Tilgang på reservedeler?

Startet av dissern, søn 03. apr 2016, kl. 20:44

« forrige - neste »

dissern

Min 1st gen. Outlander fra 2015 var så uheldig å skli sidelengs inn i en fortauskant en gang i januar en morgen da det var kommet mye snø. I en 90 graders sving i 30 sone løsnet grepet like før svingen var fullført og bilen skled med skarp vinkel sideveis ut av svingen og traff en høy fortauskant med høyre forhjul først. Bilen ble hentet av NAF samme dag og kjørt til merkeverksted for reperasjon. En lang historie kort så har bilen nå stått på dette verkstedet i 8 uker og 4 dager og er fortsatt ikke ferdig. Merkeverkstedet skylder på at det har tatt lang tid å få fatt i nye deler da det var nokså mye som måtte byttes. Ingen karosseriskade, men mye mekanisk. Jeg spør merkeversktedet hva som er årsaken til dette, er det mangel på deler, er det leveringstid fra Japan, men merkeverkstedet er nokså uklar og trekker litt på skuldrene. Jeg har ikke gått verkstedet "på klingen" ennå som jeg kanskje bør gjøre, men er det virkelig slik at tilgangen på reservedeler kan være skyld i denne lange tiden på reperasjon? Noen andre som har noen erfaringer?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA