Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur til Østerrike i februar med P85D

Startet av aguro, søndag 24. januar 2016, klokken 08:59

« forrige - neste »

aguro

Har tenkt å kjøre Hirtshals til Østerrike nå i vinterferien og er litt usikker på om foreslåtte ladeplasser av Teslaen er realistisk.
Er det noen som har erfaring med rekkevidde når en kjører i 140 kmh på motorvei i -10 grader?

xxcasd

Er i tyskland nå, litt sør for bremen med P85D. Vært grisekaldt hele tiden frem til i går. Forbruket har ligget på rundt 250? (har egentlig ikke brydd meg om forbruk, så skal ikke si 100% at det er rett) når jeg ligger på 130km/t i -6.

Hoppet lett over en og annen ladeplass på vei ned, og møtte på en drøy snøstorm på autobahn uten at det var noe fare for å komme frem. Varme i ratt, sete og 21c i bilen hele tiden. Lader på jobben + at det er teslalader 10 min sør for der jeg er og 30 min nord.

Havebigfun

-10 er forbi for den gangen i Tyskland- det er skjelden så kaldt i Tyskland. Avhengig av vind/vær kan du regne med forbruk på opptil 300Wh/km- men det er unntaket. Våt vei og motvind er værre enn lav temp. Sc står tett i Tyskland- ingen problem å komme til Østerrike- er det vanskelige kjøreforhold kan du redusere hastigheten en etappe eller to. Så er det en del byggeplasser hvor du tar ned forbruket- i gjennomsnitt ligger jeg på 240-260 ved rask kjøring på Autobahn -også om vinteren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA