Da har jeg oppdatert NOBIL-parseren til OpenChargeMap og nå ser at at hurtigladerne til Fortum og en del andre ladestasjoner ihvertfall ser mye bedre ut i SparkMap.
Hvis jeg setter filteret på enten hurtiglading eller chademo og ser på feks Fornebu, så kommer Statoil Fornebu ikke opp.
Hvis jeg ser på Oslo Sentrum, så mangler de aller fleste hurtigladerne, feks Kiwi Mølla, Tøyen, Stavangergata. Det er først når jeg fokuserer inn på Økern-området at appen viser frem hurtigladerne på Kiwi Bjerke og Statoil Økern. Kanskje kartet på appen burde vise tydelig hvilken region den har hentet ut data for, og grået ut alt utenfor?
For sakteladere, så er det litt bingo hvilke ladekontakter som vises. På Kongen P-plass Frognerkilen og Sofienberggata ved Olaf Ryes plass har Oslo kommune ny type ladestolpe med både schuko og type2. De er registrert med dette i NOBIL. Appen viser kun schuko ladekontakt på begge disse stedene. Filtrerer jeg på Type2, så forsvinner disse ladeplassene fra kartet på appen.
Håper du tar det som konstruktiv kritikk og forsøk på å forbedre appen slik at den kan brukes. Det er ikke meningen å demotivere deg. :-)
Et forslag til: I UK så bruker de appen ChargeBump til å si fra til elbiler som lader om at det er på tide å flytte på seg når det er andre som trenger å lade. Hva med å legge inn tilsvarende funksjonalitet i appen din? Endre slik at for å bruke appen din må brukerne først skrive inn sitt bilnr. Så, hvis en elbil blokkerer en ladestolpe et sted, så kan man "bumpe" brukeren av den blokkerende bilen ved å skrive inn bilnr i appen. Eier av den blokkerende bilen vil da få en push notification fra appen sin (hvis han bruker appen og har registrert sitt bilnr der).