Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Kontaktor bytte er tydeligvis MEGET omfattende. Jeg fikk lånebatteri i bilen min, mens de skulle gjøre "reparasjonen " i batteriet. Er snart en måned siden og har ikke fått beskjed om at det er ferdig enda.

jazzwheel

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:00
Kontaktor bytte er tydeligvis MEGET omfattende. Jeg fikk lånebatteri i bilen min, mens de skulle gjøre "reparasjonen " i batteriet. Er snart en måned siden og har ikke fått beskjed om at det er ferdig enda.

Den uendelig lange lista over bekrefter det samme.

Cookie Monster

Ja ser ut som de regner 3 mann en hel dag for arbeidet med å bytte kontaktor. Så ikke rart det blir ventetid når det er en del som sliter med dette.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

HåkonE

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:19
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:00
Kontaktor bytte er tydeligvis MEGET omfattende. Jeg fikk lånebatteri i bilen min, mens de skulle gjøre "reparasjonen " i batteriet. Er snart en måned siden og har ikke fått beskjed om at det er ferdig enda.

Den uendelig lange lista over bekrefter det samme.

Så alternativet var å gjøre en svært kostbar jobb (både ift. antall biler og arbeid) for å oppgradere kontaktorer.

Eller å, uten å informere kundene, begrense motoreffekten over gratis software-oppgradering slik at kontaktorene ikke ble ødelagt.

Så kan man heller utvikle en ny kontaktor som tåler mer effekt og selge det inn som en oppgradering for nesten 100 000,-

Plutselig har en designfeil blitt til store inntekter og mengder av gratis reklame i pressen.

Genialt. Men sikkert ikke det som har skjedd her.  :)


691

Sitat fra: HåkonN på torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:19
Sitat fra: jazzwheel på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:19
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:00
Kontaktor bytte er tydeligvis MEGET omfattende. Jeg fikk lånebatteri i bilen min, mens de skulle gjøre "reparasjonen " i batteriet. Er snart en måned siden og har ikke fått beskjed om at det er ferdig enda.

Den uendelig lange lista over bekrefter det samme.

Så alternativet var å gjøre en svært kostbar jobb (både ift. antall biler og arbeid) for å oppgradere kontaktorer.

Eller å, uten å informere kundene, begrense motoreffekten over gratis software-oppgradering slik at kontaktorene ikke ble ødelagt.

Så kan man heller utvikle en ny kontaktor som tåler mer effekt og selge det inn som en oppgradering for nesten 100 000,-

Plutselig har en designfeil blitt til store inntekter og mengder av gratis reklame i pressen.

Genialt. Men sikkert ikke det som har skjedd her.  :)

hmmm

Teslanewbie

#935
Sitat fra: 691 på torsdag 01. oktober 2015, klokken 14:08
Sitat fra: HåkonN på torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:19
Sitat fra: jazzwheel på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:19
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:00
Kontaktor bytte er tydeligvis MEGET omfattende. Jeg fikk lånebatteri i bilen min, mens de skulle gjøre "reparasjonen " i batteriet. Er snart en måned siden og har ikke fått beskjed om at det er ferdig enda.

Den uendelig lange lista over bekrefter det samme.

Så alternativet var å gjøre en svært kostbar jobb (både ift. antall biler og arbeid) for å oppgradere kontaktorer.

Eller å, uten å informere kundene, begrense motoreffekten over gratis software-oppgradering slik at kontaktorene ikke ble ødelagt.

Så kan man heller utvikle en ny kontaktor som tåler mer effekt og selge det inn som en oppgradering for nesten 100 000,-

Plutselig har en designfeil blitt til store inntekter og mengder av gratis reklame i pressen.

Genialt. Men sikkert ikke det som har skjedd her.  :)

hmmm

Nei, ikke vær så sikker...   :)


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Nå spekuleres det mye her :P

Selv tror jeg ikke Elon Musk har hatt noe plan med å lure oss. Dette er nok et resultat av en ivrig markedføringavdeling som har ballet på seg.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

OnlyOne

Han har i alle fall ansvaret. Det kan ingen ta fra han.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

hookmaker


Leser man denne artikel, så står det nu ganske klart att Esben Pedersen venter å klare denne saken i retten. Synd att det skulle komme så langt, - men vi har gjort så mye for att komme i dialog med dem.

http://www.business.dk/transport/skuffede-kunder-vil-sagsoege-tesla-for-at-snyde-paa-vaegtskaalen


BMW850

Sitat fra: hookmaker på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:28

Leser man denne artikel, så står det nu ganske klart att Esben Pedersen venter å klare denne saken i retten. Synd att det skulle komme så langt, - men vi har gjort så mye for att komme i dialog med dem.

http://www.business.dk/transport/skuffede-kunder-vil-sagsoege-tesla-for-at-snyde-paa-vaegtskaalen

Da er nok beklageligvis dette en tapt sak...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

lunitiks

Sitat fra: BMW850 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:40
Sitat fra: hookmaker på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:28

Leser man denne artikel, så står det nu ganske klart att Esben Pedersen venter å klare denne saken i retten. Synd att det skulle komme så langt, - men vi har gjort så mye for att komme i dialog med dem.

http://www.business.dk/transport/skuffede-kunder-vil-sagsoege-tesla-for-at-snyde-paa-vaegtskaalen

Da er nok beklageligvis dette en tapt sak...

For hvem?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BMW850

Sitat fra: lunitiks på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:44
Sitat fra: BMW850 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:40
Sitat fra: hookmaker på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:28

Leser man denne artikel, så står det nu ganske klart att Esben Pedersen venter å klare denne saken i retten. Synd att det skulle komme så langt, - men vi har gjort så mye for att komme i dialog med dem.

http://www.business.dk/transport/skuffede-kunder-vil-sagsoege-tesla-for-at-snyde-paa-vaegtskaalen

Da er nok beklageligvis dette en tapt sak...

For hvem?

Du skjønte sikkert hva jeg mente. Om Tesla velger å respondere på dette med å ta det til retten behøver jeg vel egentlig ikke å si mer om hva dette vil koste. På alle måter. Uansett om man har en god sak eller ikke.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

kos

Sitat fra: lunitiks på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:44
Sitat fra: BMW850 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:40
Sitat fra: hookmaker på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:28

Leser man denne artikel, så står det nu ganske klart att Esben Pedersen venter å klare denne saken i retten. Synd att det skulle komme så langt, - men vi har gjort så mye for att komme i dialog med dem.

http://www.business.dk/transport/skuffede-kunder-vil-sagsoege-tesla-for-at-snyde-paa-vaegtskaalen

Da er nok beklageligvis dette en tapt sak...

For hvem?

Å ha rett og få retter er ikke alltid det samme. I denne saken vil det nok kunne gå begge veier - kommer ann på hva som står i kontrakten til den enkelte. denne saken vil kunne ha paralleller, men igjen så er det ikke sikkert at tesla eiere når frem eller at tesla får medhold. samtidig er sider som dette ikke særlig bra bakteppe for en rettssak. 

Så her blir nok noen skuffet.

Øyvind.h

Sitat fra: lunitiks på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:44
Sitat fra: BMW850 på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:40
Sitat fra: hookmaker på lørdag 03. oktober 2015, klokken 15:28

Leser man denne artikel, så står det nu ganske klart att Esben Pedersen venter å klare denne saken i retten. Synd att det skulle komme så langt, - men vi har gjort så mye for att komme i dialog med dem.

http://www.business.dk/transport/skuffede-kunder-vil-sagsoege-tesla-for-at-snyde-paa-vaegtskaalen

Da er nok beklageligvis dette en tapt sak...

For hvem?
For Tesla. Dette blir dyrt og dårlig pr, for en sak de kommer til å tape på både omdømme og økonomisk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA