Selge bil til Danmark

Startet av Meldola, torsdag 22. oktober 2015, klokken 17:15

« forrige - neste »

Meldola

Har akkurat fått en telefon fra en danske som vil kjøpe bilen. Dette er jo litt mer komplisert vil jeg anta, noen som har gjort det samme og vet hva jeg burde passe på?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

aness

Sitat fra: Meldola på torsdag 22. oktober 2015, klokken 17:15
Har akkurat fått en telefon fra en danske som vil kjøpe bilen. Dette er jo litt mer komplisert vil jeg anta, noen som har gjort det samme og vet hva jeg burde passe på?

Jeg hadde passet på en eneste ting, at pengene står på konto før nøklene blir overlevert.

Eksport burde ikke være selgers problem.

Tuxedo

Det vanlige når man kjøper bil i utlandet er vel at kjøper ordner alt papirarbeidet i forbindelse med import.

RaBalder

Du selger en bil. At kjøper er fra Danmark er ikke ditt problem.

• Vær ærlig på det som måtte være av småfeil og skavanker på bilen. Og dokumenter det skriftlig ovenfor kjøper.
  • Plukke av bombrikken.
  • Sørg for å få oppgjør på konto før du gir fra deg nøkler. Ikke noe dill med kontanter.
  • Ville også tatt turen innom en veistasjon sammen med kjøper slik at motorvogn-registeret også blir oppdatert (unngår fremtidige parkeringsbøter, bompasseringer, ....osv...)

hgs

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17813.0.html

Er inne på tanken selv. Det blir interessant å følge med på hvordan bruktprisene i Danmark utvikler seg fra mot nyttår.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Meldola

Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

jazzwheel

Sitat fra: Meldola på torsdag 22. oktober 2015, klokken 21:33
Takk for tilbakemeldinger  :)

Setter pris på om du kan fortelle om prosesen når den er gjennomført, gitt at det blir noe av.

Wabi-Sabi

Du bør ta av skiltene og levere disse til biltilsynet, så risikerer du ikke å motta regninger for bompasseringer og årsavgift.
Kjøper kan kjøre på norske prøveskilt til Danmark.
Kjøper skal ha med del en OG del 2 av vognkort som du signerer.
Vær sikker på at bilen blir tollet ut av Norge, dette må kjøper gjøre for å få den tollet inn i Danmark. Kjøper kan kontakte KGH Spedisjon på Svinesund som kan ordne utfortolling.
Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

Bjoris

Dersom bilen selges til Danmark, hvordan blir det med omreg.avgift? Staten skal ha det samme for avreg som omreg antar jeg, hehe;)??

MrBacardi

Man kan også søke om å få refundert den norske vrakpanten når man selger bilen ut av landet.
Fant noe info her: http://www.kpmglaw.no/pdf/refusjon-av-bilavgifter-ved-eksport
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Bjoris

jazzwheel

Muffinman

SitatOrdningen gjelder biler som er førstegangsregistrert etter 26. juni 2014

Siggen

Sitat fra: Wabi-Sabi på torsdag 22. oktober 2015, klokken 23:39
. Kjøper kan kontakte KGH Spedisjon på Svinesund som kan ordne utfortolling.

Utforselspapirer kan ordnes I alle stores havner med utenlandstrafikk.

Bjoris

Virker ikke så det er så veldig hot marked i Danmark? Jeg har ingen henvendelser fra Danmark, men bra interesse fra Norge.

Er det ikke på finn.no danskene ser?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA