Endelig kom Spotify

Startet av daghb, lørdag 09. januar 2016, klokken 10:18

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: twinpeaks på fredag 15. januar 2016, klokken 01:25
Jeg har brukt wimp i mange år, men nå tror jeg at jeg skal gå over til Spotify. Før jeg gjør det, så lurer jeg på en ting: kan man laste ned musikk på flere enheter (2) eller er det begrenset til 1. Jeg trenger ikke mulighet til samtidig avspilling på flere enheter, men å ha noe musikk på telefon og noe på nettbrett (større mulighet for lagring) hadde vært flott. På hjemmesiden til Spotify fant jeg ingenting om det (wimp tillater til sammenligning 3 enheter).

Du kan laste ned til 3 enheter også i spotify om det ikke er endret i det siste

Fraberg1

Er det noen som har funnet ut hva Follow knappen gjør? Forsøkt å kjøre i en tunell med en liste dere har trykket follow på og sett om den begynner å bufre/hakke eller om den lagrer?
70D 2015 - 2020
Ioniq 2020 - 2022
e-Tron sportback 2022 -

amund

Sitat fra: GeirHM på torsdag 14. januar 2016, klokken 19:19
Rapport fra en virkelig sen OTA mottaker:

Den lyden jeg fikk på min premiumspotify gjorde at jeg oppdage høytalere i bilen som jeg ikke hadde hørt før. Tusen takk!

Pussig dette. Jeg oppdaget nemlig helt utrolig kjedelig og platt lyd. Så fant jeg ut at den har resatt EQ'ene mine!

Kan heller ikke spille mer enn en sang pr dag. Første låt fra spilleliste går fint, så er det full stopp. Deretter kan jeg restarte skjermene, starte spilling fra telefonen TIL teslaen, og så må jeg passe på å ikke røre skjermen mer så spiller den fint i flere dager. Kan skippe sanger, men må ikke finne på å bytte spilleliste.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Flylow

Sitat fra: Fraberg1 på fredag 15. januar 2016, klokken 08:29
Er det noen som har funnet ut hva Follow knappen gjør? Forsøkt å kjøre i en tunell med en liste dere har trykket follow på og sett om den begynner å bufre/hakke eller om den lagrer?

Jeg har ikke fått anledning til å teste selv, men antar det er ift å "følge" en spilleliste? Dvs du får opp spillelisten under "Your Music".
S85D

bernta

Sitat fra: Flylow på fredag 15. januar 2016, klokken 09:03
Sitat fra: Fraberg1 på fredag 15. januar 2016, klokken 08:29

Jeg har ikke fått anledning til å teste selv, men antar det er ift å "følge" en spilleliste? Dvs du får opp spillelisten under "Your Music".

Follow betyr at du følger spillelisten, dvs. dersom nye sanger blir lagt til, så legges disse til spillelisten. Blir på samme måte som å følge noe på facebook.

Follow har derfor ingen ting med hvordan musikk spilles av å gjøre.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

bernta

Sitat fra: bernta på onsdag 13. januar 2016, klokken 14:58
Hater å vente... Jeg vil også ha Spotify!

Endelig kom den :-) Deilig å spille av over nettet i stedet fra vis Bluetooth!
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Olatho

Fikk oppdateringen i går, og har bare så vidt rukket å eksperimentere litt,
Målet er å klare å dele spillelister fra mitt private premium-abonnement til bilen.
Dermed kan hele familien dele enkelte lister med bilen, uten at alle må logge ut og inn med egen konto, og uten at en av oss må vedlikehole lister for alle de andre.
(Ok, "alle" er bare én til foreløpig, men prinsippet...)

Uansett - jeg opprettet en ny spilleliste på PCen, og ga den et ganske unikt navn.  Gjorde spillelista "public", og søkte etter den i bilen.
- No go! 
Søker jeg etter deler av navnet, så får jeg treff i et par andre lister, men ikke miin egen.
Søker jeg etter de samme delene av navnet fra PCen får jeg vesentlig flere treff (ca 10 offentlige spillelister matcher, mot to i bilen), så det virker som søket i bilen er mer begrenset enn på PC.

Virker ikke som om man kan opprette spillelister i bilen enda - og i alle fall ikke gjøre dem public, så jeg får ikke gjort det andre veien heller.

Har også forsøkt å søke etter diverse mer eller mindre fornuftige kombinasjoner av VIN-nummer, "Tesla", "Teslams" osv, uten å finne noen kontoer.  Det finnes en drøss av "Tesla1234" og "Tesla12345" osv, men veldig få som ikke bare er nummer i stigende rekkefølge, så dette er nok neppe kontoer opprettet av bilene.
Håpet var at jeg kunne finne brukernavnet til kontoen i bilen, og dele lister fra PCen på den måten.

Eneste løsning jeg kommer på er å opprette en egen familie-bruker til bilen, og så dele spillelister med den brukeren.

Hvis noen har andre, smarte ideer for å finne brukeren, eller evt. for å dele playlister med den på andre måter, så tar jeg gjerne imot...

atta

Fatter ikke alle som sitter og prøver på ting som man egentlig ikke kan forvente... Her har man fått noe som fungerer mye bedre enn rdio: Det er super raskt, bra lyd, man kan spille av egne spillelister, man kan spille av lister som "top i norgen", ale man spiller havner i historie, man kan hente opp sist søfte, osv... og så syter man over ting jeg aldri hadde komme på skulle være mulig en gang. For en gjeng. Trist.

Quintilian

Sitat fra: atta på fredag 15. januar 2016, klokken 22:24
Fatter ikke alle som sitter og prøver på ting som man egentlig ikke kan forvente... Her har man fått noe som fungerer mye bedre enn rdio: Det er super raskt, bra lyd, man kan spille av egne spillelister, man kan spille av lister som "top i norgen", ale man spiller havner i historie, man kan hente opp sist søfte, osv... og så syter man over ting jeg aldri hadde komme på skulle være mulig en gang. For en gjeng. Trist.

Skjerpings. Det burde være mulig å forvente at flere individuelle brukere skulle kunne synce sine egne lister uten å bruke flere minutter på å logge ut den andre sin konto og så inn sin egen etterpå... Greit nok st det er "bra" ift andre biler, men man må sammenligne med hvordan man bruker musikktjenester på andre plattformer i hverdagen, og da er det rett og slett ikke bra nok.... Men igjen; Tesla har levert noe flott på veldig kort tid (tok ikke lang tid fra rdio gikk til helvete til en ny tjeneste var på plass), og det skal de ha fred for!

Tuxedo

Hvis man har flere brukere i familien med hver sin login, så kan den brukeren som er innlogget på bilen abonnere på spillelister fra de andre brukerne (gjøres enklest fra PC).  Da dukker de også opp i bilen.

sims

Jeg oppdaget enda en forskjell mellom premium abo og tesla abo i bilen, jeg tror ikke musikkutvalget er det samme. Jeg fant først ikke artisten Seigmen i bilen (kun tribute band), men jeg har funnet dette før med min premium konto. Når jeg så logget inn med premium i bilen, så var Seigmen der. Synes også plutselig at lydkvaliteten var bedre, men det er nok ren placebo.

VL

Hei! :-)

Fikk nye oppdateringen for 1 uke siden men får forsatt ikke tilgang til Spotify i bilen. Noen tips?? Kommer bare opp "unable to set up Spotify. Try again later"...
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Leiha

Sitat fra: VL på lørdag 16. januar 2016, klokken 16:47
Hei! :-)

Fikk nye oppdateringen for 1 uke siden men får forsatt ikke tilgang til Spotify i bilen. Noen tips?? Kommer bare opp "unable to set up Spotify. Try again later"...

Fikk satt opp min ved hjelp av brukerstøtte på telefon. De er utrolig gode når en treffer de rette.

1. Du må være tilkoblet et ok trådløst nett med god dekning i bilen. (kun for oppsettet/feilrettingen)
2. Ta en soft reset med å holde inn "rullene" på rattet til skjermen blir grå med en Tesla T på. Slipp rullene umiddelbart når du ser T'en.
3. Velg settings, apper, media og trykk restore tesla account i Spotify feltet. Da skal det komme login succeed el ved siden av brukernavn feltet.

Jeg måtte gjøre dette 3-4 ganger før det ble rett.

Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

moso

Superhappy med Spotify - milevis bedre enn den løsningen jeg kjøpte bilen med  8)

Jeg savner ikke mulighet for å lage spillelister i bilen - det gjør jeg helst i ro og mak på iPaden eller Mac'en - et forbedringspotensiale finnes dog i å slippe å logge ut og inn igjen - eller reboote Teslaen for at spillelistene skal dukke opp i bilen. Noen sett andre måter å trigge dette på?

Ellers en kuriositet; om man søker på 'song' by 'artist' eller sier 'play tennis court by Lorde' som et eksempel er søkeresultatet ørten karaokeversjoner eller remixer. Ikke Tesla sin feil for Spotify funker selv slik. Sløyf 'by'. Rdio var litt annerledes der, så jeg må venne meg av med å slenge på det ordet :-)
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

VL

Leiha: Du er god! Funket med en gang nå! Takker :-D...
Men går det ikke an å ligge til sanger i favoritter?..
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA