Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Total bremsesvikt

Startet av WhatsUp, søndag 17. januar 2016, klokken 21:17

« forrige - neste »

WhatsUp

Lurer på hvor mange som har opplevd total bremsesvikt , (ikke bare dårlige bremser).
Fikk  selv bremsesvikt forrige vinter og da påmontert bremseskjold.
I går skjedde det igjen og bare flaks gjorde at det ikke ble katastrofe da bremsene ikke virket ved utkjøring i veikryss.
Tesla har hentet bilen , men kan vi stole på den igjen ?
Regner med de bytter bremseklosser eller noe slikt.

Mippen

Fortell litt mer om opplevelsen din? Har aldri opplevd det selv.
Fremtiden er elektrisk.

Spinner

Har opplevd det, bremseskjold hjelper nada. De skal bytte skiver og klosser til "Nordic Edition", det løser problemet.

jazzwheel

Hva er egentlig forskjellen med Nordic Edition? Er det vanlig blant andre bilmerker å ha egne bremser for norden?

petersv

Har vel noe med hardhet å gjøre. Klosser og skiver optimaliseres for høy friksjon ved lave temperaturer. Ulempen er vel at de mest sannsynlig vil være endel dårligere til banebruk og muligens bli raskt varme ved ekstrem bruk vil jeg tro.

Muffinman

Gammel eller ny type bremser? Hvis du står på pedalen og den ikke synker inn er ikke dette en sak som handler om bremseklosser eller skjold, ihvertfall på den gamle typen bremser. Her trykker man fint pedalen i bunn når man klemmer til hardt. Svikten er at man får dårlig effekt. Jeg har heller ikke hørt om at noen har seilet så langt uten bremseeffekt med pedal som ikke gikk inn.

Her er det nok andre årsaker enn den vanlige. Sjekket at det ikke lå noe bak pedalen?  ;)

jazzwheel

Virker ikke regen heller, siden du sier at bilen ikke bremser i det hele tatt?

Muffinman

Merket du at ABS jobbet? Det var ikke bare veldig glatt, da? Hvilke dekk har du?

Muffinman

Regen blir ikke koblet ut av abs nei, men om du hadde regen tilgjengelig ville du i det minste fått_noe_ bremseeffekt når du slapp gasspedalen. Regen blir svakere eller avslått hvis batteriet er veldig kaldt eller fulladet.

Skjøteledning

Når bremsene svikter fulstendig så skal parkbrems virke, har egen kalipper. trykk inn spak eller på skjerm.

jensjacob

Sitat fra: Skjøteledning på søndag 17. januar 2016, klokken 22:17
Når bremsene svikter fulstendig så skal parkbrems virke, har egen kalipper. trykk inn spak eller på skjerm.

Med skærm mener du da den store touchskærm ?
It er godt til mange ting (har jeg nævnt før) men... At skulle til at lede efter et bremseikon i en menu på en computerskærm ... med de lagtider der er med alle computere.... Det er da forhåbentlig en joke!
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Skjøteledning

Sitat fra: jensjacob på søndag 17. januar 2016, klokken 22:34
Sitat fra: Skjøteledning på søndag 17. januar 2016, klokken 22:17
Når bremsene svikter fulstendig så skal parkbrems virke, har egen kalipper. trykk inn spak eller på skjerm.

Med skærm mener du da den store touchskærm ?
It er godt til mange ting (har jeg nævnt før) men... At skulle til at lede efter et bremseikon i en menu på en computerskærm ... med de lagtider der er med alle computere.... Det er da forhåbentlig en joke!

Enig med deg at det tungvint å gjøre det på skjerm, men det er en option. Ennkleste å huske, og raskest er nok å trykke inn spak.

Spinner

Sitat fra: Muffinman på søndag 17. januar 2016, klokken 22:13
Regen blir ikke koblet ut av abs nei
Er ganske sikker på at det ikke er noe regen når abs'en jobber.

nivve

Min samboer opplevde det samme, hun skulle gjennom et kryss og klarte ikke å stoppe uansett hvor hardt hun trampet på bremsen. Etter krysset (som det heldigvis ikke var fotgjengere eller biler i) klarte hun å stoppe i en busslomme, dvs. at bremsene etter hvert (50m?) begynte å virke. Dette var i her i sentrum etter bilen hadde stått 4-5 timer parkert. Har meldt ifra om dette til Tesla i Nederland to ganger (siden Trondheim ikke tar telefonen) men ingen har ringt tilbake ennå. Det skjedde 4 uker siden.

Hvem har skylden hvis det skjer noe?

petersv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA