybridbiler. Med unntak av de tre defekte ladepunktene var det bare 22kw laderne som var ledige. Kan jeg bruke disse på en Leaf?
Ja går fint, men du får bare utnyttet 3.3 eller 6.6 hvis du har den opsjonen i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA