Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avmontere Think batterikasse.

Startet av janhelge, onsdag 13. juni 2007, klokken 07:07

« forrige - neste »

El rayo

Elektrisk verktøy må ikke brukes i nærheten av batteriet! Fare for eksplosjon!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PLUTO

Sitat fra: El rayo på fredag 15. august 2008, klokken 22:12
Elektrisk verktøy må ikke brukes i nærheten av batteriet! Fare for eksplosjon!
Jeg er ikke spesielt bekymret:

Nå er det vel helst ved lading at batteriene avgir gasser og ved demontering pleier man å ha batteriet så utladet som mulig, slik at det er greit å sette inn "nye" blokker som er lagret tomme for strøm.

Det er heller ikke mye strøm under bilen der hvor alle skruene sitter. ;)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

PLUTO

dersom dere tar en titt på hjemmsiden vår (Agder elbilforening) finner dere både en grei beskrivelse av jobben og bilder som viser hvert skritt i prosessen:

her er bildene:
http://elbilagder.org/web/index.php?a=viewgallery&id=15

og her finner du beskrivelsen:
http://elbilagder.org/web/index.php?a=dokumenter

lykke til med jobben
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Det er bra Pluto, når har jeg ingen unskyldninger til å montere Pak-Trakr selv.

Dokument med fremgangs info er bare tilgjengelig for medlemmer- må logges inn først.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Betacar

Sitat fra: PLUTO på mandag 07. juli 2008, klokken 14:17
Sitat fra: Anders på søndag 06. juli 2008, klokken 22:45
Full prosedyre er:
1. (fjernet litt her)
8. sett noen klemmer på kjøleslangene slik at ikke all kjølevesken renner ut
9. ha en bøtte i nærheten og løsne slangeklemmene til kjøleslangene (på biler fra 2000 til 2001 er dette en fæl jobb, mens det er lett på 2002 modeller. Polygrip gjør jobben)

Har nå demontert batteripakken, og kjølevannsslangene var litt vrien, men grei å få av.
Gruer meg litt til å få de på igjen...

Er det noen som har bilder av 2002 modellens slangetilkobling ?
   Litt fristende å modifisere tilkoblingene... (men om jeg får kjøpt meg ei ordentlig tang og klemme sammen slangeklemmen med, så blir det vel litt lettere...)
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

PLUTO

Sitat fra: Betacar på tirsdag 23. september 2008, klokken 14:58
Er det noen som har bilder av 2002 modellens slangetilkobling ?
   Litt fristende å modifisere tilkoblingene...

her er bilde av 2002 modellens slange. for å modifisere må du skifte de to rørene og begge slangene.

Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

ilmarw

Er det flere enn meg som ikke får opp bilder?

ilmar
Polestar i bestilling

Boogie

Sitat fra: ilmarw på onsdag 24. september 2008, klokken 10:02
Er det flere enn meg som ikke får opp bilder?

ilmar

Du får ikke opp bildene dersom du ikke er logget på, men det kan jo se ut som om du er det...
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

PLUTO

det var visst vanskelig å få opp beskrivelsen fra vår hjemmeside så her er den som pdf
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

PLUTO

Jeg har sammenstilt bilder og tekst i et PDF dokument. Håper det er mer anvendelig. Lykke til med jobben.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA