Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

MeTesla

Noe annet som er gøy på den nye versjonen da?

Venter fortsatt...

kalleo


eg1l

Under oppdatering, men bare svare skjermer enda. Bare å smøre seg med tolmodighet :)

Hyperstress

WIFI-mottaket på bilen suger max. Har parkert klin oppi huset, men høyre speil 4m fra routeren, men bilen driver å switcher mellom WIFI og 3G likevel, og jeg mistenker at det blir hverken fugl eller fisk. Får ikke kontakt via app i alle fall. Tror jeg dropper nettet og går for 3G. Var i alle fall EN som hadde fått oppdatering via 3G.  :o
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

SunSeeker

Oppdateringen var på hele 400mb ca, så tror ikke det utgjør så mye om den går over 3G.
(Dette er det som 4G ruteren min viste på teller'n)

plvr

#560
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 24. oktober 2015, klokken 18:26
WIFI-mottaket på bilen suger max. Har parkert klin oppi huset, men høyre speil 4m fra routeren, men bilen driver å switcher mellom WIFI og 3G likevel, og jeg mistenker at det blir hverken fugl eller fisk. Får ikke kontakt via app i alle fall. Tror jeg dropper nettet og går for 3G. Var i alle fall EN som hadde fått oppdatering via 3G.  :o

Har syslet med homeplug og extender i helgen for å prøve å få wifisignalet bedre (med håp om tidlig oppdatering), men fikk altså info om oppdatering i tretiden i  ettermiddag uten wifi. Ser ikke ut til at det egentlig betyr noe?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Rossifan46

Fikk melding om oppdatering, startet den nå! Bare å smøre seg med tolmodighet så blir det prøvekjøring senere i kveld! Har bil med autopilot...ser ut som juleaften kom tidlig i år
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

lunitiks

Er det fullstendig random hvem som får oppdatering først? Jeg har ikke fått noe ennå, bilen har forøvrig crappy-svak wifisignal (laveste). Kan det være en fordel da å slå av wifi?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

OleJA

Sitat fra: Muffinman på lørdag 24. oktober 2015, klokken 16:17
Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 24. oktober 2015, klokken 16:07
Versjon 7.0 her.
For oss uten autopilot er det vel kun utseende som er oppdatert...?
Hadde håpet på noe nyttig, f.eks. torque sleep som visstnok skulle komme i 7.0. Dessverre kom det vel for en dag at vi med gamle biler ikke får det likevel. Fint om noen uten autopilot HW kan sjekke litt om det er endringer ut over utseende, f.eks. indikert range (dere som mistet 20tkm, samme greia?).
Release note på min non-AP sier ihvertfall at det er torque sleep. Kan jo være slik at dette er en 'bonus' dersom en har fått ny DU, min ble byttet i jan15, dvs etter at AP ble lansert.
Får nå 335 km ved 90% SOC, mot 328 tidligere.

P85D

Oppdateringen tok ganske nøyaktig 1 time og 30 minutter. Jeg har dårlig Wifi og til tider 3G på parkeringen.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Teslanewbie

#565
Sitat fra: OleJA på lørdag 24. oktober 2015, klokken 18:58
Sitat fra: Muffinman på lørdag 24. oktober 2015, klokken 16:17
Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 24. oktober 2015, klokken 16:07
Versjon 7.0 her.
For oss uten autopilot er det vel kun utseende som er oppdatert...?
Hadde håpet på noe nyttig, f.eks. torque sleep som visstnok skulle komme i 7.0. Dessverre kom det vel for en dag at vi med gamle biler ikke får det likevel. Fint om noen uten autopilot HW kan sjekke litt om det er endringer ut over utseende, f.eks. indikert range (dere som mistet 20tkm, samme greia?).
Release note på min non-AP sier ihvertfall at det er torque sleep. Kan jo være slik at dette er en 'bonus' dersom en har fått ny DU, min ble byttet i jan15, dvs etter at AP ble lansert.
Får nå 335 km ved 90% SOC, mot 328 tidligere.

V7 skal også gi raskere akselerasjon og batteri forvarming på nonAP rwd  P-modeller
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fmm1000

#566

Haldenser

Da var oppdateringen tilgjenglig her. Startet installasjonen nå, men ikke noe kjøring før i morgen  :) den blir nok til gjengjeld svært tidlig..
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Harlex

Sitat fra: P85D på lørdag 24. oktober 2015, klokken 18:58
Oppdateringen tok ganske nøyaktig 1 time og 30 minutter. Jeg har dårlig Wifi og til tider 3G på parkeringen.
Det var lenge... Tok 25 minutter her... Uten autopilot...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Dag A.

Da er historiens lengste tur til butikken for å handle tilbakelagt.

Konklusjon:  Funker fett, men bilen er ikke i lodd hele tiden.  Tidvis skummelt.

Men begynne med det som virker positivt og som er blitt prøvd:

- Autopiloten funker som en kule. 
Viser klart når den kan enables og styrer greit, selv på regnvåte veier i mørke.  Bilen gjorde noen stunt idet vi kom fra ett felt til dobbelt felt. Da viste ikke bilen helt hva den skulle gjøre og styrte ganske brått fra venstre til høyre.

- Feltskifte funker også helt greit, men bilen "svinger" bråere fra ett felt til det andre enn hva jeg selv gjør.  Den på en måte glir ikke over, men den svinger.

- Akselerasjon/Effekt i hastigheter rundt 50-80 km/t.  Her virker bilen mer responsiv enn tidligere.  Dette er subjektivt og mørke kan ha påvirket, men bilen virket absolutt mere responsiv.  Har ikke målt noen ting.


Så over til de ting som jeg ikke likte/har prøvd:

- Dashbord.  Den nye looken gir muligens de yngre reisning, men her føler jeg at funksjon er ofret på alteret av grafiske leketøy.  Noe av det viktigste i en elbil er rekkevidde, og det å ikke ha en realtime indikator på forbruk/regenerering slik som i den gamle klokken var ett umiddelbart savn.  Joda det finnes noen kurver som kan settes opp, men de er langt fra så intuitive som den gamle grønn/oransje indikatoren.

- Autopark:  Her står det bare at den rekalibrerer, så dette må det leses noe mere om.

- De små displayene i dashbordet virker ikke på min bil.  Venstre hjul på rattet har fremdeles bare en funksjon og det er voluminnstilling eller av/på volum.  På den høyre så er det ikke effektkurve, det er ikke dekktrykk, så her er det noe galt som ikke er riktig.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA