Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: 691 på søndag 06. desember 2015, klokken 14:29
Det interessante er om Forbruerrådet forstår at der er en energi effekt begrænsning som begrænser motoreffekt, hvilket jo er fundamental anderledes end på en Nissan X-trail eller enhver anden ICE. Der er ingen tvivl om at Tesla spiller på den uvidenhed hos Forbrukerrådet. En god advokat bør kunne bortvise brugen af Nissan sagen.
Enig i at Nissan saken er lite relevat. Regelverket om hva som skal oppgis er derimot essensielt, og ikke minst hvor klart er dette regelverket?

Tesla var jo mye flinkere før med sine spesifikasjoner og oppga både gearing, moment og effekt ved ulike turtalls områder og beskrev batteribegrensning. Når kom dette regelverket Tesla refererer til?

Jeg vil nok tro at alle plug-in hybrider oppgir maksimaleffekt på elmotor og bensinmotor uavhengig og at den aritmetriske summen som imponerer alle ikke stemmer med en mekanisk sum fra en diefferensialmekanisme i bruk.
Forbausende ofte er ikke én og én lik to.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Sitat fra: Tesla65 på søndag 06. desember 2015, klokken 14:46
Jada, de var satt opp helt like, ikke noen fullspekket 85D og P85D.
Har ikke noe behov å ta stilling til det saken her gjelder, men å si at en har blitt lurt for 150 tusen blir feil.
Å spekke = sepsifisere
Være spekket = ha mye utstyr
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Cirrisky

Å spekke, spekker, spekket. Var ikke tvil om hva personen mente i den sammenhengen han brukte.

Tuxedo

Når man sier at noe er spekket med noe, så kommer det fra ordet spekk (flesk), fra en kokketeknikk hvor man dytter spekk inn i f.eks. kjøtt for å få det feitere.

Å spekke en bil, derimot, kommer fra den engelske forkortelsen spec., for specifications.

BMW850

Å spekke= spesifisere, velge utifra tilgjengelige motorer, ekstrautstyr osv.
Fullspekket = Mye, eller det meste av utstyr.

Ære så vanskelig  ???

PS. Det som er morsomt er at det her inne til og med blir diskusjoner av slikt ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tesla65

Hvis det er så vanskelig, så får jeg si satt opp likt da, eller konfigurert. Er jo grunnprisen vi må sammelingne.
Hvit P85 Solgt

lunitiks

"Enig i at Nissan saken er lite relevat. Regelverket om hva som skal oppgis er derimot essensielt, og ikke minst hvor klart er dette regelverket?"

Ikke så veldig...

"Description of tests for measuring the net power and the maximum 30 minutes power of electric drive trains
The electric drive train shall be equipped as specified in Annex 6 to this Regulation. The electric drive train shall be supplied from a DC voltage source with a maximum voltage drop of 5 per cent depending on time and current (periods of less than 10 seconds excluded). The supply voltage of the test shall be given by the vehicle manufacturer.
Note: If the battery limits the maximum 30 minutes power, the maximum 30 minutes power of an electric vehicle can be less than the maximum 30 minutes power of the drive train of the vehicle according to this test."

Dette har vi imidlertid vært igjennom før i denne tråden...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

kos

Denne saken er antagelig for de få helt spesielle mennesker som har et stort behov for å ha det siste nye og det aller beste og nå har de erfart at keiserens nye klær faktisk er hva de har kjøpt. Tror at man kan kjøpe lykke eller selvtillit og nå har den samme selvtilliten fått en smell.

Det er helt tullete hele saken og den største mangelen på en p85D er en skadet følelse av å ha den beste og så kom det en ny en litt fort.

Om man skal komme med en dokumentert mangel så er en skadet selvtillit en svært vanskelig sak - og faktisk er mangelen på en p85D like vanskelig å dokumentere. - ikke minst hva skal man med den mangelen og da er en skadet selvtillit faktisk lettere å dokumentere.

Ove Alset

Sitat fra: kos på søndag 06. desember 2015, klokken 16:06
Denne saken er antagelig for de få helt spesielle mennesker som har et stort behov for å ha det siste nye og det aller beste og nå har de erfart at keiserens nye klær faktisk er hva de har kjøpt. Tror at man kan kjøpe lykke eller selvtillit og nå har den samme selvtilliten fått en smell.

Det er helt tullete hele saken og den største mangelen på en p85D er en skadet følelse av å ha den beste og så kom det en ny en litt fort.

Om man skal komme med en dokumentert mangel så er en skadet selvtillit en svært vanskelig sak - og faktisk er mangelen på en p85D like vanskelig å dokumentere. - ikke minst hva skal man med den mangelen og da er en skadet selvtillit faktisk lettere å dokumentere.

Tror du har godt anlegg for å bli en lykkelig psykopat med mengder av selvtillit.....

kos

Nei - men ser at mange har blitt lurt i denne saken og det er ikke tesla som har lurt de. Så ja løgn og bedrageri kan svi men sannheten er ofte brutal.

Omnilord

Sitat fra: kos på søndag 06. desember 2015, klokken 16:43
Nei - men ser at mange har blitt lurt i denne saken og det er ikke tesla som har lurt de. Så ja løgn og bedrageri kan svi men sannheten er ofte brutal.

Det er vel liten tvil om hva du mener om saken siden du har gjentatt dette ad nauseam. Tidligere har du gitt deg selv en karantenetid på ca. 1 måned – er det mulig å håpe på at du kan, for eksempel, gjenta den suksessen ved å ta en ny på ca. 1 år? Gjerne betydelig lenger, men tenkte vi kunne starte litt forsiktig.

Lag gjerne en tråd ala «Kos synser» så skal jeg til gjengjeld love å holde meg helt unna den.
X Sig reservert

kos

Hadde vært greit med noen faktiske data på hva som feiler P85D enn alt dette tullet om svindel, bedrag, holder som ikke holder mål og mangler og feil , men ellers ønsker jeg å beholde bilen.

Jeg skal sitte helt i ro og ikke kommentere noe som helst - om det kom noe dokumenterte faktiske påstander som kan verifiseres og som en domstol eller forbruker rådet klarer å forholde seg til. Til nå har det kun komt påstander som ikke holder mål. DOKUMENTER TAKK så skal jeg sitte i ro å se på. denne tråden runner 6 mnd til jul - sier litt om seriøsitet når ikke et eneste dokumentasjon på påstandene er lagt frem.

GOS

Sitat fra: cirys1 på søndag 06. desember 2015, klokken 13:32
Sitat fra: Siggen på søndag 06. desember 2015, klokken 12:47
Står det at 785000 er for en fullspekket p85d? Jeg vil anta at kofigurasjonen for hans eventuelle p85D var lik den 85D han bestlite?

Ja det står jeg spekket(forkortelse for fullspekket) en P85D og havnet på 785.000 kr, merkelig at det kan tydes på flere måter.

Hva du eventuelt antar har jo svært lite med hva som faktisk står skrevet, det var du som startet polititullet jeg leser bare hva som står.. :)
Cirys1

Jeg var OVERHODET ikke i tvil at han mente en P85D spec'et på samme nivå som hans S85D. Han skrev til og med at det var med 19" som vil klart si at den IKKE var fullspec'et.

Det at du klarer å si at spekket = forkortelse på full spekket sier mye om deg og hva det er du driver med. Det er trist at du har lagt deg på det sporet du har gjort i en del situasjoner.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Te$la

Sitat fra: kos på søndag 06. desember 2015, klokken 17:10
Hadde vært greit med noen faktiske data på hva som feiler P85D enn alt dette tullet om svindel, bedrag, holder som ikke holder mål og mangler og feil , men ellers ønsker jeg å beholde bilen.

Jeg skal sitte helt i ro og ikke kommentere noe som helst - om det kom noe dokumenterte faktiske påstander som kan verifiseres og som en domstol eller forbruker rådet klarer å forholde seg til. Til nå har det kun komt påstander som ikke holder mål. DOKUMENTER TAKK så skal jeg sitte i ro å se på. denne tråden runner 6 mnd til jul - sier litt om seriøsitet når ikke et eneste dokumentasjon på påstandene er lagt frem.

At du ikke er i stand til å prosessere det som blir lagt frem gjør bare at du spamer ned tråden med gjentagelser, så vær så snill å ta den pausen slik at vi som faktisk eier en P85D kan komme innom tråden og vurdere reelle argumenter i saken   

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA