Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Angrer på kjøpet av Tesla?

Startet av Vegard Winther, lørdag 05. mars 2016, klokken 12:13

« forrige - neste »

Black Lightning

Nei. Nei. Nei. Overhodet ikke angret. Har hatt 60, har nå 70D. Og vi har kjørt lange familieferier på kryss og tvers i sørnorge og Sverige. Du får en halv bil fra staten, og etterpå har du ingen utgifter sett bort fra finansiering. Hva kan det være å angre?! Fantastisk bil.

ToWalkOrDrive

Jeg er helt på nippet til å si jeg angrer på kjøpet. Ikke fordi jeg er så plaget av feilene som har vært, men mer fordi jeg er pisseredd for hva det vil koste å fikse tilsvarende feil etter utløp av 5 års garanti. Heldigvis kjøpte jeg den da dollarkursen var lavere for et par år siden. Ser at timeraten er 1450,- per time på verkstedet....Da blir det 10 875,- per dag. Med tanke på hvor mange 2-3 dagers rehab'er den har hatt blir den dyrere i drift enn Ozzy Osborne. Kommer ikke på alt som er gjort, men alle sidevinduene er skiftet. Ett er skiftet 2 ganger. Bak-akvariene og dørhåndtak er skiftet. Ladekabel er skiftet. Vindusspyler er sluggish... takluken er forresten og skiftet... Er gøy og kjøre.... Volvo dieselbil som lånebil ga en påminnelse om hvor sinnsykt mye bedre Teslaen er å kjøre.
Tesla Model Y                         2021-

Teslanewbie

Nå er det jo slik at de som selger bilen for at de er misfornøyde er sjelden dem som frekventerer et entusiastforum ...

Jeg har kjennskap til 2 som solgte sine TMS grunnet kvalitetsmangel.
Begge kom fra premiumbiler , altså ikke Skoda , Toyota eller hva de enn måtte være . Den ene solgte i 2014 og tjente på salget den andre solgte sin p85d til høsten 2015 og gikk breakeven .

Ingen av de to har kjøpt seg ny tesla .

Jeg kunde ikke gå tilbake til fossil men når det kommer et bedre alternativ så har jeg ikke problem med i skifte bilmerke .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

AppleKnocker

Det nok av syting i denne tråden også. Men det er forskjell på å syte og på å angre.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Vegard Winther

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 07. mars 2016, klokken 22:36
Jeg er helt på nippet til å si jeg angrer på kjøpet. Ikke fordi jeg er så plaget av feilene som har vært, men mer fordi jeg er pisseredd for hva det vil koste å fikse tilsvarende feil etter utløp av 5 års garanti. Heldigvis kjøpte jeg den da dollarkursen var lavere for et par år siden. Ser at timeraten er 1450,- per time på verkstedet....Da blir det 10 875,- per dag. Med tanke på hvor mange 2-3 dagers rehab'er den har hatt blir den dyrere i drift enn Ozzy Osborne. Kommer ikke på alt som er gjort, men alle sidevinduene er skiftet. Ett er skiftet 2 ganger. Bak-akvariene og dørhåndtak er skiftet. Ladekabel er skiftet. Vindusspyler er sluggish... takluken er forresten og skiftet... Er gøy og kjøre.... Volvo dieselbil som lånebil ga en påminnelse om hvor sinnsykt mye bedre Teslaen er å kjøre.

Dette er jo et veldig godt poeng. Planlegger å ha bilen lenge, er ikke så bekymra for verditap. Men hvis det skulle vise seg at bilen allerede etter fem år plutselig blir svinedyr å holde på veien, og når det i tillegg er usikkerhet om den reelle levetiden på bilen (som diskutert i egen tråd), blir man jo litt betenkt.


sigurdi

Dersom du lurer på om mange angrer og bli kvitt bilene sine så ta et søk på Finn.no.

Akuratt nå er det 124 biler til salgs og den laveste har pris på 505 000 den er en ganske skrapet S60 fra Nov14 som er kjøprt over 50 000km. (Om jeg husker riktig så kostet den mindre ny og selger vil da gjør noen kroner etter å hatt bil snart 1.5år og kjørt 50 000km)

Når vi vet at det nærmer seg 12 000 Tesla Model S i Norge så sier det seg selv at de aller aller fleste er svært godt fornøyd og ønsker ikke å selge bilene sine.

Da hadde vi sett helt andre priser på finn og mye mer biler til salgs om mange var missfornøyde.

Antall biler på finn kommer til å stige noe fremover men det er ikke pga missfornøyde men pga fornøyde kunder som oppgraderer til Model X og får utlevering utover sommer/høst.
Horten
Model X90D (18.03.17)

lunitiks

Sykt spennende å se hva som skjer med MS sine bruktpriser, (ny)salgsvolum, TSLA-kursen og konkurrentenes reaksjoner når M3 kommer.


Veldig artig å være med på det som skjer nå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Sitat fra: Vegard Winther på tirsdag 08. mars 2016, klokken 09:02
Men hvis det skulle vise seg at bilen allerede etter fem år plutselig blir svinedyr å holde på veien, og når det i tillegg er usikkerhet om den reelle levetiden på bilen (som diskutert i egen tråd), blir man jo litt betenkt.

Luftputer og hjuloppheng er egentlig Mercedes. Dvs samme underleverandør, ser ikke hvorfor kvaliteten skulle være verre på Tesla. Takluke kommer også fra kjent underleverandør, og lekker den inne 5 år, får du ny, helder den tett i 5 år, holder den sikkert lengre.
Motor, drivverk og batteri er garantert i 8 år. Da er gigafactory i gang med å lage billigere og større batterier, og bruker du da 200.000 på batteri, har du "ny" bil om 8 år i aller verste fall, sannsynligvis er det ikke nødvendig med bytte da heller, med mindre du vil kjøre kjempelangt.
Karosseri er alu, så rust er ikke problem.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Vegard Winther

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 08. mars 2016, klokken 11:00
Luftputer og hjuloppheng er egentlig Mercedes. Dvs samme underleverandør, ser ikke hvorfor kvaliteten skulle være verre på Tesla. Takluke kommer også fra kjent underleverandør, og lekker den inne 5 år, får du ny, helder den tett i 5 år, holder den sikkert lengre.
Motor, drivverk og batteri er garantert i 8 år. Da er gigafactory i gang med å lage billigere og større batterier, og bruker du da 200.000 på batteri, har du "ny" bil om 8 år i aller verste fall, sannsynligvis er det ikke nødvendig med bytte da heller, med mindre du vil kjøre kjempelangt.
Karosseri er alu, så rust er ikke problem.

Da gjenstår det elektriske? Jeg har en fem år gammel iPhone og den begynner å bli rimelig ubrukelig nå...

Bjoris

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 08. mars 2016, klokken 09:44
Sykt spennende å se hva som skjer med MS sine bruktpriser, (ny)salgsvolum, TSLA-kursen og konkurrentenes reaksjoner når M3 kommer.


Veldig artig å være med på det som skjer nå

Helt enig, jeg er superspent og klarer nesten ikke å vente til 31 Mars, men har jo ikkje noe alternativ. Jeg håper nok mer enn tror, men tror litt også på at de er helt nødt til å komme med oppgraderinger til S og X samtidig. Hvis 3 er så fantastisk som de hevder og med neste generasjon teknologi hva nå det måtte være så MÅ jo salget av iallefall S bli rammet om en ikke kommer med noe goodies for S.

Dette med nytt batteri er svært sannsynlig og kanskje er de så tøffe at alle som har fått X får nytt 100 kwh batteri for free? Tipper det ikke koster dem veldig store summer og fylle opp lageret av 90 kwh batteri litt sånn at det bare er handelingen av dette bytte som koster kroner og så at S og X fra nå tilbys med bare 80 og 100 kwh batteri f.eks, heheh, Ja, jeg drømmer meg jo helt bort, men ser at 70D ville blitt ett kupp om den ble 80D:)

Slik vil en jo skille eg fra sin model 3 også, men det finnes mange synspunkter på dette og vi kan spekulere til vi blir blå, svaret får vi 31. mars:)

Amoss

Sitat fra: bjoris på tirsdag 08. mars 2016, klokken 13:20
Hvis 3 er så fantastisk som de hevder og med neste generasjon teknologi hva nå det måtte være så MÅ jo salget av iallefall S bli rammet om en ikke kommer med noe goodies for S.

Nei, det tror jeg ikke. Uansett hva Model 3 loves med eller uten, det er ett og ett halvt år før denne skal settes i produksjon (etter de siste signalene fra Tesla). Dette blir som om en annen produsent hadde snakket om - ikke hva som kommer i neste årsmodell, men årsmodellen etter.

Joda, forstår godt at folk reagerer dersom noe nytt kommer dager/uker eller selv noen få måneder etter at de har fått ny bil, men "2 års-modeller" senere?  Men klart, dersom lanseringstidspunktet for Model 3 nærmer seg, og det da fortsatt ikke har blitt lansert dette evnt. nye på Model S/X, så kan det hende du får rett. Men neppe det første året.
Model S 85D

Sjøhyene

Tror det er ganske sannsynlig at M3 ikke ruller på norske veier før i 2019 egentlig. Altså ca tre år fra i dag.

For det går vel typisk et halvt år fra den slippes i USA til den kommer hit, og så bør man nok legge til minimum 6mnd i forsinkelse om historikk er noen som helst indikasjon på fremtiden.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Diravi

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 08. mars 2016, klokken 13:45
Tror det er ganske sannsynlig at M3 ikke ruller på norske veier før i 2019 egentlig. Altså ca tre år fra i dag.

For det går vel typisk et halvt år fra den slippes i USA til den kommer hit, og så bør man nok legge til minimum 6mnd i forsinkelse om historikk er noen som helst indikasjon på fremtiden.

This.

Den viktigste årsaken til at jeg bestilte en Model S, var at jeg innså hvor lang tid det kommer til å ta før jeg kan ha en Model 3 stående foran huset. Jeg regner også med at den 31. mars vet vi fortsatt for lite om egenskapene til Model 3 til at i hvert fall jeg hadde turt å bestille uten videre. Dermed ser jeg på forhånd ingen grunn til å angre på kjøpet av Model S.  8) Og jeg satser på at det også gjenspeiler seg sånn noenlunde i bruktprisene de første årene også.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Bjoris

Det er ett poeng selvsagt at det er lang tid til M3 kommer, men den skal i produksjon siste halvdel av 2017, ikke så mye mer enn ett år til, men vi får se, det er overgangen som blir viktig for Tesla og jeg tror mange kan vente på en bil som har halv pris, om den blir en skikkelig mini S

Dr.Ling

Bare det faktum at service-sentrene nå bruker 7 mnd på å respondere på feil (etter 2 purringer fra meg, den siste i desember) forteller meg at det finnes utrolig mange biler med feil, og at de fleste er prioritert foran min (min har lekkasje i bakluken, blant annet).
Har nå fått time ved neste Ranger-besøk 28.juli..... altså 1 år etter jeg meldte inn 4 feil.

Jeg har også ventet på mattesett til bilen i 13 mnd.

Det første 1,5 året av eierskapet var service ikke noe problem og jeg var veldig fornøyd.

Om det ikke er mulig å kjøpe Ranger-avtale lengre vil jeg vel gå så langt å si at folk >5 timer unna Service-senter ikke bør kjøpe Tesla.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA