Hyundai sammenligner Ioniq - eGolf - Leaf

Startet av moby666, torsdag 16. juni 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

sylwester

De er jo ikke direkte negative til Tesla sitt produkt, men bruker deres metode/liten kapasitet i sin reklame. Jeg ser ikke noe feil med det. Tror det vil virke enda bedre i 2017.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

moby666


Panduck


Kanutten

Sitat fra: Panduck på tirsdag 09. august 2016, klokken 16:21
Virker som de mener det er positivt å ha girspak! :O

Det er positivt. Fint at folk kjenner seg igjen i en ny bil, selv om drivlinjen er annerledes.

nr1rayner

*"Girspak skinn" ehh, nå har vel både Soul og Golf mer girspak enn hva Leaf har.. Har ioniq "shift by wire" kan det vel stå det med uthevet skrift på Leaf også..
*"Sideovervåkning rygging" vet ikke hvordan Ioniq sitt system er, men Leaf har "round view".
*"Parkeringsvarmer m/fj.kontr" ja det vil jeg absolutt si at Leaf har, både instilling i bilen og gjennom app, hvor sistnevnte visstnok ikke er tilgjengelig i Ioniq.

Skal de sammenligne seg selv med andre kan de da prøve å være litt edruelige..

"Kostnad for manglende rekkevidde 10km=5.000kr.
Dyre kilometer... Tar mange buss-/taxiturer for en sånn pris
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

moby666

Veldig rar sammenligning.  Hyundai burde heller tatt med det som er bra med ioniq og det er:

Sykt bra anlegg. Infinity med sub (ja jeg har testet det)
Android auto og carplay
Induksjonslading av mobil
Kjøling i sete
Tom Tom live

Kristian O

-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

nr1rayner

Å offentlig sammenligne sin egen bil med andre blir like dumt som det mange politikere driver med:
Mest mulig opptatt av å snakke dritt om andre partier, men glemmer helt å snakke om hva de selv står for..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

Den nye sammenlikningen er vel like gal på leafkolonnen. Nordic har LED lys, "parkeringsvarmer" (aka App med klima), oppvarmet ratt.

Hva er autobrems?
Hva er shift by wire? Er det virkelig girkasse i Ioniq??
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

MrBacardi

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 09. august 2016, klokken 19:35
Har ikkje Soul 100 kW hurtiglading?

jo, det stemmer. Kia Soul har støtte for opptil 100 kW hurtiglading
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

moby666

Problemet er at chademo ikke er godkjent for så høy effekt....?


Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 09. august 2016, klokken 22:41
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 09. august 2016, klokken 19:35
Har ikkje Soul 100 kW hurtiglading?

jo, det stemmer. Kia Soul har støtte for opptil 100 kW hurtiglading

Kristian O

Da er det svakt av Hyundai å skrive at Soul har 50 kW hurtiglading. Man kan selvsagt argumentere med at det er nesten ingen ladere som leverer over 50 kW, men da kan dei heller ikkje samtidig skrive at dei sjøl har 70 kW.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

moby666

Mye feil i den listen. Står at soul har korsryggstøtte, det har den ikke...


Panduck

Sitat fra: Kanutten på tirsdag 09. august 2016, klokken 16:28
Det er positivt. Fint at folk kjenner seg igjen i en ny bil, selv om drivlinjen er annerledes.

Fint at Tesla tør å tenke litt annerledes. Å måtte ha en diger spak mellom setene, for å velge om bilen skal kjøre fremover eller bakover, virker relativt meningsløst. Plukket opp en (fossil) leiebil med en liten spak på siden av rattet. Tok ca 5 sekunder før det var helt klart hvordan man bruker den.

Det er fint at de ikke begynner å bytte plass på brems og gass, men å ha girspak for å "kjenne seg igjen" virker relativt tullete, selv på automatfossilbiler.

Øyvind.h

Må si Hyundai falt kraftig i anseelse hos meg nå. Dvs. det er vel kanskje importøren som har laget denne listen hvor de bevisst kommet med gale og misvisende påstander.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA