Nye BMW i5

Startet av moonbuggy, fredag 24. april 2015, klokken 15:27

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på lørdag 10. september 2016, klokken 07:35
Ja trauste, tyske sjefer har jo overrasket oss tidligere med i3 og i8 så man vet jo aldri hva de har i ermet :)

Personlig ville jeg aldri kjøpt el-versjonen av en bil man også får som fossilbil. Etter å ha sett under panseret på en e-Golf er jeg enda mer sikker på dette :o Men for massene er vel det veien å gå.

Kan ikke si meg mer enig. Vurderte Kia Soul som en mulig kandidat da jeg syntes den så stilig ut. Prøvekjøreingen gjorde meg usikker men nå jeg åpnet panseret var jeg sikker på Kia skull jeg ikke ha. Så ut som et fossil motorrom det det manglet en hel masse.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

JorgenM

Ja ikke sant :)

Her er "motorrommet" til e-Golf for dem som ikke har sett det selv:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

MrBeery

Helt enig, blir kvalm av å se slikt :P

Det samme gjelder batteripakker som ikke er flate og har elendig kjøling/mangel på oppvarming.

EinarV

Sitat fra: JorgenM på lørdag 10. september 2016, klokken 10:44
Ja ikke sant :)

Her er "motorrommet" til e-Golf for dem som ikke har sett det selv:


Slående likt den gamle Citroen Saxo Electriquen jeg kjørte rundt i før. Fungerte da helt fint den bilen  :)
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Kanutten


Espen Hugaas Andersen

Lurer også litt på hva problemet er. Jeg kan skjønne at man kan være skuffet over at det ikke er noen frunk, men å velge bort en bil pga utseende i et "teknisk rom" skjønner jeg ikke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ferry

Hvorfor putte motoren foran når den kan puttes bak? Det er vel ikke slik at vi helst vil ha drift på framhjula hvis vi kan velge? Drivlinja på Tesla er genialt kompakt. I3 er ikke like bra, men bedre enn Golf. Synd de ikke pakket kraftelektronikken ved siden av motoren i stedet for oppå. Det er mye stag i løse lufta på høre side bak i i3-en. De kunne i det minste satt i en ekstra motor. 125 kW pr. hjul hadde vært akkurat passe :)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Ferry på lørdag 10. september 2016, klokken 12:04Hvorfor putte motoren foran når den kan puttes bak? Det er vel ikke slik at vi helst vil ha drift på framhjula hvis vi kan velge? Drivlinja på Tesla er genialt kompakt. I3 er ikke like bra, men bedre enn Golf. Synd de ikke pakket kraftelektronikken ved siden av motoren i stedet for oppå. Det er mye stag i løse lufta på høre side bak i i3-en. De kunne i det minste satt i en ekstra motor. 125 kW pr. hjul hadde vært akkurat passe :)
De har jo plassert en ekstra motor til høyre bak på i3 på visse utgaver. 25 kW bensinmotor...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ferry

Det er den bensinmotoren som er roten til alt det onde. i3 er konstruert som hybrid fra starten av, og da er det gjort noen kompromisser. Fremdeles langt bedre enn e-Golf m.fl. men ikke like bra som Tesla.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 10. september 2016, klokken 11:44
Lurer også litt på hva problemet er. Jeg kan skjønne at man kan være skuffet over at det ikke er noen frunk, men å velge bort en bil pga utseende i et "teknisk rom" skjønner jeg ikke.
X2


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kanutten

Sitat fra: bno på lørdag 10. september 2016, klokken 19:18
Sitat fra: Kanutten på lørdag 10. september 2016, klokken 11:24
Sitat fra: MrBeery på lørdag 10. september 2016, klokken 10:59
Helt enig, blir kvalm av å se slikt :P

Ok, så hva er problemet?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29711.0.html

Tror ikke jeg orker å lese en hel tråd for å få svar på et enkelt spørsmål. Jeg har kjørt en eGolf i et års tid, og ikke si noe annet enn at den fungerer helt utmerket. God å kjøre, god bagasjeplass og generelt god kvalitetsfølelse. Hva mer kan man egentlig be om? (Utover MYE bedre rekkevidde). At den muligens ser litt uryddig ut under panseret har jeg aldri ofret en tanke.

Ingeniøren

#162
Sitat fra: Kanutten på lørdag 10. september 2016, klokken 19:43
Sitat fra: bno på lørdag 10. september 2016, klokken 19:18
Sitat fra: Kanutten på lørdag 10. september 2016, klokken 11:24
Sitat fra: MrBeery på lørdag 10. september 2016, klokken 10:59
Helt enig, blir kvalm av å se slikt :P

Ok, så hva er problemet?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29711.0.html

Tror ikke jeg orker å lese en hel tråd for å få svar på et enkelt spørsmål. Jeg har kjørt en eGolf i et års tid, og ikke si noe annet enn at den fungerer helt utmerket. God å kjøre, god bagasjeplass og generelt god kvalitetsfølelse. Hva mer kan man egentlig be om? (Utover MYE bedre rekkevidde). At den muligens ser litt uryddig ut under panseret har jeg aldri ofret en tanke.

Trolig fordi du ikke aner hva som er hva under der  :D. Helt greit det for det er jo et lokk som dekker over galskapen slik at du ikke ser det. For øvrig synes jeg ikke golfen er så ille, Kia'n er mye verre...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Kanutten

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 10. september 2016, klokken 20:35
...Trolig fordi du ikke aner hva som er hva under der  :D.

Korrekt!  :) Spiller ingen rolle så lenge det fungerer

Counterpointer

Dette er way off topic .....


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA