Kombinasjonsuttak - Standard?

Startet av xref, tir 12. apr 2016, kl. 12:23

« forrige - neste »

xref

I tillegg til å utvikle SparkMap bidrar jeg også til utviklingen av OpenChargeMap. I den forbindelse har jeg et spørsmål angående disse kombinasjonsuttakene som har begynt å dukke opp som har både Schuko og Type 2-kontakter. Er dette en egen definert standard eller er det bare et produkt et eller annet firma tilbyr?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

fredag

Sitat fra: xref på tir 12. apr 2016, kl. 12:23
I tillegg til å utvikle SparkMap bidrar jeg også til utviklingen av OpenChargeMap. I den forbindelse har jeg et spørsmål angående disse kombinasjonsuttakene som har begynt å dukke opp som har både Schuko og Type 2-kontakter. Er dette en egen definert standard eller er det bare et produkt et eller annet firma tilbyr?

Oslo Kommune bruker Mennekes ladestolper med type2 og schuko. Men de deaktiverer/blinder schuko fortløpende nå, og skal fremover ikke reparere schuko-uttakene. Nye stolper kommer kun med type2.

I Ski kommune ved Ski rådhus bruker de Garo-stolper. Jeg har kun brukt type2 på disse, men de er lagt inn med type2+schuko i NOBIL.

Konseptet med ladepunkter som tilbyr lading med forskjellige standarder burde være godt kjent, siden nesten alle hurtigladere tilbyr kombinasjon av både chademo og ccs, evt også 43kW type2.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA