Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fargeforskjell på ny skjerm - Nissan Leaf

Startet av hydrogen, torsdag 09. juli 2015, klokken 21:14

« forrige - neste »

hydrogen

Jeg har tidligere vært hos Witro for å bytte bakskjerm til 12.000,-, den har en vesentlig fargeforskjell etter min mening. Men de mener dette er helt normalt da det er forskjell på plast og karosseri og jeg må akseptere denne forskjellen og det vil bli bra over tid.

Noen som har erfaring med dette og kan komme med noen tips?

kodalse

Her var det tydelig fargeforskjell ja. Likevel spørs det om det har noen betydning om farvekoden i utgangspunktet er det samme fra Nissan. Da kan man muligens argumentere med at slitasje på originallakken endrer dennes inntrykk over tid og at dette igjen vil gå seg til.
Problemet er at det "går seg ikke til" før garantien er langt overskredet.

Så har vi eventuelt hellakkering som løsning, men det må nok kostes av eier.
Ville nok tenke meg om flere ganger før jeg brukte tid på dette...
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

TorC

Jeg er ingen lakkekspert, men det der ville jeg ikke akseptert. Det ser ikke bra ut i det hele tatt. Riktig nok sier min lokale malingsblander at hvitmalt Leaf er ganske vanskelig å få til. Så da jeg byttet en fordør nektet nærmest malingsblanderen å lakkere døren uten at han fikk ha bilen inn til "justering" av fargen. Dermed måtte jeg først inn med den løse nye døren for innvendig lakkering, for deretter å levere inn hele bilen etter at jeg hadde byttet dør. Da lakket han også litt på tilstøtende felter. Jeg kan ikke se at den er lakkert idag.

På min egen bil, sølvmalt, ble bakfanger og bakskjerm byttet. Også der ble bilen lakkert etter samme strategi. Jeg kan ikke se noen fargeforskjell der heller.

Så jeg ville nok reklamert på den jobben du har fått utført. Kan hende at de har gjort det billigst mulig for deg, men da burde de jo også informert deg om faren for at det kunne bli ujevnt. Jeg tipper de har malt fangeren uten å lakke bilen.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

thoru

Forferdelig glad nå for at jeg ikke gikk til Witro for å fikse bakskjermen min...
Var fast bestemt på å ikke bruke witro og kjørte derfor til Orkanger. Der betalte jeg 9500kr for ny bakskjerm inkludert lakkering og arbeid, og der var resultatet perfekt!

hydrogen

Oppdatering om saken, jeg nevnte med vilje at det ikke var en forsikringssak, kostnad på 12000 er det IF måtte betale for jobben.
Jeg reklamerte til Witro, men de aksepterte ikke det da de mente jeg måtte regne med en slik fargeforskjell.
Jeg reklamerte til IF og det ble øyeblikkelig tatt tak i det. Jeg fikk ny avtale om å levere bilen, der sto det lånebil å ventet på meg. Halvgammel Nissan Micra, det syntes jeg var altfor dårlig når jeg måtte levere inn bilen for 1 uke pga reklamasjon.
Jeg dro uten å sette igjen Leafen, uka etter jeg fikk ny avtale og da fikk en noe større lånebil.
Etter 4 dager fikk jeg igjen leafen og det er ingen synlig fargeforskjell, saken er altså løst, med noe plunder og heft med Witro. Alt er bra nå og vi skilte lag som venner :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA