Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

bytte lyspærer

Startet av elbil-1, tirsdag 24. november 2015, klokken 09:54

« forrige - neste »

elbil-1

er det noen som har klart å bytte alle fire fjern- og nærlyspærene forran på bilen, UTEN å demontere lyktene eller andre ting i motorrommet?


spesielt den på ytterste side ved batteriet er helt umulig å komme til uten å ha små barnefingre..

Hjertesukk; hvorfor skal alle bilmodeller leveres med så utrolig trange plasser for lyspærer....


petgok

se for øvrig i tråden for mer info om lyspærer: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18874.0.html

brukte en tang med bøy på enden til å løsne pæreholderen på siden det var trangest. gikk fint.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Pomorbror

Ja det går, men er trangt.
Har byttet alle pærer

shuatorp

Kjempe-enkelt: God plass.
Tok meg 10min på fire pærer.
Åpne panseret og skru ut fire plastlokk og der er pærene.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

elbil-1

Da har du små hender - måtte fikle i 30-40 minutter med tang etc for å få tak på pæreholderen og vri løs pæren. Samme med montasje inn.

shuatorp

Sitat fra: elbil-1 på tirsdag 24. november 2015, klokken 22:10
Da har du små hender - måtte fikle i 30-40 minutter med tang etc for å få tak på pæreholderen og vri løs pæren. Samme med montasje inn.

Mye mulig, men tror ikke det skyldes det.
Man trenger ikke bruke knyttneven heller da, to tre fingre holder.



Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

elbil-1

Mine satt i allefall så fast at det ikke var nok med noen fingre og lett løsne dem...

HeltElektrisk

Sitat fra: elbil-1 på tirsdag 24. november 2015, klokken 23:54
Mine satt i allefall så fast at det ikke var nok med noen fingre og lett løsne dem...

Da kan vi vel trygt konkludere med at shuatorp muligens har litt små hender - men sterke fingre.... og at elbil-1 har veldig store hender - men svake fingre???  ;D

Takk for informative bilder shuatorp - så tålelig greit ut å komme til der i forhold til mye annet jeg har sett...  ::)
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

shuatorp

Sitat fra: HeltElektrisk på torsdag 26. november 2015, klokken 10:59
Sitat fra: elbil-1 på tirsdag 24. november 2015, klokken 23:54
Mine satt i allefall så fast at det ikke var nok med noen fingre og lett løsne dem...

Da kan vi vel trygt konkludere med at shuatorp muligens har litt små hender - men sterke fingre.... og at elbil-1 har veldig store hender - men svake fingre???  ;D

Takk for informative bilder shuatorp - så tålelig greit ut å komme til der i forhold til mye annet jeg har sett...  ::)

Hehe, du får sagt det :-)

Har byttet pærer på mye værre biler enn dette.
Det vanlige er jo å få en sår eller tre på knoker/fingre da man bytter pærer.
På min forrige bil (den før iMiev'en) måtte jeg ta bilde inni der for å se hvordan jeg skulle få ut pæra og brukte 10min pr pære.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA