Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jdemo (Roadster Chademo konvertering)

Startet av ravn, torsdag 17. desember 2015, klokken 17:54

« forrige - neste »

ravn

Ser at "Quick charge power" i USA har kommet langt med chademo lading for Roadster, og har nå åpnet for å betale depositum for oppgraderingen. Litt skeptisk til dette "fully refundable" som ikke går via en form for escrow løsning, men de virker jo seriøse. Noen andre som har vurdert dette?

Produsenten skal ha det til at ett firma på sørlandet skal kunne gjøre selve installasjonsjobbe når den tid kommer.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Brorson

Jeg er ikke oppe å går på alle lademuligheter.
Men vet at en Rav4 EV har fått montert Chademo i Rygge

ravn

Det er samme "kit" som skal kunne monteres i Roadster
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Da har jeg bestillt jdemo kit og Elbilmek tar jobben når utstyret kommer.

13kw lading (fra Fortum 43kw stasjoner) hjalp godt på muligheten for langkjøring, men å gå 50kw blir iallefall en helt ny verden.

Ikke minst vil jeg da faktisk slippe å betale for 43kw fart (2,50/min) når jeg bare får 1/3.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Sandpusher

Interessant! Kan du si noe om pris på dette?
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

ravn

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

hallvardr



RickI

Sitat fra: ravn på onsdag 02. mars 2016, klokken 14:31
Da har jeg bestillt jdemo kit og Elbilmek tar jobben når utstyret kommer.

- hvordan er det med garanti på batteri etter montering? La oss vite hvordan det går.
Selv er interessert i en jdemo for Mercedes b250e, men det tar litt lengre tid få tak i...

ravn

#9
Hei.

Ja det tok sin tid fra jdemo til roadster ble lansert og til ett kit var klart.
Men fikk det montert i går og kjørte direkte hjem fra Oslo til Stavanger.
Virket helt kjempe.

Jeg har ikke garanti på batteri (gammel bil), men på ny så vil det sikkert bryte garantien :)


Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Angående garanti. Så på SpeakEV forumet at Tesla har sagt at chademo IKKE bryter garantivilkårene for batteriet.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

RickI

 :+1: veldig bra, takk for tilbakemeldingen og gratulerer med oppgraderingen!!! Ønsker mange elektriske kilometre videre :)
For vår del - vi har en Mercedes Electric, som vi liker ganske mye - men hurtiladingmangelen gjør den ubrukelig for langturer...Det er bare å vente på jdemo for mercedesen...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA