Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq-bestillinger

Startet av Gizmo, fredag 10. juni 2016, klokken 22:05

« forrige - neste »

ProsjektX

Synes bagasjerommet virket overraskende romslig på hybriden. Visstnok noe mindre på elbilen(?), og ikke noe oppvaringsrom under matta, men tror ikke det bør være problem med bagvogn
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Barth

Fikk tilbud fra Biltrend Sortland i går:

Takker for deres henvendelse vedrørende tilbud for kjøp av ny Hyundai Ioniq.

Bilen blir lansert til høsten i utstyrs versjon teknikk.

Pris levert Sortland          kr.           274950.-

Vinterhjul                         kr.          14.900.-
Met. Lakk                         kr.             5.900.-

Sum levert Sortland         kr.          295.750.-
__________________________
E-up 2014 - på vei ut
Hyundai Ioniq EV - på vei inn

tutti

Sitat fra: Barth på tirsdag 12. juli 2016, klokken 09:45
Fikk tilbud fra Biltrend Sortland i går:

Takker for deres henvendelse vedrørende tilbud for kjøp av ny Hyundai Ioniq.

Bilen blir lansert til høsten i utstyrs versjon teknikk.

Pris levert Sortland          kr.           274950.-

Vinterhjul                         kr.          14.900.-
Met. Lakk                         kr.             5.900.-

Sum levert Sortland         kr.          295.750.-
Dyre vinterhjul hos Hyundai. Er det store felger?

Ebe

Sitat fra: Trikkern på lørdag 02. juli 2016, klokken 22:13
Til de av dere som har sett bilen. Hvor stort er bagasjerommet? Er det plass til en barnevogn der? Er det god bredde i baksetene? Kunne godt tenkt meg å sett den i virkeligheten men det er vel ingen hybrider utstilt i Vestfold eller omegn?

Bagasjerommet er dypt og bredt, med enkel innlasting. Men det er ikke spesielt høyt, fordi bakluken skrår veldig fremover. Så vanskelig å si hvordan barnevogner går inn. Vogner som blir flate sammenslått går kanskje bra, men skeptisl til vogner som blir høye når de slås sammen.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Vesel

Sitat fra: Barth på tirsdag 12. juli 2016, klokken 09:45
Fikk tilbud fra Biltrend Sortland i går:

Takker for deres henvendelse vedrørende tilbud for kjøp av ny Hyundai Ioniq.

Bilen blir lansert til høsten i utstyrs versjon teknikk.

Pris levert Sortland          kr.           274950.-

Vinterhjul                         kr.          14.900.-
Met. Lakk                         kr.             5.900.-

Sum levert Sortland         kr.          295.750.-
Er dette med skinnseter eller soltak?

Hvis ikke, hvorfor ble den så dyr? Står i VGs artikkel at el-Ioniqen koster 240 000, inkludert levering. Med teknikkpakke til 25 000 blir det 265 000 totalt, ikke 275 000. Står 25 000 for teknikkpakke på Hyundais hjemmeside, mens det står 20 000 i artikkelen til VG.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

moby666

Teknikkpakke til hybrid koster 25000. Kan det være den du kikket på?

Ser ut som Hyundai løser litt opp på rabatten nå. Fikk et tilbud på ny ioniq med 15000 i rabatt. Mulig bilen ikke selger slik de ønsket....

Vesel

Hmm, kanskje.

Jeg var sikker på at jeg ville kjøpe Ioniq, men i dag fant jeg ut at den ikke kommer med fjernstyring av klimaanlegg og fjernovervåking av ladinga, på mobilen, i Norge. Vurderer bare å droppe den da, og vente på Model 3 istedet.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

moby666

Hvis timeren er like bra som i Soul så er nok ikke savnet så stort. Appen er morsom i starten, men etthvert er det ikke så spennende  lengre. Fungerer fint å sette på varme feks kl 7 hver dag med timeren. Da er bilen ihvertfall varm 1-2 timer. Dessuten har bilen varme i ratt som er veldig behagelig hvis du plutselig skal bruke bilen når det er kaldt.

Vesel

Jeg pendler ikke og har ingen faste tidspunkter hvor jeg alltid bruker bilen. Sånn sett vil forhåndsinnstilling av klimaanlegget være av liten nytte for meg. Derimot bor jeg 100-200 meter fra der bilen vil stå parkert. Derfor ville det vært utrolig praktisk å kunne overvåke ladinga fra mobilen og å skru på klimaanlegget før eller i det jeg drar hjemmefra så bilen er perfekt temperert idet jeg setter meg inn i den på en varm sommerdag eller kald vinternatt. Om det er sånn fjernstyring av bil funker da. Har aldri prøvd det.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

nr1rayner

#39
Sitat fra: Vesel på onsdag 03. august 2016, klokken 23:39
Hmm, kanskje.

Jeg var sikker på at jeg ville kjøpe Ioniq, men i dag fant jeg ut at den ikke kommer med fjernstyring av klimaanlegg og fjernovervåking av ladinga, på mobilen, i Norge.
Det samme med søsteren, Kia Soul, mangler app der også.
Tok nesten for gitt at det var på plass..
Har omtrent samme sko som Vesel, ingen fast avgangstid. Har heller ikke fast ladepunkt (men det er forhåpentligvis snart på plass i borettslaget) men ligger ca 7-800 meter unna.
Etter å vært gjennom 1 vinter med Leaf blir mangel av app et stort savn. Nå har det vært STORE problemer med dette systemet til Nissan, men nå ser det heldigvis ut til å være stabilt.
Min står sjelden koblet til over natta, og uten kabel i går varmen kun i 15 min på Leaf, og spiser selvsagt av % på batteriet, gjerne ca 5% eller litt mer på en full varmesyklus.
Selv om den spøtter ut varme etter 15 sek er det utrolig kjekt å kunne "fjernvarme" bilen i 5 min før avreise de gangene man husker å trykke på appen før avreise.
Det betyr at man nærmest kommer til en bil som har kostet og skrapt seg selv  :)

Hadde litt trua på Ioniqen, men da blir det litt lite litt for sent for min del  >:(
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

ProsjektX

Sitat fra: moby666 på onsdag 03. august 2016, klokken 23:31
Ser ut som Hyundai løser litt opp på rabatten nå. Fikk et tilbud på ny ioniq med 15000 i rabatt. Mulig bilen ikke selger slik de ønsket....
I følge en forhandler jeg var innom rundt 4. juli var det solgt rundt 260 biler til da. Men vet ikke om det gjaldt kun el-biler eller også hybrid. Forhandlerprisen, ihvertfall i Oslo-området ligger på 260k levert, så snakker du om -15k på det, eller noe annet..? Ser ut til at noen prøver seg på 270k
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

ProsjektX

Angående fjernstyring via app. Er det offisielt fra importør at det ikke blir tilgjengelig? Bilen har støtte for det, og ser i Korea så er det inkludert 2 års abonnement, "Blue Link 2.0". Ser også at dette er tilgjengelig i USA, så synd hvis det ikke skulle bli tilgjengelig her. Se nesten nederst på sida her: https://www.hyundaiusa.com/ioniq
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Vesel

Det er vel ikke bekreftet verken at den får det eller ikke får det. Jeg bare antar den ikke får det siden det ikke står noe Hyundais norske hjemmeside om det. Såvidt jeg vet har nemlig ingen andre av Hyundais eksisterende modeller i Norge Blue Link eller tilsvarende.

Dersom det likevel viser seg at den skal få det så blir jeg veldig glad, for en slik mangel blir sannsynligvis en dealbreaker for meg. Jeg antok nemlig at "alle" nye biler i dag ble solgt med sånn, og ihvertfall en bil som er så moderne og godt utstyrt som Ioniq. Det var først da jeg begynte å lese på forumet og gjøre litt grundigere research om bilen at jeg fant ut at det ikke er åpenbart at bilen får fjernstyring og overvåking på mobilen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA