Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Gratis" alarm på i3?

Startet av itre, søndag 03. juli 2016, klokken 18:22

« forrige - neste »

itre

Ser i den siste prislisten på sidene til BMW for Norge at Alarm er merket som standardutstyr uten tilleggspris, men det står at det "må velges aktivt". Tolker det siste til at opsjonen ikke er med uten at man aktivt sier fra til forhandler som legger dette til.

Sikkert interessant for en del av dere der ute som vurderer i3, eller har i3 i bestilling med fortsatt mulighet for endring.

Trond.m

#1
Hvor leser du det ?  Hvis det er kode 302 Alarmsystem du mener, så står det tillegg kr 3350 i min prisliste. Standard for i8.

itre

#2
Vedlegger prislisten, lastet ned fra BMW's nettsider.

meshintas

hvor finner du den som er separert?

den som linkes via kampanjesiden der er ikke kun for i3 hvertfall, og der står det at alarmsystem er ekstrautstyr. står 07 2016 i linken, så den er vel ikke gammel

Trond.m

Sitat fra: itre på søndag 03. juli 2016, klokken 18:45
Vedlegger prislisten, lastet ned fra BMW's nettsider.
Det var det jeg gjorde, men jeg valgte en av de andre 2 linkene. Og da kom jeg til den gamle prislisten..fra
http://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/i3/2016/oversikt.html.

Da kom den gamle i3/i8 prislisten opp. Typisk BMW å rote noe voldsomt med prislistene, så jeg tror ikke alarm er standard før forhandleren bekrefter det.  Men takk for tipset  :)
Også veldig uproft å skrive....erstatter alle andre prislister. Andre firmaer daterer sine prislister og skriver "erstatter prisliste datert xx.xx"

Snart-i3

#5
Selger hos BMW sa på fredag 1.juli at alarm hadde blitt standard på biler fra Tyskland. Om det gjelder alle eller kun i3 er uvisst.
Oppdatert: Iht prislister gjelder dette flere modeller.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Trond.m

#6
Toget for å endre bilen har vel gått for de av oss som har juli-produksjon.
Er det noen ulemper med alarm ? Det er vel en knapp for å deaktivere bevegelses-sensor i bilen hvis noen sitter i bilen når dørene er låst ?
Noen som vet om alarmen er godkjent slik at man kan få rabatt på bilforsikringen ?

Trond.m

Litt OT, men det er flere endringer på denne prislisten. Prisen for fully charged tillegget har gått ned, mens bilen pris har økt tilsvarende. Vinterhjul har økt betydelig...14.000 for 428 felg.

JorgenM

Sitat fra: TM på søndag 03. juli 2016, klokken 19:12
Er det noen ulemper med alarm ? Det er vel en knapp for å deaktivere bevegelses-sensor i bilen hvis noen sitter i bilen når dørene er låst ?
Den knappen er bmw-emblemet på nøkkelen. Ett trykk aktiverer alarm. To trykk deaktiverer bevegelses-sensorene (med innbruddsalarm fortsatt aktiv).
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

LMOR

En ulempe er vel at den trekker strøm?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på søndag 03. juli 2016, klokken 19:50
En ulempe er vel at den trekker strøm?
Ja, fra 12V batteriet. Kan vel i verste fall utgjøre en km  ;)

LMOR

Sitat fra: TM på søndag 03. juli 2016, klokken 20:02
Sitat fra: LMOR på søndag 03. juli 2016, klokken 19:50
En ulempe er vel at den trekker strøm?
Ja, fra 12V batteriet. Kan vel i verste fall utgjøre en km  ;)
Og hvis du er borte i 1mnd? Et eller annet må det være når det ikke er inkludert i fully charged. På alle mine siste 4 biler har selgeren sagt at jeg ikke burde velge det. Har vært enig, så jeg har ikke spurt hvorfor.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

john

Har hatt alarm på mine to siste BMWer. De har jo bare et bittelite 12v batteri, og det har ikke vært noe problem med strømbruk over lengre perioder, selv på vinteren.

john

For øvrig bestilt alarm på i3'n også. Selv om det kostet ekstra, for da har den alt utstyr. I motsetning til fully charged som bare er nesten.

Trond.m

#14
Sitat fra: john på søndag 03. juli 2016, klokken 21:38
For øvrig bestilt alarm på i3'n også. Selv om det kostet ekstra, for da har den alt utstyr. I motsetning til fully charged som bare er nesten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA