Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

plvr

Enig i at det gamle wattmeteret kommer til å bli savnet. Ellers virker jo sensorene langt mer fintunede enn tidligere. og som nevnt over, det er også i mine RN (2.7.77 mener jeg) beskrevet at torque sleep også aktiveres for rwd. Noen som har forsøkt vehicle hold eller automatisk lukeparkering forresten?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

OleJA

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 24. oktober 2015, klokken 19:10
Sitat fra: OleJA på lørdag 24. oktober 2015, klokken 18:58
Sitat fra: Muffinman på lørdag 24. oktober 2015, klokken 16:17
Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 24. oktober 2015, klokken 16:07
Versjon 7.0 her.
For oss uten autopilot er det vel kun utseende som er oppdatert...?
Hadde håpet på noe nyttig, f.eks. torque sleep som visstnok skulle komme i 7.0. Dessverre kom det vel for en dag at vi med gamle biler ikke får det likevel. Fint om noen uten autopilot HW kan sjekke litt om det er endringer ut over utseende, f.eks. indikert range (dere som mistet 20tkm, samme greia?).
Release note på min non-AP sier ihvertfall at det er torque sleep. Kan jo være slik at dette er en 'bonus' dersom en har fått ny DU, min ble byttet i jan15, dvs etter at AP ble lansert.
Får nå 335 km ved 90% SOC, mot 328 tidligere.

V7 skal også gi raskere akselerasjon og batteri forvarming på nonAP rwd  P-modeller
Batteri forvarming har jeg ikke sett noe til på min nonAP P85. Subjektivt så er akselerasjon mer enn nok for å si det slik, har ihvervtfall ikke blitt slappere med V7.

Undertegnede

Mitt førsteinntrykk.

Virker litt værvøs nå man bruker ap på "kjerrevei" med midtlinje striper og relativt grei merking men funker overaskende bra! På E18 kom det til sin rett og var veldig behagelig hjelpemiddel. Regn og mørke hindrer den ikke. Tracc'en er "raskere" å få opp og ned i hastighet. Den ba meg om å holde i rattet et par ganger. (Virket som det var når den var litt usikker, men kunne fortsatt klare seg selv).

Kan være innbilning men følte forbruket var en anelse lavere... 190 wh/km blandet kjøring med regn og våt veibane er det skjeldent jeg ser... Er som oftest over 200 i regnvær... Kan være bare tilfeldig... 85D 19" 3,4 bar.

Liker layouten godt. Ser hightech ut  8) Nå blir det middag og kos med fruen. Kjøring i morra!

Hyperstress

Dere som bare tester litt, eller ikke skal kjøre før i morgen, kan vennligst laste opp igjen oppdateringen deres, slik at vi som ikke har fått kan få.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Undertegnede

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 24. oktober 2015, klokken 19:56
Dere som bare tester litt, eller ikke skal kjøre før i morgen, kan vennligst laste opp igjen oppdateringen deres, slik at vi som ikke har fått kan få.

Release notes?

Edit: var så i farta her at ironien gikk litt ut av ligningen  ;D Min update får du aldri  ;D God helg

elbilmanne

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 24. oktober 2015, klokken 19:56
Ja, slutt å holde på oppdateringen om dere ikke skal bruke den. La noen andre få prøve også!

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

chal

Har vært morsomt å følge denne tråden de siste dagene.
Nå synes jeg lunitiks bør få sin update!
Freemont: Do you read me?

Dag A.

Tesla M3 - Reservert

Brede

I alle dager..
Jeg bruker ikke å få oppdateringer før de har vært ute iallefall tre uker, nå kom den første kvelden!  ;D

Dag A.

Tesla M3 - Reservert

Dag A.

Tesla M3 - Reservert

fmm1000

Så har vi afprøvet Tesla Auto Park.
Se i videoen herunder om det virker.

http://www.youtube.com/watch?v=8810YMKO10I

lunitiks

Sitat fra: chal på lørdag 24. oktober 2015, klokken 20:21
Har vært morsomt å følge denne tråden de siste dagene.
Nå synes jeg lunitiks bør få sin update!
Freemont: Do you read me?

Faen ja nå ligger jeg på sofaen og skrur Tesla app av og på hvert minutt! Dårlig at jeg ikke har fått
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

thilo

Sitat fra: lunitiks på lørdag 24. oktober 2015, klokken 20:32
Faen ja nå ligger jeg på sofaen og skrur Tesla app av og på hvert minutt! Dårlig at jeg ikke har fått

Venter også at den blir ferdig med nedlasting og sender meg endelig en melding på iPhone :)
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA