Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

MeTesla

Mitt inntrykk så langt av autopilot i 7.0 er at i hvert fall jeg ville komme til å bruke like mye energi på å overvåke autopilot som på å kjøre selv. Moro å teste og vise frem til venner men så skrur jeg av og kjører selv. Intet problem, jeg liker jo å kjøre :)

Selvparkering - luke og garasje, at jeg kan be bilen varme seg opp, åpne garasjen og stå klar til piloten ankommer, ja DET gleder jeg meg til!!

Teslanewbie

Sitat fra: MeTesla på søndag 18. oktober 2015, klokken 10:04
Mitt inntrykk så langt av autopilot i 7.0 er at i hvert fall jeg ville komme til å bruke like mye energi på å overvåke autopilot som på å kjøre selv. Moro å teste og vise frem til venner men så skrur jeg av og kjører selv. Intet problem, jeg liker jo å kjøre :)

Selvparkering - luke og garasje, at jeg kan be bilen varme seg opp, åpne garasjen og stå klar til piloten ankommer, ja DET gleder jeg meg til!!
Ingen med sine fulle fem bruker Autosteering uten å holde i ratten og fremfor alt  når familie og barn sitter i bilen !

Må ikke brukes på veier med møtende trafikk . Bare på motorveier der alle kjør i samme retning! !

Har sett nok YouTube filmer om AS nå til å anse dette som en farlig og uferdig produkt . AAC å andre siden er nyttig .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Jeg ville nok ikke kjøpt autopilot i dag om det ikke var for at det var inkludert i tech-pakken når jeg bestilte. Tror nok at de som har fått denne programvaren vil motta en del påfølgende oppdateringer utover høsten, for dette er nok langt fra ferdig. Forhåpentligvis får vi ingen hendelser, for fallhøyden er stor for Tesla her. De har gått høyt ut og er forsinket, og da må det fungere.

Reagerer forresten på at bilen velger å vrenge mot et møtende kjøretøy når det er klar bane foran, jfr video. Idiotfører og feilbruk til tross, her burde den valgt å redusere hastigheten hvor det faktisk ikke var noe å kollidere med.

felix

Det er ikke bilen som vrenger. Autopiloten har koblet ut FØR det skjer. Det må være kurvatur på veien i kombinasjon med pådrag gjerne.

Bushy

Etter som jeg forstår det. Skal ikke ap kobles ut uansett. Så lenge du ikke avbryter. Mister den oversikten uten noe form for sjåfør som bryter inn. Skal den bremse opp med nødblink på. Ikke vrenge enn inn i motgående biler. Selv om det virker litt for ekstremt den ene videon. Har jeg sett nok til å tenke at noe slik funksjon aldri skulle blitt gitt ut i en beta versjon! Samtidig så gleder jeg meg til oppdateringen ;) men jeg vet da at jeg ikke skal bruke den noe annet sted en midt deler og klar sikt... Og ja. Med hånden på rattet
S75D sept. 17

N00b

Jeg har kjørt Tesla med autostyring.

Det fungerer 100% på E18, aldri opplevd noe krøll på vanlig kjøring.
På mindre veier fungerer det 99% og eneste drawbacket var den ofte korrigerte midt svingen som gjorde det ukomfortabelt.

Ja det var situasjoner den ikke taklet. Som når det var fletting, men det får du jaggu kjøre selv. Det er ikke som du sover bak rattet.

krl

Hvor hardt må du ta i for å få tilbake kontrollen? Altså hvis du ikke er enig i det autopiloten gjør..

MeTesla

Sitat fra: N00b på søndag 18. oktober 2015, klokken 11:55

Det fungerer 100% på E18, aldri opplevd noe krøll på vanlig kjøring.
På mindre veier fungerer det 99% og eneste drawbacket var den ofte korrigerte midt svingen som gjorde det ukomfortabelt.

Ja det var situasjoner den ikke taklet. Som når det var fletting, men det får du jaggu kjøre selv. Det er ikke som du sover bak rattet.

WOW! Hvor lenge har du hatt den??

N00b

Fikk prøvd en av beta testerne sin bil for 2-3 uker sida. Kjørte rundt en kveld

N00b

Du tar tak i rattet og bruker kanskje 100 gram trykk som vrir på rattet, da kobler autostyring ut.
Når bilen ber deg ta tak i rattet er det lett å komme over i manuell modus igjen.  Det er en tillæringsak på hvor mye press som skal til for at bilen merker du har handa på rattet og når du legger for mye press på som kobler ut autostyringen.

Sitat fra: krl på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:02
Hvor hardt må du ta i for å få tilbake kontrollen? Altså hvis du ikke er enig i det autopiloten gjør..

N00b

Spesielt bra fungerer det om bilen har en annen bil å følge. Da blir svingene mykere og den adaptive cruisecontrollen er langt fra så nazi som vi er vant med.

mogu

Det er synd med brukere som sprer rundt seg med pessimisme om ting og tang, og spesielt systemer de hverken har prøvd eller har kjennskap til. Jeg har veldig stor tro på at dette blir bra, og om det skulle være et par ting som ikke er 100% når vi får systemet så er det greit å vite at systemet bare kommer til å bli bedre og bedre. Opp med huet folkens :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

cyber

Sitat fra: N00b på søndag 18. oktober 2015, klokken 11:55

Har du kjørt noen annen ny(ere) bil, Audi eller Mercedes, med ACC og lane assist ( med handsfree kjøring ) og kan sammenligne ? 

cyber

Sitat fra: mogu på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:50
Jeg har veldig stor tro på at dette blir bra, og om det skulle være et par ting som ikke er 100% når vi får systemet :)
Du slipper ikke rattet i en bil ( i høy hastighet ) hvis du ikke stoler 100 % på systemet - et " autopilotsystem " du ikke stoler på er ikke et system..

Teslanewbie

Sitat fra: cyber på søndag 18. oktober 2015, klokken 13:39
Sitat fra: mogu på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:50
Jeg har veldig stor tro på at dette blir bra, og om det skulle være et par ting som ikke er 100% når vi får systemet :)
Du slipper ikke rattet i en bil ( i høy hastighet ) hvis du ikke stoler 100 % på systemet - et " autopilotsystem " du ikke stoler på er ikke et system..

Nytter ikke å argumentere med tesla fanboys som har skyggelapper . De forsvarer tesla mer rabiate enn komiske Ali i Irak under den amerikanske invasjonen :-)

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA