Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Motorbevegelser under brems og akselerasjon

Startet av Sungrazer, lørdag 26. desember 2015, klokken 00:09

« forrige - neste »

Sungrazer

Jøss - visste ikke at motoren var så "løs" under der. Kanskje ikke så dumt å oppgradere til november revisjonen av software om man er redd for at motorfestene skal løsne. Spesielt om man har for vane å kaste bilen rundt på vei og/eller bane. :P


https://www.youtube.com/watch?v=h2GtmvhwtH0
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Beckern

#1
Tror nok ikke software oppgraderingen gjør så mye fra eller til der.
Det som gir de heftigste slagene her i norge er sleipe striper og smale dekk. Sammen gjør det at bakhjulene veldig ofte slipper et kort øyeblikk når man akselererer hardt ifm forbikjøring. Det rykket kjenner man godt i bilen.
Det er vel en recall elns ifm et motorfeste så vi får se.

pkhamre

Sitat fra: Sungrazer på lørdag 26. desember 2015, klokken 00:09Kanskje ikke så dumt å oppgradere til november revisjonen av software om man er redd for at motorfestene skal løsne.

Hvorfor det? Hva inneholder november-revisjonen? Må bilen inn til verksted for å oppgradere, eller kan jeg oppgradere selv?
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Sungrazer

Sitat fra: pkhamre på tirsdag 29. desember 2015, klokken 13:46
Sitat fra: Sungrazer på lørdag 26. desember 2015, klokken 00:09Kanskje ikke så dumt å oppgradere til november revisjonen av software om man er redd for at motorfestene skal løsne.

Hvorfor det? Hva inneholder november-revisjonen? Må bilen inn til verksted for å oppgradere, eller kan jeg oppgradere selv?

Den inneholder bl.a. en fiks som forhinder at bakhjulene spinner opp i voldsom hastighet om de ikke har kontakt med underlaget. Når hjulene treffer bakken igjen da kan man risikere at motorfester knekker under påkjenningen.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Beckern

Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 29. desember 2015, klokken 16:29

Den inneholder bl.a. en fiks som forhinder at bakhjulene spinner opp i voldsom hastighet om de ikke har kontakt med underlaget. Når hjulene treffer bakken igjen da kan man risikere at motorfester knekker under påkjenningen.

Ok, trodde fordelen det var siktet til var den mykere overgangen når man går ut av CC.
En sånn spinn begrensning kan nok være nyttig ved grisekjøring.

AndreS

Kunne jo utvidet bagasjerommet med plass til to tre handleposer...:)
I3 i bestilling

Sungrazer

Sitat fra: AndreS på torsdag 31. desember 2015, klokken 11:35
Kunne jo utvidet bagasjerommet med plass til to tre handleposer...:)

Hehe - du er ikke den første som er inne på den tanken. :) Så noen som hadde laget en cad-tegning for en utvidet brønn i bagasjerommet. :)
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA