Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model X - Dashcam installasjon

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 00:20

« forrige - neste »

satheesh.net

Noen som har noen tanker rundt dette? Det kan virke som det ikke er så lett og hente ut strøm fra speilet foran. Kanalen er dessuten for liten for å ha kabelen gjemt på innsiden.

Erfaring fra MaxK (TMC):
"I had a blackvue 650 installed. No power in the mirror box. Had to go behind the dash. There is also no room in channel glued to the windshield, so power and data from rear camera have to run next to the channel. For now, they are glued to the windshield, but the installer is working on a channel to glue next to the existing channel. As they are, you don't even notice them unless you look for them."

sigurdi

Et alternativ kan kanksje være å sette det helt til venstre i vinduet og da legge kabel ned langs A stolpen.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

F_P

#2
Får si som for Model S. Strøm fra OBD2-kontakten i fotbrønnen (EU-krav så den må være der). Spent på kabelstrekket, og jeg heller litt til løsningen Sigurd nevner om det ikke er mulig å få det pent og delvis skult ned til speilet.

Vel så moro skal det bli å finne en god vei til bakluken.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

petersv

Sitat fra: F_P på onsdag 24. februar 2016, klokken 10:03
Vel så moro skal det bli å finne en god vei til bakluken.

Langs gulvet/dørstokkene burde skape minst bry.

Epleskreller

Forstår ikke hvorfor de ikke leverer dette som ekstrautstyr når så mange vil ha det :(

Jeg er en av dem..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Svein R. Aarvik

Noen som vet hvem som kan installere dashcam på Romerike eller Oslo Nord til min X som jeg forhåpentlig får i sommer?
Tesla X P90DL. Levert 9. august 2016.
TOCN signaturmedlem

satheesh.net

Sitat fra: Svein R. Aarvik på mandag 20. juni 2016, klokken 21:06
Noen som vet hvem som kan installere dashcam på Romerike eller Oslo Nord til min X som jeg forhåpentlig får i sommer?

Tror ikke noen i Norge har anskaffet seg den kompetansen riktig enda. ;)

detersoe

Nå har det kommet noen Xer til landet. Ingen som har montert dashcam...?

Tenker på å installere DR65GW-2CH (Blackvue foran og bak), er det lurt eller er det andre anbefalinger?

Vurderer også å kjøpe det i USA (og få det fraktet som vanlig passasjerbagasje tilbake til Norge). Er det noe i veien for å kjøpe i USA (rent bortsett fra dårligere forbrukervern)?
US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

Epleskreller

Det er strøm hele tiden i 12V-uttaket bakerst hvertfall. Var litt redd for å kjøre kjøleboksen for lenge med bilen parkert, vet ikke om det er fare for å tømme batteriet da..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

detersoe

Sitat fra: satheesh.net på mandag 15. februar 2016, klokken 00:20
Noen som har noen tanker rundt dette? Det kan virke som det ikke er så lett og hente ut strøm fra speilet foran. Kanalen er dessuten for liten for å ha kabelen gjemt på innsiden.

Erfaring fra MaxK (TMC):
"I had a blackvue 650 installed. No power in the mirror box. Had to go behind the dash. There is also no room in channel glued to the windshield, so power and data from rear camera have to run next to the channel. For now, they are glued to the windshield, but the installer is working on a channel to glue next to the existing channel. As they are, you don't even notice them unless you look for them."

Noen har tydeligvis funnet en løsning på hvordan kabelen skal strekkes - se bildene og kommentarene her:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/blackvue-2-ch-dashcam-install-on-model-x.70731/

Ellers, er det noen som har noen tanker om spørsmålene, som jeg kommer med senere i denne tråden...?
US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

satheesh.net


Mr.TMX

Hei,
Hvorfor F750 og ikke F770?
Du har sikkert gjort en del research- hvorfor ender du opp med denne fabrikanten?


Sent from my iPhone using Tapatalk

petersv

770 virker bra det. Det har dog noen features som bilen har fra før , f.eks. filskiftevarsler.

http://m.netcamshop.nl/thinkware-f770-2ch-dashcam/pid=47539?q=thinkware &cat=suggest

2500kr er iallfalll billig (uten moms.)

satheesh.net

Sitat fra: Mr.TMX på fredag 05. august 2016, klokken 11:05
Hei,
Hvorfor F750 og ikke F770?
Du har sikkert gjort en del research- hvorfor ender du opp med denne fabrikanten?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Disse to kameraene er helt identiske - visstnok. Jeg leste på et forum der noen rett og slett hadde tatt de fra hverandre og funnet ut at hardware er lik. Den eneste forskjellen er at den nye F770 har fått nytt utseende og de har laget en "Super Night Vision" funksjon i firmware.

Det man da kan gjøre er så enkelt som og oppdatere F750 med firmwaren til F770 og voilà - så får man funksjonene i F770. (Jeg har allerede testet det.) ;D
Prosedyren er at man laster ned F770 firmware og endrer filnavnet til F750 og følger vanlig oppgradering. ;)

Grunnen til at jeg valgte F750 var ganske enkelt fordi F770 eksisterte ikke på markedet da jeg bestilte min. Dessuten fikk jeg en god deal fra England, de hadde nemlig kampanje på den til en billig penge. :)

satheesh.net

Ok... Dette var litt av et prosjekt... :-X

PS! Ikke helt ferdig ennå, men legger ut et par bilder for å vise litt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA