Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Superbatteri

Startet av andreash, tirsdag 15. mai 2007, klokken 14:03

« forrige - neste »

andreash

Prøver å legge ut et pdf dokument.
Svært spennende ny teknologi..
Mulig folk her inne vet om det allerede, men legger det nå ut allikevel..

Andreas
Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Buddy 2007
Leaf 2013
Nå: Opel Ampera-e

El rayo

#1
Etter skumlesing har jeg følgende kommentar: Når de oppgir "andre batterier" til å ha en levetid på 3-5 år og 1000 sykluser må de mene blybatterier. Da er dette batteriet ikke så fantastisk lenger.

Har også tidligere sett batterityper som virker svært lovende i laboratorietester, men som sier takk for seg allerede etter 10 sykluser i en elbil.

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Boogie

Vi har jo 1500-2000 sykluser på NiCad batteriene våre i dag.
En økning til 15000-20000 høres jo helt fantastisk ut.
Da ser det ut til at batteriene kan overleve bilens levetid....

Fortsetter vi med samme kjøremønster som i dag (bruker dagens batterier i 8-10 år), så snakker vi om 80-100 år!!!
De sier selv at batteriet har en levetid på 20 år, kansje vi ikke klarer å bruke opp antall syklinger....

Men jeg regner med at vi kommer til å bruke bilen mye mer siden de har en ladetid på 10 min (hurtiglader som du ikke har i din garasje).

Allikevel blir levetiden god.

Men hva blir prisen?????
Høres ikke billig ut. :-\
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

andreash

Hei igjen..

Fikk svar på en prisforespørsel i dag tidlig..
Der sier de at prisen er pr.idag 2.00$ pr Wh..

Et lite regnestykke:
La oss si at vi trenger ca 140V og 75Ah => P=140*75= 10500

10500*2$*6($/nok)= 126.000 Kr

Vel..

Dyrt ja, men jeg blir ikke vettskremt.. Det er tross alt i startfasen til denne teknologien..

Flere Amerikanske bilfirmaer har begynt å bruke disse batteriene, og det må jo nødvendigvis drive prisene nedover.. (Phoenix motorcars f.eks)

Her er forresten e-posten jeg fikk:

SitatGood morning, Mr. Haveland.

Thank you for your interest in Altairnano, Inc.  Altairnano is committed to creating and delivering innovative products that improve the quality of life and is excited about its Advanced Materials and Power Systems (AMPS) business. The NanoSafe batteries about which you inquired are part of this business.

In response to your question, the price of the NanoSafe batteries is currently at $2.00 USD per wh, and the company is working effectively to reduce the cost per wh.  I have attached two information sheets that provide more specific information on the batteries and should provide you with a greater understanding of both Altairnano and its innovative work in battery technology.  If you have further questions, please contact:

Jeff Yambrick
Business Development Manager


Again, thank you for your interest, and have a wonderful week.





Regards,
Cory Stahl
Marketing Analyst
Altairnano, Inc.


Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Buddy 2007
Leaf 2013
Nå: Opel Ampera-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA