Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DIY-prosjekter (Nissan Leaf)

Startet av lunitiks, lørdag 28. mai 2016, klokken 22:28

« forrige - neste »

Burger

#45
Tips fra en seiler. Det jeg klarer å betjene og holder i grov sjø burde duge

www.biltema.no/no/Bat/Ovrig/Seilholder-4-pk-2000034616/

Disse er heller ikke så dumme.

http://www.biltema.no/no/Bat/Ovrig/Seilholder-2000031969/

2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

nr1rayner

Strips ble for knotete, så funderte videre på borrelåsbånd-systemet.
Da er jeg på sånn ca V3.2.
Trodde jeg fant svaret i skuffer og skap her, et tilsvarende bånd som jeg kjøpte, bare 3-4cm lengre.
Men, det ble alt for slapt slik jeg brukte det først, kablene ble stort sett liggende bortover gulvet.
Så måtte båndet prøve å brukes slik det vel er tiltenkt, tre det gjennom kablene, "ringen" på båndet og tilbake mot seg selv..
Etter mye om og men ser jeg da at de båndene jeg linket til har omtrent perfekt lengde  ;)
Litt knot å tre båndet gjennom den plast"ringen" for hver gang, men betalingen kommer i form av at kablene henger fint og stramt.
Om jeg avslutter prosjektet her, eller funderer videre vites ikke pr.d.d., men, tipper selv fruen ble fornøyd med resultatet, så da er vel alt vel  8)
Oppdaterer med bilde etterhvert.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sjalabais

Bildene er borte fra denne tråden - eller er det bare jeg som ikke ser de?
2012 Leaf Tekna

RJK

Sitat fra: Sjalabais på fredag 21. april 2023, klokken 21:51Bildene er borte fra denne tråden - eller er det bare jeg som ikke ser de?
Er ikke bare deg. Er visstnok pga bytte av versjon eller chat-system, der man fikk med trådene over, men ikke vedlegg.

Og linker til Web forsvinner jo når de forsvinner fra nettsidene der de lå (f.eks. flyttet til historikk-arkivet). Det er litt av problemet med å linke til innhold som ikke er statisk.

Husker ikke når det skjedde, men i en gammel, lang tråd som ennå er aktiv, vil man kunne få en pekepinn på når dette skjedde, om du vil finne ut før noen veteraner med bedre kunnskap om dette kommer og deler info om dette...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Oggioffshore

Noen som har byttet interiør fra nyere Leaf?
Har et strøkent sort stoff interiør fra 2017. Varme seter, ratt etc fungerer.

Tenkte bytte alt over i min slitne 2012 med beige, og ikke så vakkert lengre, interiør. Kan bli greit med varme i ratt å seter igjen.

Vindu pass side fremme virker heller ikke, så forhåpentligvis passer delene fra 2017 modellen.

Tips mottas med takk.
Selger nok unna litt deler også etterhvert. Unntatt batteriet.
Bergen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA