Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

6,6 kw /hjemmelader - hvor fort lader den?

Startet av pavithran.navaratnarajah, tirsdag 12. mai 2015, klokken 15:28

« forrige - neste »

pavithran.navaratnarajah

Hei tenker å kjøpe 6 mulig kw lader, hvor fort lader den bilen og er det noe spesielt jeg burde tenke på å gjøre med det elektriske Før jeg kjøper den, eller burde jeg kjøpe hjemmelader?  Hva er forskjellen på disse??

jbeitland

Har en ladestasjon fra Salto, egen kurs på 32 apm.
Lader på 6,6kw og får fylt bilen med ca 25% i timen.
Elektriker monterte utstyret og la kabel rett fra sikringsskap.
2014 LEAF Acenta 2014(mai) 6,6kW :)

Fallskjerm

Bestandig lurt med denne laderen.

Fyller opp batteriet på fire til fem timer fra nesten tomt

Du må kjøpe en ladeboks som du må ha hjemme f. Eks fra www.elbilhjelpen.no og du må ha en større kurs ut til parkeringsplassen.

Til info så lader du med 16 amper ladekabel bilen opp på ca 8-9 timer fra nesten tomt batteri.

Den ladekabelen som følger med bilen (10 amper) lader opp batteriet fra nesten tomt på 12-13 timer

Lader selv hjemme med den originale kabelen (bilen står veldig ofte i ro etter syv og lader seg opp i løpet av natten) på jobben bruker jeg en 30 amp boks siden jeg kun har sekstimersdag på jobben og 8,5 mil reiseveg
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
BMW IX 50 (solgte LC 150)for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

Gliderman

#3
Jeg har en 32A veggboks fra jkirkebo og det funker veldig bra. Får godt med påfyll mens jeg spiser middag. Fint om vinteren også når jeg forvarmer. God og varm bil uten at batteriet tappes. La opp egen kurs ut til garasjen med 32A sikring i skapet og 4x10mm2 PFXP. Laderen trekker maks 28,7A.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Trekkoppbil

Ladefarten avhenger av bilen. Noen biler har vel ac/dc-adapter på 3kW.

Ellers har jeg sett folk med gammelt hus med kun en fase på 40A, og da kommer man ikke så langt.

Behovet for hjemmelading er også en sak. Hvis man lader over natta, behøver man ikke så stor strøm. Jeg synes det er større behov for 32 på jobben, og ved tilfeldig lading ved butikker og tannlegekontor etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA