Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Administrator og avgjørelser + informasjon.

Startet av laumb, tirsdag 01. september 2015, klokken 15:38

« forrige - neste »

moderator 2

Hei

Det jobbes med taptalk.

Problemet mitt som administrator på forumet er at tapatalk kontoen er registrert på lars@elbilforum.no. Så har noen luringer i elbilforeningen slettet alle epost-kontoer for @elbilforum.no. Dermed får jeg ikke resatt passordet for tapatalk-kontoen og dermed får jeg ikke logget meg inn til tapatalk sitt kontrollpanel. Det er ingen i elbilforeningen som har greid å sette opp disse andressene igjen. Eposter til webmaster@elbilforum.no blir følgelig heller ikke videresendt til meg.

Jeg kan heller ikke opprette en ny bruker hos tapatalk og starte på nytt, da siten elbilforum.no allerede er registrert hos tapatalk. Tapatalk tar ikke i mot henvendelser, de svarer kun på henvendelser via bruekrforumet sitt. Der har jeg forsøkt å få hjelp, og bedt dem om å endre epost adressen for kontoen som elbilforum.no er registrert på, uten at de har svart på dette.

Jeg føler at jeg stanger hodet både hos elbilforeningen og hos tapatalk for å få dette til å virke igjen. Status er dermed at jeg ikke vet når tapatalk kommer opp igjen.

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Allram

Sitat fra: Forum Admin på tirsdag 08. september 2015, klokken 14:46
Hei

Det jobbes med taptalk.

Problemet mitt som administrator på forumet er at tapatalk kontoen er registrert på lars@elbilforum.no. Så har noen luringer i elbilforeningen slettet alle epost-kontoer for @elbilforum.no. Dermed får jeg ikke resatt passordet for tapatalk-kontoen og dermed får jeg ikke logget meg inn til tapatalk sitt kontrollpanel. Det er ingen i elbilforeningen som har greid å sette opp disse andressene igjen. Eposter til webmaster@elbilforum.no blir følgelig heller ikke videresendt til meg.

Jeg kan heller ikke opprette en ny bruker hos tapatalk og starte på nytt, da siten elbilforum.no allerede er registrert hos tapatalk. Tapatalk tar ikke i mot henvendelser, de svarer kun på henvendelser via bruekrforumet sitt. Der har jeg forsøkt å få hjelp, og bedt dem om å endre epost adressen for kontoen som elbilforum.no er registrert på, uten at de har svart på dette.

Jeg føler at jeg stanger hodet både hos elbilforeningen og hos tapatalk for å få dette til å virke igjen. Status er dermed at jeg ikke vet når tapatalk kommer opp igjen.

Lars

Har skjedd med meg tidligere også, jeg fikk svar iløpet av 3-4 dager.

Se følgende info:
https://blog.tapatalk.com/knowledgebase/i-cant-publish-my-forum-because-the-url-is-in-use-why/

Trykk så på Contact US, eller send en epost til support@tapatalk.com

Problem løst iløpet av noen dager.

Edit: Ser ikke helt hvorfor du må ta tilgang til kontrollpanelet til Tapatalk kun for å oppdatere addon'en, har aldri trengt dette selv.. men men.
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

moderator 2

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Sandpusher

Sitat fra: Forum Admin på tirsdag 08. september 2015, klokken 14:46
Hei

...

Så har noen luringer i elbilforeningen slettet alle epost-kontoer for @elbilforum.no. Dermed får jeg ikke resatt passordet for tapatalk-kontoen og dermed får jeg ikke logget meg inn til tapatalk sitt kontrollpanel. Det er ingen i elbilforeningen som har greid å sette opp disse andressene igjen. Eposter til webmaster@elbilforum.no blir følgelig heller ikke videresendt til meg.

...

Lars
Ja, da er det jo ikke rart at du ikke har fått med deg mailen min. :)
Skal ikke plage deg mer for nå, og la det være klinkende klart: Jeg er iallefall veldig takknemlig for arbeidet du legger ned i dette!

Mvh Vidar
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

NegativeElectrode

#64
Jeg ble også bannet pga referral lenke i profilen. Jeg postet aldri linken i noe innlegg.

Jeg mente den var relevant da dette forumet promoterer elbiler generellt, og Tesla underforumet promoterer Tesla spesielt. Dette passer greitt inn med det jeg skriver her. Den minst støyende måten å informere om en slik lenke, i et avgrenset tidsrom er i profilen. Dersom noen bestemte seg for å kjøpe en pga noe jeg skrev Tesla var det hensiktsmessig at lenken var tilgjengelig under mine innlegg.
Å legge ut sin referral link er ikke irrelevant ift promotoering av elbiler og Tesla. I prinsippet kan hvilken som helst lenke i profilen være av kommersiell art. Skal man forby lenker i profilen?

Jeg fikk ingen advarsel om at dette brøt med forumets regler, og kan ikke se at det på noe tidspunkt ble advart om referral lenker i profilen på forhånd. For å finne ut hva som var problemet, etter å ha fått beskjed om at jeg hadde brukt en svartelistet IP-adresse (misvisende) måtte jeg slette cookies og begynne å lete. Veldig dårlig håndtert av forum admin, og er på grensen til at jeg gjør som laumb.

Hadde jeg fått beskjed ville jeg fjernet lenken. Jeg mener blokkingen er en overreaksjon aka for mye Møllers tran (ups, der var reklame igjen ja). I det store og hele postes det vel kommersielle lenker over en lav sko her til produkter (elbiler). Hvis jeg var forum admin ville jeg ikke brukt tid på være lenkepoliti.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

dosmont

#65
Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 08. september 2015, klokken 17:36
Jeg ble også bannet pga referral lenke i profilen. Jeg postet aldri linken i noe innlegg.

Jeg mente den var relevant da dette forumet promoterer elbiler generellt, og Tesla underforumet promoterer Tesla spesielt. Dette passer greitt inn med det jeg skriver her. Den minst støyende måten å informere om en slik lenke, i et avgrenset tidsrom er i profilen. Dersom noen bestemte seg for å kjøpe en pga noe jeg skrev Tesla var det hensiktsmessig at lenken var tilgjengelig under mine innlegg.
Å legge ut sin referral link er ikke irrelevant ift promotoering av elbiler og Tesla. I prinsippet kan hvilken som helst lenke i profilen være av kommersiell art. Skal man forby lenker i profilen?

Jeg fikk ingen advarsel om at dette brøt med forumets regler, og kan ikke se at det på noe tidspunkt ble advart om referral lenker i profilen på forhånd. For å finne ut hva som var problemet, etter å ha fått beskjed om at jeg hadde brukt en svartelistet IP-adresse (misvisende) måtte jeg slette cookies og begynne å lete. Veldig dårlig håndtert av forum admin, og er på grensen til at jeg gjør som laumb.

Hadde jeg fått beskjed ville jeg fjernet lenken. Jeg mener blokkingen er en overreaksjon aka for mye Møllers tran (ups, der var reklame igjen ja). I det store og hele postes det vel kommersielle lenker over en lav sko her til produkter (elbiler). Hvis jeg var forum admin ville jeg ikke brukt tid på være lenkepoliti.

adminlars sporet av denne tråden, Så bra at du fikk denne tråden inn på topic igjen.
Jeg ble også bannet av samme årsak, og har stort sett samme synet på saken.
Men beskrivelsen lekepoliti, blir feil beskrivelse, siden de følger allerede skrevne regler, mens adminlars lager regler etterhvert, og utifra hvilen dag han har.

Er det noen som har fått noe som ligner en beklagelse fra han da?

Siden det ikke er lov med referral lenke i signaturen, da er sikkert all annen "spam" fra brukerkontoene fjernet fra signaturfeltet å da?
Så da adminlars, da lurer jeg på, hva er lov å ha i signaturfeltet?  Greit om du skriver ja eller nei bak hver linje.

Link til egen hjemmeside?         
Link til andres hjemmeside?       
Link til annet forum?                 
Link til tråd på annet forum?     
Link til tråder i dette forumet? 
Link til Refferal programmet?
Link til egen nettbutikk?         
Link til andres nettbutikk?         
Link til eget dokument?           
Link til andres dokument?         
Link til egen Komersiell aktør? 
Link til Komersiell aktør?         

Så når du har svart på disse spørsmålene, så forventer jeg at du holder deg til svaret, for uforutsigbarheten du har vist den siste tiden, har ikke tjent noen.

dosmont
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

moderator 2

#66
1) Link til egen hjemmeside?       JA 
2) Link til andres hjemmeside?       JA
3) Link til annet forum?                JA
4) Link til tråd på annet forum?     JA
5) Link til tråder i dette forumet? JA
6) Link til Refferal programmet? NEI
7) Link til egen nettbutikk?     JA   
8) Link til andres nettbutikk?     NEI   
9) Link til eget dokument?   JA       
10) Link til andres dokument?   JA     
11) Link til egen Komersiell aktør? NEI
12) Link til Komersiell aktør?  NEI
13) Putte inn en youtube video i profilen? NEI

Du må visst ha dette inn med teskje. Jeg har svart deg nå i diverse mailer, men men du har enda ikke skjønt det.

Dette forumet er et diskusjonsforum, ikke et annonseforum. Diskuter også sak, ikke person. Har du annonser der du skal tjene penger, kan du gå et annet sted. Unntaket er under annonse-delen. Har du informasjon du mener er greit for andre brukere på forumet å få, kan dette legges i profilen, så lenge denne holdes kort, og er relevant. Annonser skal ikke legges inn her.

1) I profilen er det greit å legge inn link til egen hjemmeside. Kanskje har andre lesere interesse av denne siden. Er det uinteressant for andre lesere, så er det best å droppe det!

2) Dersom link til annen hjemmeside er relevant å dele med andre brukere på forumet, kan det være greit. Er det urelevant, eller du kan legge den inn i en tråd som omhandler det aktuelle emnet, så gjør heller det.

3) Du må gjerne linke til et annet forum, og jeg forutsetter at dette forumet også tillater å lenke til elbilforum.no....

4) Du må gjerne linke til en annen tråd på et annet forum, men jeg tror nok det bør være mer fornuftig å legge inn en lenke i en aktuell post på forumet. Tråd som lenker til tråder med uthenging av personer tillates ikke.

5) Du må gjerne lenke til tråd på dette forumet, men jeg tror nok det bør være mer fornuftig å legge inn en lenke i en aktuell post på forumet.

6) Link til Refferal programmet er kun reklame for å tjene penger. Reklame er ikke tillatt.

7) Dersom du poster innlegg, og driver egen nettbutikk innen elbilbransjen, er det viktig at leseren er klar over at du som forfatter av innlegg ikke nødvendigvis er objektiv, og kanskje har andre motiver for det du skriver, enn å hjelpe andre brukere. Da er det ønskelig at dette flagges i profilen. Er det en nettbutikk som selger Herbalife er det helt uinteressant og dermed forbudt. Jeg tror de fleste greier å se forskjellen her.

8) Link til andres nettbutikk er uinteressant i profilen, da den ikke gir leseren noe viktig informasjon. Link til andres nettbutikk er derfor ikke lov.

9) Link til eget dokument er lov, dersom det er viktig for andre lesere å ha tilgang til dette dokumentet, men jeg tror nok det bør være mer fornuftig å legge inn en lenke i en aktuell post på forumet.

10) Link til annet dokument er lov, dersom det er viktig for andre lesere å ha tilgang til dette dokumentet, men jeg tror nok det bør være mer fornuftig å legge inn en lenke i en aktuell post på forumet.

11) Dersom det er interessant for andre lesere å ha linken til egen kommersiell aktør, er det greit, slik at leseren kan gå inn på siden. Dersom det er urelevant i forhold til det som diskuteres på elbilforumet er det ikke tillatt.

12) Link til kommersiell aktør er ikke tillatt.

13) Putte inn en youtube video i profilen skaper bare støy og gjør profilen alt for stor. Legg heller ut en link til videoen i aktuell post, der det er formålstjenelig.


Jeg tror de aller fleste skjønner at profilen kan inneholde en kort informasjon man synes det er viktig å gi andre lesere (Hvor man bor og hva slags kjøretøy man har/får). Så er det greit å flagge at man kan ha næringsinteresser i det man skriver, slik at man unngår missforståelser. Utover det bør innhold i profilen begrenses.

Så kan man sikker lage en laaaang avhandling om hvert enkelt punkt, med tvilstilfeller osv. Jeg anser meg ferdig nå, så nå orker jeg ikke å bruke mer tid på dette.

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

dosmont

Takk for utfyllende og detaljert svar, da er reglene avklart.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

bosonic

#68
Takk for at du fortsatt orker å være administrator Lars!!

Jeg var ikke klar over at youtubelink i signaturen ikke var tillatt, men skjønner dette utmerket godt!!

Håper at elbilforum kan bestå mer eller mindre i eksisterende form og at medlemmene følger opp bestemmelsene så vi slipper unødvendig mas.


Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

hans.ks

Sitat fra: cairnz på tirsdag 08. september 2015, klokken 12:20
*Popcorn time*.

Slik drama hører med til ethvert forum, uansett om det er for bil, båt, spill eller kosmetikk. Noen få roper høyt og stygt, noen andre oppretter alternativer, eller lar utgåtte alternativer gjenoppstå.

Godt sagt, dette dramaet hører hjemme i alle forum enten det er "Enslige bestemødre" eller "Vi som mekker Volvo". Synes du gjør en god jobb, og du har tydelig gjort det klinkende klart for alle hva som er lov og ikke lov. Da krysser resten av oss brukere som ikke har refferals og youtube-linker i signatur at det ordner seg med Tapatalk snart. :-)
E-Golf med ventepumpe.

Motorwatt

Sitat fra: Eltomaso på mandag 07. september 2015, klokken 23:03
Jeg meldte meg ut av elbilforeningen da jeg ble bannet. Skulle tatt seg ut om jeg behandlet mine brukere slik på min arbeidsplass.

Kan jeg heller støtte TOCN sitt ladefond og deres forum fremover. De har tydeligvis en noe mer normal type gult kort før rødt kort filosofi.
Dett er det jeg vet om deg. Hvem er du, og hva skal du gjøre med de informasjonene du ber om?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA