Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Angrer på kjøpet av Tesla?

Startet av Vegard Winther, lørdag 05. mars 2016, klokken 12:13

« forrige - neste »

hmre

Man kan bli litt svett av å lese her på forumet, men en stor del av bilforumer er å diskutere feil, mangler, ting som ikke virker, ting man ikke vet hvordan virker etc.
Hvis det er noe man lurer på (gjerne noe som er feil), er det naturlig å spørre om her. Mindre naturlig å informere om at girhendelen fungerer som den skal, f.eks :)

Tesla er et ferskt bilmerke i et nytt marked (elbil), så det ville vært merkelig om det ikke hadde vært noen barnesykdommer. Alle etablerte merker har jo feil og mangler de og.

Angrer ikke ett sekund på min bestilling, så får man håpe at det ikke forandrer seg etter at jeg får bilen. :)
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

asgeirn

Jeg angrer på at jeg ikke har kjøpt ennå, men fremdeles driver og betaler for å holde ei oljetønne i gang...
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Balrog

Jeg angrer kun på at vi ikke kjøpte 2 Teslaer i 2013. Super service og oppfølging, hyggelige kundemottagere, fantastisk bil på alle måter, men selvsagt var det mye armer og bein når Tesla startet uten verksted og ansatte og skulle ordne alt selv med enorm etterspørsel.

Noe småfiks vil det alltid være på nye bilmodeller, men de fleste av oss orker ikke å delta i hylekoret av folk som går fullstendig av hektene fordi det kommer dugg i ryggelyset når det pøsregner. Og en del troll finnes det også her på forumet, modereringen er nærmest fraværende.

Derfor gir dette forumet et helt galt bilde av en produsent og en modell som scorer skyhøyt på kundetilfredshet, enda det er banebrytende teknologi i et kresent premiumsegment.

Vil du ha Tesla? Løp og kjøp!
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

TeslaK

Angerer ikke ett sekund! Hverken på S85 eller P85D
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

lunitiks

#19
Emne: Angrer på kjøpet av Tesla?

Svar: Nei


EDIT: Hva gjelder "syting" må trådstarter ta i betraktning tidspunkt for aktuell "syting". "Syting" over feks driveunits som sager tømmer er noticeably fraværende for 2015+ modeller. "SYTING" over feks kalde føtter varierer med Software-updates. Jeg synes det er en kjempespennende bil  8)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Havebigfun

Det er egentlig noen veldig få som kan svare ja her- det har vært noen (få) ekte mandagsbiler her. Det fleste bør være svært fornøyde- verdens beste bil når det gjelder langdistansereiser med bærekraftig energi- det kommer generasjoner etter oss som skal kunne leve på denne kloden ;)
Grensesnittet er meget bra, driftskostnadene lave og om man angrer kan man selge bilen med svært lite tap ift andre biler i samme klasse.
Man bør sette ting i perspektiv- overordnet meget bra- men litt rusk i detaljer for noen (-slik man må regne med).
Setter du deg i en Tesla får du en smak av fremtiden.
Har du råd- løp og kjøp :)

Sjøhyene

Aldri angret,  og elsker bilen.
Men tesla sliter en del med kvalitetssikringen  og service systemet står i knestående. Men man forstår når man låner f. Eks en ny passat eller Volvo til nesten samme nypris hvor latterlig mye bedre tesla er enn alle konkurrentene. 
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Salvesen

Finnes det perfekte damer uten problemer?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Vegard Winther

Tusen takk for tilbakemelding, folkens.
Gått flere runder for å prøve å snakke meg ned fra dette. Kan liksom ikke kjøpe en bil til nærmere 700 000 på impuls ( :

Men ender hver gang opp med å bli sikrere og sikrere. Det blir Tesla ( :


Brede

#24
Legg også merke til det at mange av de som skriver mest om "problemer" og kvalitetsutfordringer ofte har både to, tre eller fire Teslaer i signaturen sin.  ;)

Muffinman

Det kan være fordi de har den største eksponeringen, dvs mange kjørte kilometer og erfaring med flere biler. Det kan også bety at de er de største entusiastene, selv om entusiasmen kan være riktig så vanskelig å opprettholde til tider. Men det ordner seg som regel til slutt.

Thomas N

Sitat fra: MeTesla på lørdag 05. mars 2016, klokken 12:54
Angrer?? Nei!!!

Jeg smiler han hver dag! For en bil, nå kan den jaggu snart parkere i garasjen selv og stenge porten :)

Blir bedre og bedre. Kun hatt problem med selve ladekabel etter 16000km.

Jeg provoserer kanskje litt når jeg hevder at de nye bilene har vesentlig høyere kvalitet enn de gamle.
Den kan jo parkere i garasjen selv allerede :)
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Cobos

Jeg kan ta for meg Navigasjonen som du nevnte innledningsvis. La meg først si at Trip Planner er i praksis ubrukelig. Men det er en app som ligger "oppå" navigasjonen og kan skrus av.
Nå nylig på langtur i Europa satt kona med en pad med en alternativ navigasjon og bilens navigasjon og vi valgte da ruter litt etter hvilken vi mente var best. Pad'en sitt kart var nok litt nyere så noen ganger ble den ruta valgt. Og i 130+km/t er det viktig å treffe riktig avkjøring. Hadde det gått med bare bilens navigasjon, antagelig helt fint, men tipper vi hadde gjort en par litt rare valg siden vi selv ikke kjenner veiene.
I Oslo og omegn som jeg kjenner rimelig godt kan jeg velge å overstyre navigasjonen og ta den hovedveien jeg vil og så la nav'en styre meg siste delen. Med enkelte unntak har det fungert knirkefritt i over 2 år.
Nylig satt jeg også på i en under 2 år gammel BMW 5-serie med nypris på over 1,3mill og Tesla sin navigasjon fremstår som milevis bedre.
TLDR: På tross av enkelte problemer (og spesielt med ferger) fremstår Tesla sin navigasjon som noe av det beste du finner integrert i biler, men noen enkle oppdateringer ville gjort den enda bedre.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

VL

Sven-E: Jeg ser ikke noe behov for å navngi noen brukere her inne, det er bare til å lese på diverse tråder her inne så ser man raskt hvem som går igjen. Gjerne da i tråder som omhandler de som er fornøyd med bilene, opplever lite feil, etc. det blir ofte vridd over til det negative..  :)

Jeg garanterer at han vil bli fornøyd med Tesla kjøpet sitt. Man finner ikke biler i denne prisklassen som per d.d kan matche eller være i nærheten av det Tesla leverer. Så enkelt er det! :)



Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Bushy

Jeg kan iallfall si at jeg aldri har angret. (En gang foresten. Litt lite strøm fra hytta. Men tesla'n kan ikke noe for jeg ikke har strøm på hytta...)85D fra april.  aldri hatt en bil som har gitt så mye kjøreglede. Blitt noen omveier for å si det slik...
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA