Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

Cookie Monster

Bare å pøse på og gå til media med det hvis ikke Tesla leverer. Jeg kommer til å kreve å få hevet kjøpet hvis Tesla ikke leverer noe som i det minste er i nærheten av lovt ytelse.

Og ha egne 0-100 målinger for kun P85D og P90D for å få de til å virke bedre enn resten av modellene er svindel.
Nå oppgir de det i det minste.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Hodetelefoner

Har dere virkelig ikke fått i nærheten av ytelse og effekt?
Beklager.. men en del youtube filmer forteller meg noen annet. det samme gjør min personlige erfaring.
Men jeg har ikke hatt spesialutstyr for å måle min tid heller. måler mot kammeraters M3 og tilsvarende biler ifra tyskland. Utifra personlige erfaringer så er enten min P85D MYE raskere enn hva jeg har betalt for, eller så bør vi vekke M3 og RS X folket. For de har VIRKELIG ikke fått så mye effekt og 0-100 tider som de har betalt for.

Men dette er fordi vi har en fast utveksling.
Ved daglig kjøring så spiser vi disse bilene til frokost. for de kan ikke kjøre rundt på 1. og 2. gir


TimboDuck

Da var saken ute i norske medier, med en ganske så seriøs artikkel. Bommer vel litt på overskriften, men det må man vel bare regne med.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-eiere-klager-paa-for-lite-fart/a/23518491/
Sølv P85D, bygget Feb'15

Muffinman

Tåkeprat som er lite relatert til problemstillingen fra Pedersen, som vanlig. Det er smått utrolig talentløst å dra inn dette:

SitatOg – garantien vil dekke eventuelle feil på bilen, understreker Tesla.

All den tid våre danske venner har reklamert på bilene sine og fått standardsvaret om at alt fungerer som det skal. Tipper noen blir litt provosert etter å ha lest denne artikkelen.

Sveinung1954

NAF sier de ikke har fått inn noen klager fra P85D eiere. Det er det vel mulig å gjøre noe med?

-> https://www.naf.no/kjop-og-salg/etter-kjopet/
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Tesla-man

Er ikke dette en sak TOCN bør kjøre overfor Tesla?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Teslanewbie

#307
Sitat fra: TimboDuck på lørdag 05. september 2015, klokken 08:28
Da var saken ute i norske medier, med en ganske så seriøs artikkel. Bommer vel litt på overskriften, men det må man vel bare regne med.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-eiere-klager-paa-for-lite-fart/a/23518491/

Vg burde informeres om at det er danskene som begynte med denne problemstilling og satte fingret på Teslas lureri med hk og aksellerasjonstider og at de har sendt flere brev til tesla uten å få svar . Blir provosert når jeg leser slike saker .

At leder i TOCN ikke har hørt noe er jo også rart da han følger med her på forumet og kan ikke ha unngått denne og andre tråder som omhandler dette emne ! Og det fremgår klart og tydelig at danskene har vært i kontakt med tesla ved flere anledninger og har sendt dem nå tre (3!) brev som har blitt ignorert av tesla !

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

P85_Norway

Tesla M3 Performance

HåkonE

Tåkesvar fra Tesla i denne artikkelen ja.

-Skylder på andres målemetoder (som måler likt som andre bilprodusenter, altså fra 0 km/t)
-Model S har fått skryt i test (?)
-Det er andre faktorer i bilen som påvirker resultatet (hvorfor tar ikke Tesla høyde for dette når de tester?)
-Model S har garanti (??)
-Bilen må dele effekten fra batteriet til begge motorene. Akkurat som en AWD må dele effekten mellom hjulene foran og bak altså?

Han "glemte" også å si at Tesla selv har endret måten de oppgir effekt på siden i høst, og at Tesla USA nå har innrømmet forskjellige målemetoder på egne biler.

Artikkelen kunne også påpekt at flere rekommanderte brev er sendt, og at Tesla bevisst har valgt å ikke svare 60+ kunder i denne saken.

Skuffet over Tesla nå.

o.b.lix

Er vel ikke alle i TOCN som stiller bak seg dette synet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

P85_Norway

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 05. september 2015, klokken 10:51
Er vel ikke alle i TOCN som stiller bak seg dette synet.
Nei, det er vel de som har P85D :-)
Tesla M3 Performance

OleJA

Det må da være flere P85D eiere som er  NAF medlemmer? Er det ikke like greit å la advokatene deres se på saken, og evt kjøre denne mot Tesla.
Tror en litt mer håndfast håndtering av dette er det som skal til for å få Tesla til å reagere. Enkeltpersoner som klager blir tiet ihjel eller avfeid som suttring.

HKS

Jeg har ikke P85D, så jeg engasjerer meg ikke i denne saken, men jeg anbefaler de P85D-eierne som mener de ikke har fått hva de har betalt for å klage direkte til Forbrukerrådet samt eventuelt gå via NAF.

Dessverre er dette min erfaring med Telsa, det hjelper ikke å skrive mail att og frem. Jeg var en av de som bestilte Model S før Tesla helt viste hvordan lading kom til å fungere. De lovte derfor (både skriftlig og muntlig) at man skulle kunne lade 1-fase 230V/32A med enkel lader på offentlige type 2 kontakter. Dette bar en av grunnene til at jeg ikke valgte dobbeltlader når jeg konfigurere min bil. I etterkant endret Tesla nettsidene uten å si noen ting...

Tesla nektet å svare på dette i flere måneder, og det var ikke før jeg fikk min bror som er jurist til å skive et brev til ledelsen i Norge samt engasjere Forbrukerrådet at Tesla svare og aksepterte mine krav, som var å få montert dobbeltlader til samme pris som det ville kostet å få det levert med bilen (det var vel 9700 kroner i 2013).

Så, jeg råder hver og enkelt som er missfornøyd til å bestemme dere for hva dere mener er en rimelig løsning her... Er det penger tilbake, eller at Tesla betaler kostnaden for "Ludicrous Upgrade" slik at dere får spesifikasjonene dere skulle ha? Send et formelt brev til Tesla Norge hvor dere gir de to uker på å svare på kravene deres. Svarer de ikke, eller hvis dere ikke er fornøyd med svaret så lager dere en sak hos Forbrukerrådet, samt eventuelt engasjerer NAF sine advokater.

Hvis dere ikke pusher dette opp et hakk så kommer Tesla bare til å fortsette å ignorere dere.
Det er dessverre min erfaring. I Norge har forbrukere veldig gode rettigheter. Bruk rettighetene deres!
Tesla Model 3 Long Range

Torben_E

#314
Hej HKS

Tak for at dele dette med os.

Ja vi 15+ danskere er bitterlig kommet til sammen konklusion.

Nu tager vi fløjlshanskerne af og diclaimeren i US med "1-foot rollout" er en perfekt platfrom hvorfra vi kan forsætte sagen og den giver os extra moment. US har nu indrømmet at der var en "disconnect" mellem marketing og den fysiske verden.

Se reference her også.

indlæg #459

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/51563-Calling-P85D-owners-world-wide-for-survey-and-complaint-letter/page16

Torben_E




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA