Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EV power og ishavsveien

Startet av torkil, mandag 05. oktober 2015, klokken 14:54

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: RaBalder på onsdag 07. oktober 2015, klokken 15:55
Dem priser seg kanskje vekk i forhold til kundene, men det er jo ikke ulovlig. Hvis noen skal klandres for situasjonen, så synes jeg det er Transnova / Enova.

AR brøt løfter med når ting skulle være ferdig, og fremdeles ikke overholt krav om sanntidsdata. Når det gjelder pris er ikke det ulovlig, men vesentlig i forhold til mulig inntjening. Skal man betale 3750kr for et år lading er det greit å vite litt om selskapets omdømme og eventuelt (mangel på) økonomi. AR lar heller ladere stå nær ubrukt enn å senke prisen og gi mulighet til mer inntjening (det er mer penger i 10 hurtigladinger til 100kr enn 1 til 240?). Deres betalingsmodell trenger ladere relativt mange steder for å få nok kunder, noe de ikke har nå. Folk må gjøre det de vil i forhold til å betale for ett år, men jeg ville iallefall ventet til Enovastøtten var utdelt for neste runde, og sett hva AR sin reaksjon var.

torkil

Takk for mange svar!

Det var ikke meningen å starte en debatt om etikken, men jeg skjønner at mye av kritikken er berettiget.
Hovedpoenget mitt er at som boende i Trondheim så er det EV-power som virker som den greieste leverandøren av hurtiglading, og siden jeg regner med at jeg kommer til å hurtiglade mer enn 5 ganger / mnd, så virker det som en god deal å abbonnere på AR for å bruke EV-power. Ser liten grunn til å betale 399 / mnd for 15 ladinger, når jeg mot 1 års binding kan få lade så ofte jeg vil, og i tillegg benytte AR sine ladere.

Andreas Noteng

Ev-power kan brenne i h. for min del. Skulle lade på Berkåk i går, og da jeg så at jeg kom til å trenge en lading til samme dag kom jeg fram til at jeg likegjerne kunne ta en måneds abonnement. Først etter bestillinga opplyses det om at det er tre dager ventetid før det blir effektuert. Bindingstida så jeg heller ikke før etter registreringa. Resultatet ble at jeg kjørte en annen vei tilbake og ladet semihurtig på orkganger. Håpløs ordning at det skal koste en liten formue pr. Lading, enten du lader et minutt eller en time.
Kommer av prinsipp bare til. Benytte meg av fortum, gk og statoil som har noenlunde fornuftige betalingsordninger.
Ok med abb for den som har behov for det, men jeg lader med 32amp hjemme, og trenger hurtiglader kun på langtur, hvilket ikke skjer så ofte at abonnement er nødvendig.

Arctic Roads

Sitat fra: Panduck på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 21:53
Sitat fra: torkil på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 13:31
Hvis det bare er 1 års bindingstid som er "problemet" med ishavsveien, så synes jeg det virker som en god deal for meg, rett og slett ganske billig. Har en EV-power-stasjon som jeg kan lade på når jeg handler mat på vei hjem fra jobb, og de fleste lengre turer går sørover langs E6, så da vil forhåpentligvis ishavsveien dekke mesteparten av behovet.

Arctic Roads har fremdeles ikke sanntidsdata på plass for de nye ladestasjonene (noe som og var et krav fra Transnova)

Våre ladere har sendt sanntidsdata til Nobil helt siden etableringen. Vi har gjort en ekstra sjekk idag og kan bekrefte at signalene sendes fra oss, og at de er kvittert mottat av Nobil. Hvorfor de ikke dukker opp på Elbilforeningens hurtigladekart kan vi ikke svare for, men vi har gjort Elbilforeningen oppmerksom på temaet.

torkil

Jeg sjekket ikke dette med bindingstid for EV power før i dag, og det er jo 12 mnders binding der også. Da virker det jo helt høl i hodet å ta 399,- / mnd når man får man får den samme tjenesten for 312,50,- / mnd hos AR. Men det er kanskje bare meg :o

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Arctic Roads på torsdag 08. oktober 2015, klokken 13:36
Våre ladere har sendt sanntidsdata til Nobil helt siden etableringen. Vi har gjort en ekstra sjekk idag og kan bekrefte at signalene sendes fra oss, og at de er kvittert mottat av Nobil. Hvorfor de ikke dukker opp på Elbilforeningens hurtigladekart kan vi ikke svare for, men vi har gjort Elbilforeningen oppmerksom på temaet.

Sanntidsdata fra Arctic Roads vises i hvert fall på m.ladestasjoner.no og tilhørende apper, mottatt fra NOBIL.
Også på den latterlig lange remsa på høyre side av hurtigladekartet på www.ladestasjoner.no, og på denne mobilvisninga som heller ikke er så praktisk: http://www.ladestasjoner.no/mobil/nobilvakermobile.php

Nei, bruk den ordinære kartvisninga i mobilversjon eller som app for iPhone og Android, så får du ved å gå inn på ladestasjonene sanntidsstatus for hvert eneste ladepunkt NOBIL samler inn og videreformidler data.
St.Hanshaugen

Panduck

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på søndag 18. oktober 2015, klokken 21:55
Sanntidsdata fra Arctic Roads vises i hvert fall på m.ladestasjoner.no og tilhørende apper, mottatt fra NOBIL.

Nå kommer det endelig frem. på m.ladestasjoner.no sto det i lang tid kun "?" på laderene over Dovre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA