Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Next Gen seter - slitasje/deformasjon førersete - sidepute

Startet av rmr, onsdag 28. oktober 2015, klokken 14:25

« forrige - neste »

Bjoris

#75
Når Tesla får lagd sine seter eksternt så får de samtidig erfaringen og kunnskapen til leverandøren så det er ikke noe argument at Tesla ikke har så mye erfaring som BMW.

Vel, får håpe min som produseres i januar har en mer solid løsning, så ikke bra ut, men bruken er også veldig forskjellig. Jeg er 100+, men sportssetene i min 2010 A6 så like fine ut som nye på 80.000 km, samtidig så jeg tilsvarende biler på brukmarkedet med veldig slitte sidevanger så de tåler ikke alt de heller. Jeg passet bare på å ikke sette skalkene rett på sidevangene, men heller få rassen der det skal med en gang, lårene er ikke så harde og dermed gikk det altså helt brillefint med setene, slik behandling MÅ Tesla sine next gen også tåle ellers vil alle setene bli ødelagt før heller enn siden

Teslanewbie

Sitat fra: andvib på lørdag 21. november 2015, klokken 16:11
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 21. november 2015, klokken 10:54

Åja ... får inntrykk av at du ikke har eiet premium bil tidligere.

Har aldri sett seten som rynker seg eller lær som strekker seg  på så kort tid som de gjør på tesla .

Har aldri opplevd dette på mine tidligere biler .

Blir patetisk når folk bruker dustete argument for å forsvare en suboptimal produkt ..

Hyundai? 520d med standardskinn? Har du hatt dyrt seteskinn før?

Nei men bmw 530d 2007 . Mb Clk 2002. Audi TT .2004 Porsche 911 C2 2006 . Bmw x5 2010 med comfor seter og bmw x3 2013.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

GOS

Sitat fra: bjoris på lørdag 21. november 2015, klokken 18:45
Når Tesla får lagd sine seter eksternt så får de samtidig erfaringen og kunnskapen til leverandøren så det er ikke noe argument at Tesla ikke har så mye erfaring som BMW.

Vel, får håpe min som produseres i januar har en mer solid løsning, så ikke bra ut, men bruken er også veldig forskjellig. Jeg er 100+, men sportssetene i min 2010 A6 så like fine ut som nye på 80.000 km, samtidig så jeg tilsvarende biler på brukmarkedet med veldig slitte sidevanger så de tåler ikke alt de heller. Jeg passet bare på å ikke sette skalkene rett på sidevangene, men heller få rassen der det skal med en gang, lårene er ikke så harde og dermed gikk det altså helt brillefint med setene, slik behandling MÅ Tesla sine next gen også tåle ellers vil alle setene bli ødelagt før heller enn siden
Støtter deg der. Når jeg solgte 2009 modell A6 kjørt ca 50.000 etter 3 år så var S-line sports skinn setene på førersiden lite slitt, mens konas sete som var veldig lite brukt var veldig slitt på høyre sidevangen. Det har nok en del å si hvordan en går inn/ut og type klær en har på seg. Prøvde å klage til Audi, men fikk like tåpelige svar der som enkelte her får hos Tesla.
(Og kona er en del mindre og 35% lettere enn meg)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Toonster

Sitat fra: GOS på lørdag 21. november 2015, klokken 23:49
Sitat fra: bjoris på lørdag 21. november 2015, klokken 18:45
Når Tesla får lagd sine seter eksternt så får de samtidig erfaringen og kunnskapen til leverandøren så det er ikke noe argument at Tesla ikke har så mye erfaring som BMW.

Vel, får håpe min som produseres i januar har en mer solid løsning, så ikke bra ut, men bruken er også veldig forskjellig. Jeg er 100+, men sportssetene i min 2010 A6 så like fine ut som nye på 80.000 km, samtidig så jeg tilsvarende biler på brukmarkedet med veldig slitte sidevanger så de tåler ikke alt de heller. Jeg passet bare på å ikke sette skalkene rett på sidevangene, men heller få rassen der det skal med en gang, lårene er ikke så harde og dermed gikk det altså helt brillefint med setene, slik behandling MÅ Tesla sine next gen også tåle ellers vil alle setene bli ødelagt før heller enn siden
Støtter deg der. Når jeg solgte 2009 modell A6 kjørt ca 50.000 etter 3 år så var S-line sports skinn setene på førersiden lite slitt, mens konas sete som var veldig lite brukt var veldig slitt på høyre sidevangen. Det har nok en del å si hvordan en går inn/ut og type klær en har på seg. Prøvde å klage til Audi, men fikk like tåpelige svar der som enkelte her får hos Tesla.
(Og kona er en del mindre og 35% lettere enn meg)

Audi gjengen så vel at den spisse rumpa til kona hadde forårsaket det, men mtp kundeservice kunne de kanskje ikke si det direkte? :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

rmr

Løfter denne litt.

Har hatt bilen inne på diverse reklamasjonsting , småsaker.

Da ble denne tatt opp igjen.

Resultat :
Concern: Seat upholstery is damaged / blemished / worn / discolored (1st Row)
Corrections: 1st Row Seat Assemblies & Hardware General Diagnosis Conclusion: No
Trouble Found

Inspected and tested the customers seat regarding the customer concern of wear. The
seat has normal wear and is not be replaced.
Included the Service Center Shop Forman in the inspection and he agrees, normal
wear no need to replace.

Så da var saken avsluttet fra Tesla sin side! Jeg har sagt at jeg ikke aksepterer det og vil ha en skritlig begrunnelse på NORSK , og at dette vil bli tatt videre mot forbrukerråd.

Irriterer meg å bruke tid på dette her , har sett på 10 - 20 andre NextGen seter , har ikke sett noen med slik skade som min sittepute har. Jeg slipper ikke denne :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Diravi

2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.


rmr

Er i kontakt med NAF nå , så om dere kan poste bilde av deres sidestøtter som er som de skal være så er jeg evig takknemlig. Greit å få vist mottrekk til min sidestøtte , så hiv ut bilder folkens , og skriv km.stand , takk på forhånd :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Diravi

Sitat fra: rmr på torsdag 14. april 2016, klokken 23:42
Er i kontakt med NAF nå , så om dere kan poste bilde av deres sidestøtter som er som de skal være så er jeg evig takknemlig. Greit å få vist mottrekk til min sidestøtte , så hiv ut bilder folkens , og skriv km.stand , takk på forhånd :)

Eller rett og slett ta kontakt med bruker xref, jfr den tråden jeg viste til ovenfor. Han har da tydeligvis fått byttet sitt sete med mindre skader enn det er på ditt. Hvordan Tesla da skal forklare seg ut av din henvendelse er mer enn jeg kan skjønne!
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

rmr



Eller rett og slett ta kontakt med bruker xref, jfr den tråden jeg viste til ovenfor. Han har da tydeligvis fått byttet sitt sete med mindre skader enn det er på ditt. Hvordan Tesla da skal forklare seg ut av din henvendelse er mer enn jeg kan skjønne!
[/quote]

Takk for støtten! xref har ikke samme defekt , hans utfordring er midt i sitteputen , så er ikke samme sak slik jeg ser det.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

vnm

Jeg fikk byttet mitt sete, som hadde en mindre "fold" enn det der. Ikke gi deg!
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

rmr

Sitat fra: vnm på lørdag 16. april 2016, klokken 08:29
Jeg fikk byttet mitt sete, som hadde en mindre "fold" enn det der. Ikke gi deg!

Takk! Jeg sender deg en PM om det er ok
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Da har denne saken fått en løsning. Setet blir byttet på en reklamasjon som ønsket fra meg hele tiden.

Rart hva man får til med en epost fra advokat :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA