Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

KW coilovere til Tesla

Startet av bildeler.no, onsdag 27. april 2016, klokken 11:40

« forrige - neste »

bildeler.no

Hei.
Vi er i samarbeid med KW Automotive om utvikling av coilover til Tesla.
I den forbindelse trenger vi og KW å vite om dette kan være interessant for det norske markedet.

Vi har ingen priser eller leveringstid på dette foreløpig, da det fortsatt er i utviklingsfasen.

Er dette noe som kan være av interesse for dere Tesla-eiere?
Vi ser for oss å utvikle for både to- og firehjulsdrift.

Hilsen Bildeler.no - Norsk Bildelsenter AS

RonnyØ

En kombinasjon av fjær og demper "i ett". Ofte justerbar i høyde og stivhet.
Har selv hatt KW sett på flere biler og det er bra saker.

Nå har jeg luft, og da blir coilovers overflødig.

RonnyØ

Sitat fra: Sven-E på søndag 08. mai 2016, klokken 20:28
Sitat fra: RonnyØ på lørdag 07. mai 2016, klokken 11:12
Nå har jeg luft, og da blir coilovers overflødig.

Husqvarna Automower 320
Kult - gressklipper med luftfjæring!

Kun det beste ;)

Apfelsaft

#3
Sitat fra: bildeler.no på onsdag 27. april 2016, klokken 11:40
Hei.
Vi er i samarbeid med KW Automotive om utvikling av coilover til Tesla.
I den forbindelse trenger vi og KW å vite om dette kan være interessant for det norske markedet.

Vi har ingen priser eller leveringstid på dette foreløpig, da det fortsatt er i utviklingsfasen.

Er dette noe som kan være av interesse for dere Tesla-eiere?
Vi ser for oss å utvikle for både to- og firehjulsdrift.

Hilsen Bildeler.no - Norsk Bildelsenter AS
Jeg er veldig interessert i dette, så lenge det er bra greier og gir forbedringer på bane. Men det blir på Model 3, ikke Model S/X.

Regner med dette kommer til Model 3 uansett, det er uansett på handlelista - enten jeg må importere eller ikke.

Skulle hatt coilovers til i3-en min også, men er kanskje ikke vits når jeg "snart" skal bytte den ut. Det finnes ikke coilovers idag til i3, som er litt trist.


Oppdatert:
Forresten, jeg skal ha hengerfeste på min og idag må man bestille bilen med luftfjæringer for å få trekkapasiteten godkjent fra produsent. Så det kommer alt an på om jeg fortsatt kan trekke like mye og at jeg har grønt lys mtp. garanti og loven.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA