Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla eiere

Startet av HenryJac, onsdag 30. desember 2015, klokken 11:49

« forrige - neste »

HenryJac

Hva er det med Tesla eiere og oppta 2 laderplasser UTEN å lade?
Er snakk om 1 bil som står imellom 2 plasser nede ved Akerbrygge. Greit at det er små trangt, men hvor er det ikke trangt å parkere rundt om.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Brede

Det er snakk om en bil og du adresserer alle teslaeiere?

Vi får ha det i bakhodet til noen med en Kia Venga parkerer på HC-plass uten bevis.  ;D

HenryJac

#2
Sitat fra: Brede på onsdag 30. desember 2015, klokken 11:56
Det er snakk om en bil og du adresserer alle teslaeiere?

Vi får ha det i bakhodet til noen med en Kia Venga parkerer på HC-plass uten bevis.  ;D
Ja Tesla eiere, siden jeg ser dette titt og ofte og forskjellige Teslaer, når det gjelder dobbeltparkering/oppta 2 ladeplasser uten å lade. Sier ikke at andre elbil-eiere ikke parkerer uten å lade, men aldri sett andre ta 2 plasser enda.

Hadde jeg kjørt Buddy'n hadde jeg skvisa meg inn uten problemer og så klart parkert KLIN inntil så han/hun måtte klatre litt fra andre siden.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Trustno1

Sitat fra: HenryJac på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:20
Sitat fra: Brede på onsdag 30. desember 2015, klokken 11:56
Det er snakk om en bil og du adresserer alle teslaeiere?

Vi får ha det i bakhodet til noen med en Kia Venga parkerer på HC-plass uten bevis.  ;D
Ja Tesla eiere, siden jeg ser dette titt og ofte og forskjellige Teslaer, når det gjelder dobbeltparkering/oppta 2 ladeplasser uten å lade. Sier ikke at andre elbil-eiere ikke parkerer uten å lade, men aldri sett andre ta 2 plasser enda.

Hadde jeg kjørt Buddy'n hadde jeg skvisa meg inn uten problemer og så klart parkert KLIN inntil så han/hun måtte klatre litt fra andre siden.

Er viktig å sette folk i bås må vite.

Si meg en ting, hva forventet du egentlig å få svar på, eller oppnå med dette innlegget?
Hvor mange prosent av Teslaeiere tror du egentlig parkerer på Aker brygge?


Espen Hugaas Andersen

Hvis du lurer på hvem som har feilparkert så kan du sende SMS med "REGNR ELXXXXX" til 2282. Da får du navn på registert eier. (Dette koster 3 kroner.)

Deretter kan du slå opp dette navnet i telefonkatalogen og finne frem til et telefonnr. Så kan du sende denne personen en SMS: "Jeg så noen som så veldig lysten ut på å ripe opp bilen din på Aker Brygge - jeg tror det kan være lurt å parkere den bedre!"

Dette er ca uendelig mer effektivt enn å skrive på elbilforum.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mippen

Dette er ikke et merke bestemt problem, det er et problem at enkelte gir blaffen uansett hva slags bil de kjører. Jeg blir like ptovosert som T.S. når jeg ser biler som parkerer som en idiot, uansett bil.
Fremtiden er elektrisk.

Brede

Sitat fra: Mippen på mandag 04. januar 2016, klokken 15:43
Dette er ikke et merke bestemt problem, det er et problem at enkelte gir blaffen uansett hva slags bil de kjører. Jeg blir like ptovosert som T.S. når jeg ser biler som parkerer som en idiot, uansett bil.

Det blir jeg også, men jeg blir også litt provosert av å bli stemplet som "en av disse teslaeierne som bestandig parkerer feil" når mine parkeringer er eksemplariske (ja jeg legger litt ære i å ikke parkere som en dust).

dosmont

Sitat fra: HenryJac på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:20
Sitat fra: Brede på onsdag 30. desember 2015, klokken 11:56
Det er snakk om en bil og du adresserer alle teslaeiere?

Vi får ha det i bakhodet til noen med en Kia Venga parkerer på HC-plass uten bevis.  ;D
Ja Tesla eiere, siden jeg ser dette titt og ofte og forskjellige Teslaer, når det gjelder dobbeltparkering/oppta 2 ladeplasser uten å lade. Sier ikke at andre elbil-eiere ikke parkerer uten å lade, men aldri sett andre ta 2 plasser enda.

Hadde jeg kjørt Buddy'n hadde jeg skvisa meg inn uten problemer og så klart parkert KLIN inntil så han/hun måtte klatre litt fra andre siden.
Ikke bry dere om han :)
Har vi ikke hørt denne retorikken før. Men det som stemmer hver gang er at vedkomede ikke eier en tesla  :P
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

kodalse

Dette har da ingenting med Tesla eiere som sådan å gjøre. Det samme ser vi fra veldig mange andre, men det er fellestrekk.

Bilene er gjerne ganske så nye og eier frykter parkeringsbulker, men ser ikke at parkeringen kan provosere andre bileiere som leter etter plass.

I de aller fleste tilfeller er dobbelparkering en bevisst handling, like gjeldende på ordinære parkeringsplasser som på ladeplasser.

Jeg anser slike personer som enten uegnet til å føre bil eller rett og slett egoister.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

peik

Tesla, i likhet med andre "premiummerker", utmerker seg med en del dusteparkeringer i sykkelfelt, på fortau, i fotgjengerovergang etc. Det er vel ikke noe å hisse seg opp over, men kanskje tenke seg om hvilken signaleffekt det gir neste gang man parkerer...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

eldanz

Sitat fra: peik på torsdag 07. januar 2016, klokken 08:50
Tesla, i likhet med andre "premiummerker", utmerker seg med en del dusteparkeringer i sykkelfelt, på fortau, i fotgjengerovergang etc. Det er vel ikke noe å hisse seg opp over, men kanskje tenke seg om hvilken signaleffekt det gir neste gang man parkerer...

Ja,

Dette har med almindelig høflighet i trafikken å gjøre! F.eks. : blinker du kun 2 meter før du skal ta av på en vei? blinker du i det hele tatt? etc. etc.. Du skal blinke i god tid sier reglene, som er en fornuftig handling overfor andre.

I Vedtektene til TOCN i §2 Formål, står det: d. Å arbeide for god trafikkultur og etikette

Vel, det gjelder jo for alle!

At noen reagerer på "lader ikke" så har det kanskje noe med at man forventer noe ekstra av Tesla-eiere!!!???
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Birger

Sitat fra: HenryJac på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:20
Sitat fra: Brede på onsdag 30. desember 2015, klokken 11:56
Det er snakk om en bil og du adresserer alle teslaeiere?

Vi får ha det i bakhodet til noen med en Kia Venga parkerer på HC-plass uten bevis.  ;D
Ja Tesla eiere, siden jeg ser dette titt og ofte og forskjellige Teslaer, når det gjelder dobbeltparkering/oppta 2 ladeplasser uten å lade. Sier ikke at andre elbil-eiere ikke parkerer uten å lade, men aldri sett andre ta 2 plasser enda.

Hadde jeg kjørt Buddy'n hadde jeg skvisa meg inn uten problemer og så klart parkert KLIN inntil så han/hun måtte klatre litt fra andre siden.
For en forbløffende idiotisk kategorisering på bakgrunn av dine få erfaringer av 7-8000 bileiere. Eier du ikke skam i livet?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Teslanewbie

Sitat fra: Birger på torsdag 07. januar 2016, klokken 14:08
Sitat fra: HenryJac på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:20
Sitat fra: Brede på onsdag 30. desember 2015, klokken 11:56
Det er snakk om en bil og du adresserer alle teslaeiere?

Vi får ha det i bakhodet til noen med en Kia Venga parkerer på HC-plass uten bevis.  ;D
Ja Tesla eiere, siden jeg ser dette titt og ofte og forskjellige Teslaer, når det gjelder dobbeltparkering/oppta 2 ladeplasser uten å lade. Sier ikke at andre elbil-eiere ikke parkerer uten å lade, men aldri sett andre ta 2 plasser enda.

Hadde jeg kjørt Buddy'n hadde jeg skvisa meg inn uten problemer og så klart parkert KLIN inntil så han/hun måtte klatre litt fra andre siden.
For en forbløffende idiotisk kategorisering på bakgrunn av dine få erfaringer av 7-8000 bileiere. Eier du ikke skam i livet?


Trådstarter oppfør seg som en Typisk SV-ere ... :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HenryJac

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 05. februar 2016, klokken 23:35
Sitat fra: Birger på torsdag 07. januar 2016, klokken 14:08
Sitat fra: HenryJac på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:20
Sitat fra: Brede på onsdag 30. desember 2015, klokken 11:56
Det er snakk om en bil og du adresserer alle teslaeiere?

Vi får ha det i bakhodet til noen med en Kia Venga parkerer på HC-plass uten bevis.  ;D
Ja Tesla eiere, siden jeg ser dette titt og ofte og forskjellige Teslaer, når det gjelder dobbeltparkering/oppta 2 ladeplasser uten å lade. Sier ikke at andre elbil-eiere ikke parkerer uten å lade, men aldri sett andre ta 2 plasser enda.

Hadde jeg kjørt Buddy'n hadde jeg skvisa meg inn uten problemer og så klart parkert KLIN inntil så han/hun måtte klatre litt fra andre siden.
For en forbløffende idiotisk kategorisering på bakgrunn av dine få erfaringer av 7-8000 bileiere. Eier du ikke skam i livet?


Trådstarter oppfør seg som en Typisk SV-ere ... :-)
Eller hva med 1 Tesla som blokkerer 4 ladeplasser UTEN å lade, er dette bedre?? Makan til pakk

Og jeg stemmer nok ikke SV og kommer aldri til å gjøre det heller.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

RedJaro

Jeg kan ikke huske å ha sett en feilparkert Tesla, men så en Golf som stod på 2 plasser på Lade i Trondheim i dag. Herregud som jeg hater alle Golf eiere. Tror de eier hele verden.  >:(

Buddy City Jet og Kia Soul? Burde brukt Specsavers;D
Kondolerer HenryJac.

Misunnelse? Trolig.
Sutring? Definitivt!
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA