Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Defekt Webasto vannpumpe - noen som har en ny eller brukt?

Startet av Helge, lørdag 20. februar 2016, klokken 15:56

« forrige - neste »

Helge

Webastoen i en av EL-PSA'ene våre sluttet å virke før helgen  :(

Det virker som om problemet er at kjølevannpumpen har gått i stykker da:
1. Vannslangen ut av Webastoen ble ganske varm, men det kom bare såvidt litt lunken luft ut av dysene i dashbordet. Webastoen slår seg av en stund etter den blir startet.
2. Jeg tok ut Webastoen og demonterte vannpumpen og målte på ledningen til vannpumpen og får bare så høy motstand/impedans i pumpen som 10 kOhm (kilo-ohm). Det må da være for høyt til å være normalt til en 12 V pumpe?
3. Ikke vil pumpen starte når jeg kobler til 12 VDC

Er det noen som har en slik fungerende brukt eller ny liggende? Ser på nettet at man får tak i slike nye fra utlandet for fra $86, €95 og £95 som tre "lave" eksempel (2 av de har til og med gratis frakt) helt opp til ca £180 på det dyreste.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Helge

Det viser seg at pumpen ikke er defekt... de har bare brukt SVART ledning (!!!) som pluss  :o  (og brun som minus). Pumpen er vel da neppe årsaken til at det ikke kommer skikkelig varme i kupeen. Kupeviften fungerer normalt, men varmtvannslangen fra Webastoen mot torpedoveggen ble bare lunken de siste gangene.

Nå har jeg byttet til en litt eldre reserve Webasto ThermoTop C (med 3 EL-PSA må jeg jo ha en varmer i reserve ;D ) og som fungerer fint så langt. Så "kjøper jeg meg litt tid" til å finne ut hva som feiler den jeg tok ut... brennkammer mon tro?  ???

BTW: kan likevel godt kjøpe en sirkulasjonspumpe av deg elektrolux og ha liggende som reserve  :)
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Mateusz

Elektrlux, har du fortsatt sånne webasto pumper til sals?
Nye av samme type eller brukte?

Er det lett å demontere den?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Helge

Sitat fra: Mateusz på onsdag 12. oktober 2016, klokken 11:35
Er det lett å demontere den?
Å demontere (bytte) pumpen på Webastoen synes jeg var raskt og enkelt :) i forhold til å demontere selve Webastoen og ta den ut av bilen.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

elektrolux

Beklager.  Har ikke vært innom denne tråden på en stund.  Kan selge deg en slik pumpe for 500 kr
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mateusz

Hei,
Eg monterte en annen og større pumpe som passer så vidt.
Webasto suser som bare det :)
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

ion Voicu

Sitat fra: elektrolux på fredag 21. oktober 2016, klokken 14:46
Beklager.  Har ikke vært innom denne tråden på en stund.  Kan selge deg en slik pumpe for 500 kr
God kveld.
Voicu Ion mitt navn, Romania, Calarasi.
Vær så snill, hvis du har og kan hjelpe Peugeot Partner 1999, produser med denne delen: foto
Takk for forståelsen

Elmo

Hi  ion Voicu.

It is not clear to me what you are asking for. 
Quite confusing that you ask both in a dialog concerning Webasto and in a dialog concering coolingfan.
And I cannot make out which part you have in the pictures.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ion Voicu

Sitat fra: Elmo på mandag 04. november 2019, klokken 15:11
Hi  ion Voicu.

It is not clear to me what you are asking for. 
Quite confusing that you ask both in a dialog concerning Webasto and in a dialog concering coolingfan.
And I cannot make out which part you have in the pictures.
God kveld.
Delen på bildet er montert på radiatoren, avhengig av temperaturen på radiatoren øker viftehastigheten (G M V]
Det er en motstand, den øker temperaturen den endrer motstanden (den øker viftehastigheten]
Google-oversettelse

ion Voicu

Nå bruker jeg en lyskasterpære, denne er foreløpig knyttet til ladningen.

Elmo

To me there is something strange with you car compared to the Partners I have seen i Norway. 
1) On all Partners I have seen here there is a black battery.box with 4 batteries between the Sagem electronics box and the wall to the dashboard.  On your picture I cannot see that. 
2) I dont remember ever having seen this kind of component on the radiator.
3) I dont think the fanspeed waries dependant of temperature on these cars in Norway 

On the cars I have seen there is a resistor kind of component on the radiator, but it looks different and as far as I know it only has effect on the charging, depending on temperature. Not on the speed of the fan.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ion Voicu

Takk for forståelsen.
Jeg kommer tilbake mer detaljert.
Bilen er modifisert av meg på Lithium + Ion. Jeg bruker den i 65 dager, jeg har kjørt 4000 km, E-Gof batteri 24,2KW Maxim 164 km per ladning uten stopp, temperatur 20 grader gjennomsnitt, gjennomsnittlig hastighet 50 km / t, batteriet har nå 22 000 km, 3 år, 2,5 E / 100 km pris, pris,
I Ro 1L bensin = 1,36 E,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA