Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Motorlyd"

Startet av e-curious, tirsdag 23. juni 2015, klokken 18:35

« forrige - neste »

e-curious

Kan det finnes 3.parts løsninger som kan ettermonteres? (andre enn den på bildet)

jensjacob

Hvorfor er det så stor en 'deal' at få bilen til at sige mere end den er født til at gøre ? Jeg er umiddelbart glad for at min elbil ikke behøver køre rundt og generere syntetisk støj.
Man kan vel se det som en udfordring at være ekstra årvågen på sine medtrafikanter når man nu er så heldig at køre i et dejligt moderne støjsvagt køretøj.

Og der burde vel ikke gå mere end et par år eller fem, så har menneskeracen lært at der er en vis (stigende) %-del af køretøjer der bare ikke siger ret meget. Køretøjer man skal kigge efter og ikke lytte efter. Og hvad angår børn, så nytter det ikke noget at tro at hvis bare man støjer tilstrækkelig meget, så kan man skrue ned for opmærksomheden.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Trond.m

Er det noen som har bestilt utvendig motorlyd i e-Golf. Jeg har hatt det i i3, og synes egentlig at det er greit at bilen ikke er helt lydløs i lave hastigheter. Men jeg skulle gjerne visst om det låter som en isbil eller en diskret motorlyd som i BMW i3. Det står at den er dektiverbar, men må den deaktiveres for hver kjøretur dersom man er misfornøyd med lyden ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA