Next Gen seter - slitasje/deformasjon førersete - sidepute

Startet av rmr, onsdag 28. oktober 2015, klokken 14:25

« forrige - neste »

rr2000

Sitat fra: rmr på tirsdag 17. november 2015, klokken 08:14
Utfordrer deg til å legge ut bilde av din sidepute, siden du sier man kan fint leve med dette!
Dette er ingenting å syte over synes jeg, ulike bruksmønstre vil gi ulike bruksspor sånn er livet ;-) prøver å legge ved bilde av mitt sete etter 15.000 km
P85D

KrW

Har prøvd next gen setene hos forhandler et par ganger. Synes de blir litt trange. Går de ut noe?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Bjoris

Jeg var ikke i tvil, etter ett par skikkelige langturer så er jeg ikke mer enn middels fornøyd med dagens seter, problemet er at e er altfor vide i ryggen som gjør at en siger litt samme og inn mot midten av bilen, og jeg er dryg over skuldrene og 100+.

På next gen var de som skreddersydde for min rygg iallefall, men sitteputen var som før, men den er også vært helt ok på den gml setene.

Men dette blir jo smak og behag, syns jo også setene ser mye bedre ut uten at jeg ville valgt dem kun av den grunn...

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

rmr

Med all respekt rr2000 , hadde mitt sete sett slikt ut som ditt hadde jeg ALDRI tatt det opp.
Tok ett par nye bilder i dag , buen er ca. 20-30 cm lang , og på bilde to ser man at skinnet har "foldet" seg
Min bil er også gått 1/3 av din , skal uansett ikke se slik ut er min mening og kommer til å forfølge dette.
Takk for alle innspill i denne tråden :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Takk Mr. Hansen , din bil er kjørt nesten identisk km som min , vil påstå mitt sete ser litt verre ut :(
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Baldrian

Litt OT, men slik var i hvert fall servicen før.  Vi skriver mai 2014 og jeg hadde hatt min P85 i ca. tre uker og telefonen ringer i bilen.  Det var en mann fra Tesla i Nederland (snakket engelsk) og lurte på hvordan jeg var fornøyd med bilen.  Jeg sa som sant var at jeg var meget godt fornøyd, bortsett fra en liten ting, nemlig at varmeapparatet på auto virket dårlig (den gang ble det for varmt).  Dette noterte han seg.  Fem minutter senere ringer en hyggelig dame fra Tesla på Skøyen og sier hun har satt meg opp for service om en uke for å få fixet varmeapparatet.  Slik var det altså før.

Sendte en mail forleden til Skøyen og ba om service på vindusviskerautomatikk som virker dårlig, og svaret var at de dessverre ikke hadde ledig time til å fikse dette !!  Slik er det altså nå.

Bjoris

Nå forstod nok de fleste at slik det var i begynnelsen kunne det ikke fortsette når det kom tusner på tusner på veiene, da måtte bilene vært nærmest feilfrie.

Men det var tider, i fjor sommer fikk vi knirk i styringen, jeg var i Bodø på tur sørover og stilte spørsmål her på forumet, noe tid etter ringte Tesla Trondheim og lurte på om jeg kunne svinge innom når jeg var på vei nedover! Makeløst!:)

andvib

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. november 2015, klokken 08:42

Så her må det være feil Recaro har gjort under produksjon (Noe jeg tviler på siden det gjelder vel så å si alle). Eller at Tesla har bestilt billige seter med den billigste skinntypen osv for å få ned prisen.
Eller kanskje det bare er skinn fra kuer som har dødd en naturlig død av alderdom så er derfor det er rynkete og slapt.
Det er jammen mange her inne som ikke har hatt dyre skinnseter før. Individual-skinnet til BMW er veldig likt (mykt,tjukt) - og sikkert hva Tesla har prøvd å matche. Koster 20-30 tusen mer enn standardskinnet til bmw, og er mindre holdbart.  Standardskinnet til bmw og audi ihvertfall er hardt som nylonlerret, så ikke så rart at det er mer holdbart. Selvfølgelig treffer ikke Tesla 100% med alt (sidestoppen feks er lite gjennomtenkt)  i år 1 eller 2, men det gjør jo ikke 100år gamle produsenter som bmw,audi,mb heller? Særlig dyrt og fancy ekstrautstyr hos de tre tyske har mye feil, men slik er det jo, betatesting der hvor det er betalingsvilje. Mange her inne som kommer fra Hyundai og bmw 520d med standardskinn som fyrer hverandre opp og har helt urealistiske forventninger til hva en 1.gangsprodusent av en ny bilmodell kan levere.
2019 Model S Long Range
2019 Model 3 Long Range

Teslanewbie

Sitat fra: andvib på lørdag 21. november 2015, klokken 00:52

Så her må det være feil Recaro har gjort under produksjon (Noe jeg tviler på siden det gjelder vel så å si alle). Eller at Tesla har bestilt billige seter med den billigste skinntypen osv for å få ned prisen.
Eller kanskje det bare er skinn fra kuer som har dødd en naturlig død av alderdom så er derfor det er rynkete og slapt.
Det er jammen mange her inne som ikke har hatt dyre skinnseter før. Individual-skinnet til BMW er veldig likt (mykt,tjukt) - og sikkert hva Tesla har prøvd å matche. Koster 20-30 tusen mer enn standardskinnet til bmw, og er mindre holdbart.  Standardskinnet til bmw og audi ihvertfall er hardt som nylonlerret, så ikke så rart at det er mer holdbart. Selvfølgelig treffer ikke Tesla 100% med alt (sidestoppen feks er lite gjennomtenkt)  i år 1 eller 2, men det gjør jo ikke 100år gamle produsenter som bmw,audi,mb heller? Særlig dyrt og fancy ekstrautstyr hos de tre tyske har mye feil, men slik er det jo, betatesting der hvor det er betalingsvilje. Mange her inne som kommer fra Hyundai og bmw 520d med standardskinn som fyrer hverandre opp og har helt urealistiske forventninger til hva en 1.gangsprodusent av en ny bilmodell kan levere.

Åja ... får inntrykk av at du ikke har eiet premium bil tidligere.

Har aldri sett seten som rynker seg eller lær som strekker seg  på så kort tid som de gjør på tesla .

Har aldri opplevd dette på mine tidligere biler .

Blir patetisk når folk bruker dustete argument for å forsvare en suboptimal produkt ..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Softblue

Jeg vurderer Tesla og har sett på flere nye Tesla med next.gen. skinnseter, men jeg må si at jeg synes skinnet virker billig og simpelt i forhold til kvaliteten på skinnsetene i min Mercedes B Electric. Skinnseter i Mercedes koster da også mer enn i Tesla, men jeg synes ikke det er noen unskyldning når Tesla prøver å være i premium-klassen. Skinnet i Tesla minner meg om skinnseter i diverse asiatiske biler. Og så liker jeg ikke nakkestøttene i Teslaen, men det er en annen sak. Jeg vurderer derfor tekstilseter i stedet.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

krl

Setene i B Electric Drive er overlegne begge Tesla-variantene. Både med tanke på kvalitet og innstillingsmuligheter. Tesla-setene krever at man er ekstremt forsiktig når man setter seg inn. Ikke kom borti sidestøtten; da blir den stygg i løpet av et par måneder..

andvib

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 21. november 2015, klokken 10:54

Åja ... får inntrykk av at du ikke har eiet premium bil tidligere.

Har aldri sett seten som rynker seg eller lær som strekker seg  på så kort tid som de gjør på tesla .

Har aldri opplevd dette på mine tidligere biler .

Blir patetisk når folk bruker dustete argument for å forsvare en suboptimal produkt ..

Hyundai? 520d med standardskinn? Har du hatt dyrt seteskinn før?
2019 Model S Long Range
2019 Model 3 Long Range

Diravi

Sitat fra: andvib på lørdag 21. november 2015, klokken 00:52

En merkelig argumentasjon. Du sier egentlig: "Dere enklere sjeler som ikke forstår dere på luksus skjønner ikke at dette er så flott et skinn at du ikke må forvente at det holder mål. Derfor er det også ekstra dyrt."

Hvem blir egentlig lurt her?  8)

Jeg har hatt tre biler med skinn, derav to Citroën XM med det tykkeste skinnet franske kuer kan varte opp med. Dette bildet er ikke av min bil, men en tilsvarende av samme årgang. Ettersom det hverken har strukket seg eller fått stygge skrukker i løpet av de 15-20 årene siden bilen var ny, så må det altså være en elendig skinnkvalitet. Du formerlig SER hvordan det er hardt og stivt som lerret, ikke sant?  ;D

https://www.flickr.com/photos/andersks/23177569045/in/album-72157659127930573/

Jeg vil tro at 99 % av kundene til Tesla er best tjent med skinn og stopping som møter allmenne krav til bilinteriør. Forbrukerrådet er nok også av samme oppfatning; muligens kjører de Hyundai.

2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

serenejet

Her er BMWs aller beste skinn etter 60.000 kilometer (2007 m6):

2025 ID.Buzz GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA