Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladegarasje på Vulkan

Startet av Sindrefs, onsdag 16. september 2015, klokken 11:01

« forrige - neste »

sjokomelk

Sitat fra: jensma på torsdag 23. februar 2017, klokken 22:49

Når jeg logger inn på https://portal.chargedrive.com/mypage/, så ser jeg to brikker. En med langt nummer og en med kort nummer. Har dere også det? Mulig at den ene er brikken og den andre er appen? Det er Elbilforeningens brikke jeg benytter, Fortum sin har jeg ikke. Ser nå at kjøpshistorikken min er tom. Jeg får prøve å slette kortet mitt og legge det inn på nytt før jeg tester igjen.
Det lange nummeret er Fortum sin brikke. Det korte er Elbilforeningen sin brikke.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

jensma

Fikk nettopp 20 identiske tekstmeldinger om at "Anlegget i Maridalsveien 17, Vulkan P-hus avvikles". Noen som vet noe mer? Antar det bare gjelder plassene som kommunen leier, og at det har sammenheng med at de etter hvert åpner sitt eget anlegg på andre siden av Maridalsveien?
e-Golf (2015)

Orbit

Jeg fikk 101 (!!!) SMS'er fra dem, har brukt anlegget ca 10 ganger.

Årsaken er nok at OnePark skal overta anlegget 1. oktober. Jeg har ikke klart å finne ut om de vil ha en tilsvarende avtale med kommunen. Anlegget på andre siden av Maridalsveien er så langt jeg vet ennå ikke åpnet, men skal sykle forbi der i ettermiddag og sjekke status.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jensma

Ja riktig, det kan stemme. Så tekstmeldingen kom altså fra Europark, sto jo ikke hvem som var avsender ::) Ikke særlig nyttig info, med andre ord. Med mindre man har fast leieavtale. De har jo allerede tatt i bruk Easypark-appen, så forbrukerne vil ikke merke noen forskjell.
e-Golf (2015)

Orbit

#49
OnePark bruker sin egen "AutoPay"-løsning på Vulkan. Da leses skiltnummer automatisk på inn- og utkjøring. Dersom en har kundeforhold fra før, trekkes betaling automatisk fra kort. Dersom ikke, kan en betale på automat, eller innen 48 timer til å gå på nettsidene og betale. Gjør en ingen av delene, kommer faktura + gebyr i posten.

https://onepark.no/autopay

Edit: Ingen antydning til at kommunens anlegg på oppsiden av veien skal komme i drift snart. Heller ingen merking på Onepark sine automater om fri elbilparkering på kveld/helg.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

#50
Oppdatering: OnePark har lagt inn sone 8345 i EasyPark for gratis elbilparkering på Vulkan på kveld/natt. Jeg har ikke testet hvordan dette fungerer sammen med automatisk skiltlesing, men håper det går an å legge inn dette i app'en etter innkjøring (og ikke før).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

DanielSG

Du må kjøre inn før du starter parkering i appen. Når du kjører inn registreres skiltnummeret ditt automatisk og når du starter appen knyttes det sammen med den automatiske avlesningen.

miceagol

Hva skjer med ladegarasjene på Vulkan?

Amatøren

Miljøpartiet De Gale skal ikke ha biler i byen?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Myrvang

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Orbit

Aldri åpnet. Var egentlig klart, men så skulle det "bare" gjøres noen brannhemmende tiltak....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jan.lrsn

Noen som vet hvor lenge avtalen om gratis lading over natten på  Vulkan p-hus med Oslo kommune varer?

jensma

Sitat fra: miceagol på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 11:07
Hva skjer med ladegarasjene på Vulkan?
Det er prøvedrift der, tipper det åpner om ikke lenge. Det under festningen har åpna, og portåpneren til Maridalsveien ligger allerede i appen.

Avtalen med Vulkan er i hvert fall ut 2018, og sikkert lenger. Det er for få som bruker tilbudet per nå (selv når det er gratis), så de trenger nok subsidier fra kommunen.

Bli med på norgesrekord (test av anlegget) på torsdag:
https://elbil.no/bli-med-pa-a-sette-laderekord-pa-vulkan/
e-Golf (2015)

eisa01

Er det fortsatt mulig å lade gratis her?
Finner ikke noe info på kommunens sider

Electric cars in Norway

#59
eisa01 :+1: :+1:

Kopi:
Vulkan P-hus er det gratis parkering av elbil med strøm (3,6 kW) mellom kl 17:00 og 09:00 alle hverdager, samt kl 17:00 til 11:00 lørdag og søndag. Tilbudet gjelder for de 100 ladeplassene som er tilgjengelig. Merk at det kan bli fullt. Betaling for lading foreståes av ladeoperatøren Fortum. Mer informasjon om dette finner du på fortum.no/vulkan.
https://onepark.no/parkering/oslo/vulkan-p-hus/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA