Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Type1 ladekabelen gikk i gulvet, lader ikke lenger.  (Lest 1301 ganger)

Svend Myhre

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Type1 ladekabelen gikk i gulvet, lader ikke lenger.
« på: Fredag 22. Januar 2016, klokken 23:45 »
Mistet ladekabelen til min Leaf i gulvet nå i kveld, og den lader ikke...  :'( Hva gjør man nå? Finnes det verksted som kan reparere? Er dette noe som forsikringen dekker? Ny kabel er jo ikke akkurat billig, ser jeg...

mvh
S.A.

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Type1 ladekabelen gikk i gulvet, lader ikke lenger.
« Svar #1 på: Lørdag 23. Januar 2016, klokken 00:06 »
Det er vanlig bruk og dekkes av forbrukerloven.

Kan være noe så enkelt som at utløserarmen er bøyd slik at bilen tror du forsøker å frigjør pistolen.

Bøy i så fall tilbake.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt Cree SAM og Ciity el
Har for tiden Tesla S85 VW, C1 EVie,  og Berlingo, div. Think og PSA Classic og City 2010 model og Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635, Microlino, og Aptera #2246 og Sølv Monotrazer MTE-150

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svend Myhre

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: Lørdag 23. Januar 2016, klokken 06:35 »
Takk for svar. Da bør jeg ta det med forsikringsselskapet forstår jeg. Det er ikke noen synlig skade på kabelen. Det var pistolenden som falt i gulvet, og bilen reagerer ikke når jeg stikker den inn.

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Lørdag 23. Januar 2016, klokken 08:12 »
Sjekk først utløserarmen. Kabelen til høyre på bildet lader ikke grunnet lett bøyd arm.

Type 1 pistoler liker ikke å falle i gulvet, men lar seg fikse. ;)
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW, C1 EVie,  og Berlingo, div. Think og PSA Classic og City 2010 model og Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635, Microlino, og Aptera #2246 og Sølv Monotrazer MTE-150

Svend Myhre

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: Lørdag 23. Januar 2016, klokken 12:31 »
Trikset litt med utløserarmen, og nå lader den igjen. Takk for hjelpen!

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Lørdag 23. Januar 2016, klokken 12:45 »
Så bra. Du har sikkert spart flere timers arbeid på å fikse dette selv i stedet for å kjøre til verksted levere fra deg, skrive kravbrev, henting på verksted. etc etc.

Stavanger: