Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DIY Installere 35W pærer og ballast

Startet av Tarjenk, lørdag 12. mars 2016, klokken 16:14

« forrige - neste »

pwb

Sitat fra: Tarjenk på lørdag 12. mars 2016, klokken 22:41
En annen utfordring med ekstra fjernlys er at de må installeres parvis (2, 4, 6 osv) for at det skal være lovlig.

2 ekstra er lov på vanlig bil. Så med de som sitter på bilen orginalt så kan man sette på 2 til så man får 4 fjernlys totalt. Noen sier man kan fjerne pærene i de orginale og sette på 4 ekstra, men noen mener også at orginalt lys skal fungere så det er ikke lov. Men man kan uansett ikke ha mer enn 4 fjernlys totalt.

E_S

Hvordan er det å gjøre dette på en D-modell? Enklest gjennom frunk eller som beskrevet her?
:)

F_P

Det går ikke å gjøre dette fra toppen. Eller, jeg skal aldri si aldri, men etter å ha ettermontert ca 10 slike sett på Model S så tviler jeg på at man sparer noe tid som helst på å forsøke fra toppen/frunk. Innerskjermen er mildt sagt i veien, og bør fjernes/løsnes uansett. På nyere biler er det dessuten mye mindre klips for å ta av innerskjermen = mindre jobb å ta det fra hjulbuen enn på eldre biler. Jeg klarer det på rett over 1t på en D med hjul av, skjerm halveis av, tilpasse pære og sette sammen igjen om jeg virkelig må dra opp tempoet.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Mariush

Noen som kan utføre dette i nærheten av Oslo-Askim? Ene pæra har gått og servicesenteret har ikke time før om 6(!!) uker...


Øggen

Dette e strengt talt en feil som føre til kjøreforbud. Altså ganske primær feil. Det må det gå ann å prioritere ette mi meining.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

E_S

Sitat fra: Mariush på torsdag 12. oktober 2017, klokken 07:19
Noen som kan utføre dette i nærheten av Oslo-Askim? Ene pæra har gått og servicesenteret har ikke time før om 6(!!) uker...

Tenker du på å bytte pære til en ny tilsvarende original (25W) eller oppgradere til 35W?
:)

kristian86

Noen som monterer kittet fra bilkomponenter i Oslo/Omegn her?
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

petersv


trykkertor

Ser det ut til å være en rimelig rett frem prosedyre å skifte pære.
Men hvis en normalt leverer bilen til verksted for alt mulig smått, er det sikkert en barriere å prøve på dette selv.
https://www.youtube.com/watch?v=1HHZFJ3C_Vc

mthoring

#24
Er dette en lovlig modifikasjon på Model S m/25w Xenon originalt?

Edit: beklager, ser det står nevnt i første post :-X
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20


Teslavesla

Hvor er det blitt av Melkeveien? En 60-åring trenger 5 ganger mer lys enn en 20-åring. Jeg er veldig fornøyd med oppgradering fra 25 W til 35 W etter de første turene i høstmørket. Mange takk for en grundig instruksjon. Jeg vil bare minne om: 1) spray plastpluggene med litt silikon så er det mindre sjanse for at de går istykker når du vipper dem ut, 2) du trenger en 7 mm fastnøkkel for å komme til en av skruene som holder ballasten fast, 3) du kan erstatte en finger ved istedet å bruke en skrutrekker når du skal dreie på låseringen (mot klokka for å løsne).
Tar du deg god tid, må du regne med 2 timer per lyskaster. Ta vare på 25 W pærer og ballaster; man vet aldri hva som kommer ut av PKK. Kravet om 25 W virker merkelig, fordi lyskasterne er så aerodynamiske at det knapt nok legger seg skitt på dem.

Muffinman

Sitat fra: Teslavesla på torsdag 09. november 2017, klokken 10:46
lyskasterne er så aerodynamiske at det knapt nok legger seg skitt på dem.
På vei inn i min femte vinter med Model S kan jeg bare si at dette ikke stemmer.

phingoc

Da er jeg ferdig med å montere 35w lys på bilen min. Jeg gikk for Osram night breaker pærer.. Veldig fornøyd kontra de gamle pærene.

På bildet er venstre 35w og høyre 25w.
2020 Tesla Long Range (levering i September)
----------------------
2009 Audi A3 1,9Tdi (Ventepølse)
----------------------
2015 Tesla S85D (Solgt)

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA